Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko skitsofreniasta parantua?

Vierailija
20.03.2022 |

Kuinka todennäköistä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, todennäköisyys 0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
4/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
5/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parantua. Noin yksi kolmasosa paranee täysin, yksi pärjää terapian ja lääkehoidon yhdistelmällä ja yksi kolmasosa kroonistuu. Ihmismieli on yleensä joustava ellei ole joutunut rakentamaan ympärilleen läpipääsemätöntä muuria.

Onnea ja tsemppiä joko itsellesi tai kaverillesi!

Vierailija
6/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Tutkimusten mukaan 5-20% skitsofreenikoista parantuu täysin terveeksi. Sitä en ymmärrä miksi tuloksessa on heittoa noin paljon. Luultavammin eri mailla on eri määritelmät terveelle?

Vierailija
7/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen kuitenkin kuullut, ettei edes tällä diagnoosilla saa työkyvyttömyyseläkettä nykyään. Ajatelkaa!

Vierailija
8/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni kommentoijista on mielenterveysalan ammattilainen? Nuo negatiiviset arvelut paranemisesta voi heittää romukoppaan.

Vierailija
9/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Eräs sukulainen sairastui siihen ja oli todella huonossa kunnossa, mutta nykyään on jo ihan "normaali", opiskelee yliopistolla, jne.

Vierailija
10/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta lääkkeillä sen voi saada hallintaan ettei vaikuta elämiseen melkein mitenkään.

Vierailija
11/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alistut sinulle luotuun muottiin etkä kannata persuja, paranet välittömästi

Vierailija
12/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkehoito ehkäisee psykoosin syntymistä. Osalle skitsofrenia on työkyvyttömyyttä aiheuttava ja toiset selviytyvät lääkkeiden avulla tai ilman, mutta silloin on suuri mahdollisuus, että psykoosi uusiutuu.

Osa kuulee lääkehoidosta huolimatta ääniä ja näkee harhoja.

Vierailija
13/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia harhoja tai ääniä?

Vierailija
14/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia harhoja tai ääniä?

Katosta valuu verta, kirkumista, joku siirtelee tavaroita. Pistorasiasta tulee salamoita. Mikrofoneja.

Vierailija
15/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsosta ei parane ikinä. Mutta lääkkeillä saa melko normaalin elämän kunnes iskee muistisairaudet, jolloin oireet palaavat.

Vierailija
16/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parantua, mutta yleensö ihmiset leimaavat skitsoja ja pyrkivät antamaan koko elämän kestävän leiman, johon jouduttuaan alkaa itsekin uskovan siihen ja joskus sen takia körsii näistäkin ongelmista koko elämän. Itse en tosin antautunut muitten suomalausten mielivaltaisuuden tuomittavaksi vaan uskoin tervehtyväni ja parannuin, niin jäi suomi ankeuttajat nuolemaan näppejään...

Vierailija
17/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Itse sairastin psykoosin pari vuotta sitten. Sen jälkeen mun elämäni jäi ns. hengelliseksi, eli olen saanut ohjeita ja neuvoja hengiltä ja tuolta puolen. Sähkölaitteet tuntuvat temppuilevan, ja mun päässä tapahtuu dialogia, jota voin seurata ulkopuolelta. En enää koe olevani minä, olen vain vierailemassa ruumiissani.

Parannuin psykoosissa luonnollisesti ajan kanssa. Pahimmillaan näin demoneita ihmisissä ja esineissä. Ympäristö huokui viestejä joko Jumalta tai Saatanalta. Minulla oli erityinen tarkoitus tässä maailmankaikkeudessa.

Tulen ihan hyvin toimeen näiden juttujen kanssa, en mainosta niitä kenellekään. Mieheni tietää, ja pitää mua ihan täysipäisenä. Ymmärrän, että asiat mitä koen, ovat vaan mun kokemuksia. Jokaisella on omat kokemuksensa. Siis miksi leimaisin itseni sairaaksi, tai mainostaisin näitä asioita, että muutkin pitäisivät.

Mun äänet lähinnä kehittävät mua, ja pyrin aina häätämään kaikki negatiiviset. Rakkaus voittaa aina.

Vierailija
18/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko sairaus sisäsyntyinen vaiko kofeinismin aiheuttama. Kofeiinin tiedetään aiheuttavan minkä tahansa mielisirauden oireita. Niitä on jopa kansainvälisissä tautiluokituksissa mutta ei käytetä terveydenhuollossa, koska terveydenhuollon tehtävä on myydä synteettisiä patenttilääkkeitä, eikä neuvoa olemaan käyttämättä riippuvuutta ja sairauksia aiheuttavia päihteitä.

