Mikä avuksi yksinäisyyteen?
Olen miettinyt tätä jo monta vuotta, mutta tilanne jatkuu ja jopa pahenee. En osaa tai jaksa tutustua uusiin ihmisiin ja oma äitini ei välitä minusta ja välttelee puhelimeen vastaamista, jos soitan. Kavereita on oikeastaan vain yksi (asuu kaukana). Ei ole voimia hakeutua ystäväpalveluihinkaan (laitoin sinne pari vuotta sähköpostia, niin olen saanut vain mainossähköpostia vastaukseksi).
Kommentit (16)
Mene mukaan SPR:n ystävätoimintaan. Tutustut mukaviin vapaaehtoisiin ja joku yksinäinen saa sinusta ystävän. Kumpikaan ei ole enää yksinäinen!
Mä olen hyväksynyt tilanteen, tämä on vähän kurjaa, mutta ok. Eipähän ole mitään draamaa, eikä vääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hyväksynyt tilanteen, tämä on vähän kurjaa, mutta ok. Eipähän ole mitään draamaa, eikä vääntöä.
Tätä on jatkunut jo monta vuotta. Kaipaisin todellakin juttukaveria ja ystävää, jota voisin joskus nähdä. Ainoa ystäväni asuu niin kaukana (ulkomailla), että voimme nähdä maksimissaan kerran parissa vuodessa. Eikä hänkään aina jaksa tai ehdi chatata.
Ap
Tee lapsia. Sen jälkeen et koe yksinäistä hetkeä hyvin pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Puolison etsimiseen ei ole voimia. Jos kirjoittelen jollekin miehelle kohteliaisuudesta ja vaikka näen kahvilassa (ei mitään fyysisempää), saan heistä täysin päällehyökkäävän ja ahdistavan riesan ja puhelin kilkattaa sen jälkeen 24/7. En ole myöskään kohdannut ketään aidosti kiinnostavaa.
Pitäisikö sinun aivan aluksi olla kirjoittelematta miehille kohteliaisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole puolisoa, eikä edes näköpiirissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Parisuhdetta etsiviä miehiä on moninverroin enemmän kuin naisia, joten valinnanvaraa pitäisi löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolison etsimiseen ei ole voimia. Jos kirjoittelen jollekin miehelle kohteliaisuudesta ja vaikka näen kahvilassa (ei mitään fyysisempää), saan heistä täysin päällehyökkäävän ja ahdistavan riesan ja puhelin kilkattaa sen jälkeen 24/7. En ole myöskään kohdannut ketään aidosti kiinnostavaa.
Ajattelin, että olisin saanut miehestä kaverin, vaan he ovat jotain muuta vailla, eikä kaveruus kelpaa heille. En myöskään kehtaa olla vastaamatta, jos joku kirjoittaa asiallisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei nainen tarvitse puolisoa tehdäkseen lapsia. Yhden yön seksi (vaikka tinderistä tai baarista) tai spermapankki riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei nainen tarvitse puolisoa tehdäkseen lapsia. Yhden yön seksi (vaikka tinderistä tai baarista) tai spermapankki riittää.
Ei ole voimia tuollaiseen säätämiseen ja koen sellaisen epäeettiseksi myös.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että olisin saanut miehestä kaverin, vaan he ovat jotain muuta vailla, eikä kaveruus kelpaa heille. En myöskään kehtaa olla vastaamatta, jos joku kirjoittaa asiallisesti.
Ap
Okei, ymmärrän. Olen vähän vastaavassa tilanteessa oleva mies. Minullekin kelpaisi ystävyys, ihan sama, onko kyseessä mies vai nainen. Kerran kirjoittelin lesbolle ihan sen takia, koska hän vaikutti mielenkiintoiselta, JA hän kertoi profiilissaan etsivänsä parisuhteen lisäksi myös ystäviä. Vastaus oli jotenkin: "Mut siis sä oot MIES. Ja mä oon lesbonainen...nyt en ymmärrä yhtään..."
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole voimia tuollaiseen säätämiseen ja koen sellaisen epäeettiseksi myös.
Ap
Ihan helppo juttu se on. Ja syntyneet lapset ovat varmasti tyytyväisiä siitä, että ovat olemassa.
Jos olet kovin kriittinen kaiken suhteen, niin taatusti jäät jatkossakin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mene mukaan SPR:n ystävätoimintaan. Tutustut mukaviin vapaaehtoisiin ja joku yksinäinen saa sinusta ystävän. Kumpikaan ei ole enää yksinäinen!
Äitille ehdotin, et jos joku SPR:n ystävistä kävisi katsomassa ja juttelemassa - ei innostunut. Kait sit dementoinut ahdistuu siitä, jos vielä lisää ihmisiä käy kotona, koti- ja ruokapalvelun lisäksi.
Mietin, että alkaisinko itsekin ystävätoimintaan ... just nyt en; mutten kokonaan ole hylännyt ajatusta.
t. m.
Avaimet on itsesi käsissä, kukaan ei voi elämääsi sun puolestasi muuttaa. Miehelle jos juttelet vain kohteliaisuudesta se on aika väärin heitä kohtaan, jossain vaiheessa totuus kuitenkin tulee ilmi tai juttu muuten hiipuu. Rehellisyys olisi parempi, vaikka aluksi sattuisi. Vapauttaisi nämä miehetkin etsimään muuta seuraa. Äitiäsi et voi valita, jos hän ei halua sinulle jutella, et voi sille mitään. Jos olet mukava häntä kohtaan eikä koe omassa käytöksessäsi aihetta muutokseen, et voi tuolle asialle mitään. Löydät kyllä ystäviä jos olet sinnikäs. Ja et ole todellakaan ainut yksinäinen, meitä on monia. Monella ei ole edes tuota yhtä kaukana asuvaa ystävääkään. Ymmärrän, että tilanne on tosi ikävä mutta sääli ei auta sitä muuttamaan. Vain sinä voit sen muuttaa.