Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ruuan hamstraamisesta saa puhua?

Vierailija
20.03.2022 |

Kaikki keskustelut poistetaan, mutta miksi?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ruoka uhkaa pian loppua kaupoista ja av-mammojen halutasn kuolevan nälkään.

Koska purinin trollit yrittävät lietsoa pelkoa ja paniikkia. Miksi sinun pitäisi hamstrata?

Fiksut hamstraa, koska se ruoka josta maksetaan tänään 100 € maksaa pian 150 €.

Vierailija
22/40 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääripäät on aina pahasta. Kultainen keskitie. Miksi niitä pitäisi hamstrata kaapit täyteen, toisaalta aina on hyvä olla jotakin jemmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aihetta koskevat provo-aloitukset ovat Pietarista, täällä voi kuka tahansa mennä kauppaan toteamaan, että ruokapulaa ei ole. Kyllä jopa Suomesta saataisiin vessapaperi loppumaan, jos onnistuttaisiin lietsomaan hamstraamista.

Kreml kertoo, että USA:ssa, Baltiassa ja Ruotsissa on nyt elintarvikepula, kun eivät saa nauttia enää suuren ja mahtavan laadukkaasta elintarviketuotannosta. Tänne tulevat trollialoitukset ovat samaa kakkaa samasta suusta.

Vierailija
24/40 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa lietsontaa, käy niin kuin vessapaperin hamstrauksen kanssa.

Naapurilla on kuulemma vieläkin niitä vessapapereita joita hamstrasi. :)

Vierailija
25/40 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa lietsontaa, käy niin kuin vessapaperin hamstrauksen kanssa.

Naapurilla on kuulemma vieläkin niitä vessapapereita joita hamstrasi. :)

Entä sitten?

Vierailija
26/40 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut varastoon 20 kg makaronia, 20 kg riisiä, 50 kg kuivattuja papuja ja 4 kg auringonkukansiemeniä. Voisiko joku hamstrauksen vastustaja selittää, mitä pahaa olen tehnyt ja miksi?

Vierailija
27/40 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut varastoon 20 kg makaronia, 20 kg riisiä, 50 kg kuivattuja papuja ja 4 kg auringonkukansiemeniä. Voisiko joku hamstrauksen vastustaja selittää, mitä pahaa olen tehnyt ja miksi?

Kovin on hiljaista.

Ohis

Vierailija
28/40 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä käytät auringonkukan siemeniä?

Vierailija
29/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä käytät auringonkukan siemeniä?

Täh???

Vierailija
30/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotivara. Ei mitään varmuusvarastoa eikä hamstrausta, vaan korvessa asuvan pitkän aikavälin pärjäämisvara. Muodostunut pitkän kokemuksen kautta: tuota tarvitaan, tuo on turhaa. Meillä pärjätään ihan koska vaan par-kolme viikkoa ihan ilman mitään ulkopuolista hankintaa, ja jos tosiaan shtf-tilanne tulisi, niin kolme kuukautta pysyttäisiin hengissä. Ei olisi hauskaa, mutta oltaisiin edellen hengissä.

Olen rehellinen ja myönnän, että osana kotivaraa minulla on eristekerros ihon alla. Se auttaa kylmään ja nälkään. Olin aikoinani paljon laihempi, ja silloin minulla oli aivan koko ajan kylmä. Joskus myös saunassa, ja sitä en halua enää takaisin.

Vierailija
31/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole muistanut venäläismammoille kertoa että vaikkapa sokerin hamstraaminen on turhaa. Siellä hiki päässä jonottavat ja tappelevat.

Vierailija
32/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset tappelee kaupoissa sokerista. Mihin ne sitä niin kauheasti tarvitsevat? Kotijuomiin?

People are fighting for sugar,' said an onlooker. 'Pensioners are fighting.'

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10618337/Russians-shoppers-scr…

Toinenkin video on, jossa nainen oli hamstrannut kärryllisen sokeria, mutta muut asiakkaat pysäyttivät ja ottivat omansa.

Vierailija
33/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin kahvia kannatti joulukuussa haalia varastoon. Nyt paketti jo 6,50 ja silloin sai parhaasta tarjouksesta samaa merkkiä 2,95. Tänä vuonna ei tarvitse kahvia ostaakaan.

Vierailija
34/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo sokeria riittää minulle useimmiten vuodeksi. 

Vierailija
35/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset tappelee kaupoissa sokerista. Mihin ne sitä niin kauheasti tarvitsevat? Kotijuomiin?

People are fighting for sugar,' said an onlooker. 'Pensioners are fighting.'

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10618337/Russians-shoppers-scr…

Toinenkin video on, jossa nainen oli hamstrannut kärryllisen sokeria, mutta muut asiakkaat pysäyttivät ja ottivat omansa.

Työpaikan venäläinen kertoi isoksi syyksi että pelkäävät ettei ruplalla saa enää kohta mitään. Eikä sokeri kuulema todellakaan ainoa mitä ihmiset siellä hamstraavat. Nyt kun rahalla vielä arvoa kannattaa vielä hankkia ja tarvittaessa vaihtokauppaa. Lisäksi etenkin vanhempi väestö pelkää että muutoinkaan kaupoista ei kohta saa tavaraa. Muistavat työkaverin mukaan Neuvostoliiton ajat. Ostavat siis todellakin ruokaa varastoon peläten tulevaa.

Vierailija
36/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä säilötään paljon, siihen kuluu jonkin verran sokeria. Maatuskat tosin osaavat näitä apuaineettomia säilöntämenetelmiäkin, kun siitä sokerista aina välillä on pulaa. Sokerilla saa kuitenkin tehtyä alkoholia, ja viinanloppumisen pelko saa ostamaan sokeria...

Vierailija
37/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on hiljaista.

Ohis

Johtuisiko siitä, että vetää hiljaiseksi?

Vierailija
38/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin kahvia kannatti joulukuussa haalia varastoon. Nyt paketti jo 6,50 ja silloin sai parhaasta tarjouksesta samaa merkkiä 2,95. Tänä vuonna ei tarvitse kahvia ostaakaan.

Harmi ettei säily kuin vuoden.

Vierailija
39/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva hamstraaja nälänhätää pelkää. Mutta järki sanoo että ostaa nyt halvalla säilyvät kun on tilaa, tilillä rahaa ja vaihtoehtoiset sijoituskohteet kalliita. Olen myös sen verran pienituloinen että hintojen nousu tulee oikeasti kirpaisemaan. Mieluummin ostan nyt.

Vierailija
40/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on hiljaista.

Ohis

Johtuisiko siitä, että vetää hiljaiseksi?

Iso kämppä sillä ainakin on oltava.