Tämä on minulle tuttu aihe, sillä minulla on yritys joka hoitaa kofeinismin uhreja. Esim. masennus, ahdistuneisuus, ja paniikkihäiriö lähtevät yleensä vuorokaudessa. Masennus voi tosin vaatia joiltakin muutaman viikon ennen kuin katoaa. Myös kaksisuuntainen mielialahäiriö paranaa nopeasti.

https://qmies.vuodatus.net/

“Long-term overuse of caffeine can elicit a number of psychiatric disturbances in adults. Two such disorders recognized by the American Psychiatric Association (APA) are caffeine-induced sleep disorder and caffeine induced anxiety disorder. In some individuals, large (ingestion of 500 mg caffeine or more) amounts of caffeine can induce anxiety severe enough to necessitate clinical attention. This caffeine-induced anxiety disorder can take many forms, from generalized anxiety, to panic attacks, obsessive-compulsive symptoms, or even phobic symptoms. Because this condition can mimic organic mental disorders, such as panic disorder, generalized anxiety disorder, bipolar disorder, or even schizophrenia, a number of medical professionals believe caffeine-intoxicated people are routinely misdiagnosed and unnecessarily medicated when the treatment for caffeine-induced psychosis would simply be to withhold further caffeine. A study in the British Journal of Addiction concluded that caffeinism, although infrequently diagnosed, may afflict as many as one person in ten of the general population (Nehlig et al. 1992).”

Lääketieteessä tämä on tiedetty jo yli 100 vuotta. Ensimmäinen dokumentoitu tapaus jossa kahvin juonti aiheutti eräälle miehelle vakavan mielisairauden ja neurologisen sairauden oireet, on vuodelta 1894. Tämän jälkeen kahviteollisuus esti kahvin pitkäikaiskäytön tutkimisen ja siitä kirjoittelun.

Vierailija
19/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyshoitaja kirjoitti:

Kuinka moni kommentoijista on mielenterveysalan ammattilainen? Nuo negatiiviset arvelut paranemisesta voi heittää romukoppaan.

Ei se ole paranemista että on avohoidossa heitteillä koska itsemääräämisoikeus. Omaiset kantaa ne paskat jaksot oman terveytensä kustannuksella kun ei nykyään saa hoitoon. Terveisin kolmekymmentä vuotta tätä touhua elänyt ja huonommin ei vois mt-hoito olla kun nykyään on.

Itsellä taas skitso diagnoosi, mutta olen kokenut että en tarvitsisi muilta apua. Jouduin kuitenkin pakkohoitoon ja sillä tiellä oltu. Nykyään pakko lääkitys, injektiona. Muutenkin tämä mt-hoito on korruptoitunutta eri loossien mukaan ja itse ollessani osastolla sain todistaa sen, miten eriarvoisesti potilaita hoidetaan ja joitakin hoidettiin paremmin.

Mm. yksi ulkomaalainen sai parempaa hoitoa kuin kanta suomalaiset ja tämä taitaa olla osittain näkymättömän politiikan ohjaamaa tekemistä, että näytetään ulkomaalaisilke miten hyviä ihmisiä ollaan ja kosiskellaan ulkomaalaisia erityisesti. Ja olihan siellä myös muitakin korruotio meininkejä näitten salaseuralaisten kesken eli hoitajat ja potilaat vietti keskenään näitä elämän orgioita jättämällä ns ulkopuoliset osattomiksi...

Vierailija
20/42 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa teos Onko skitsofrenia totta? Koko diagnoosia ole olemassakaan, skitsofrenian "negatiiviset oireet"ovat neuroleptien haittoja ja moni elämä pilattu ja tuhottu niillä myrkyillä!:(

Skitsofrenia voi olla myös poliittista. Kuten huomataan esim maailman tilanteesta että ihmiset on politisoituneita, voi olla esimerkiksi että lääkäri kuuluu eri poliittiseen kannattaja joukkoon kuin potilas ja siksi joutuu mm yleisen paineen takia hiljentämään potilaan tai leimaamaan vaaralliseksi, jos hänen ajatusmaailma sotii yleisiä vallalla olevia näkemyksiä vastaan. voi olla myös että eliitti on käskenyt hiljentämään joitakin tyyppejä.

Vain tilanteessa jossa maailma olisi lähtökohtaisesti täydellinen voitaisiin siivilöidä epätäydellisiä (ajatus/arvomaailmaltaan) olevia ihmisiä diagnooseilla kuten skitsofrenia todellisuuden tajusta poikkeaviksi.