Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdunko jos jätän kaikki herkut ruokavaliosta pois?

Vierailija
29.08.2015 |

Ja syön muuten normaalisti, 4-5 kertaa päivässä? Ruokaa pieniä annoksia. Vai mitä muuta pitäis ottaa huomioon? Mikä on sopiva määrä syömistä esim aamupalalla, tai ruualla? 165/67 alkumitat ja ainakin tuo 7kg pitäis tiputtaa.. Lenkkeilen päivittäin 1-2h lenkkejä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdut, ihan varmasti. Mä laihduin 5kg kuukauden aikana, kun jätin herkut pois!

Vierailija
2/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, kiitos kommentista 2! Miten muuten söit, ihan normaalisti vai tarkkailitko muitakin syömisiäsi/laskitko kaloreita? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ruokapäiväkirjaa ja arvioi liikunnan määrä ruolla, niin näet mitä tulee tapahtumaan.

http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja

Vierailija
4/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et korvaa niitä millään tai korvaat korkeintaa jollain kevyellä, niin kyllä luultavasti. Mä laihtuisin heti kun malttaisin jättää vehnän ja sokerin pois, mutta kun olen liian riippuvainen. Mulla tosin vain pari kiloa ylipainoa. 

Vierailija
5/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä. Jos syöt päivässä tällä hetkellä vaikkapa 500kcal liikaa ja niistä 300kcal herkkujen muodossa, niin tietysti lihominen jatkuu sillä 200kcal:n kalorivauhdilla herkkujen hylkäämien jälkeenkin.

Tai jos kaikki 500kcal tulee herkuista ja jätät ne pois, lihominen lakkaa. Mutta et laihdukaan. Paino pysyy samassa, kun kulutus ja energiansaanti ovat tasan. Tietenkin.

Vierailija
6/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, kyllä munkin aamupaino on ihan normaalipainon rajoissa, yleensä siellä 65,5 mutta laitoin nyt tuohom tuom 67 kun sitä se on pahimmillaan. Mutta aloitetaan siis tällä, et herkuttelu poikki kokonaan.. AP

Vierailija
7/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, nimenomaan sanoin että syön muuten normaalisti, mut herkut lihottaa. Tai ei nyt voi sanoa että lihottais, n vuoden oon ollut tässä samassa painossa, mutta tarkotus ois nyt laihduttaa ne pois. Ap

Vierailija
8/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lasket herkuiksi, riippuu siitä.

Vierailija
9/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:47"]

6, nimenomaan sanoin että syön muuten normaalisti, mut herkut lihottaa. Tai ei nyt voi sanoa että lihottais, n vuoden oon ollut tässä samassa painossa, mutta tarkotus ois nyt laihduttaa ne pois. Ap

[/quote]

No, sittenhän näet. Mikä tahansa ruoka lihottaa, ihan se ja sama tuliko se herkusta vai maksalaatikosta. Jos tiputat kalorinsaantislle kulutuksen, laihdut. Syöt sitten päivöannoksesi juustona, paahtoleipänä tai käpyinä.

Vierailija
10/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit, keksit, sipsit, pullat, piirakat, jäätelön, pitsan jne. Limsaa/mehua en käytä muutenkaan. Sokeroitu jogurtti, murot ja sokerimyslit ja vaalea leipä eivät myöskään kuulu ruokavaliooni. Ap

Vierailija
11/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin sinulle valmiiksi tuolla kalorilaskurilla:

(olet iäksesi 25v ja liikunnaksi arvioin 90min reipasta kävelyä jne)

Kulutuksesi on 2242 kcal - Nainen, 25 vuotta, 165 cm, 67 kg

Jos syöt vähemmän kuin tuon, oletettavasti laihdut. Yksilölliset erot ovat kuitenkin muutaman sadan kilokalorin luokkaa päivässä, kokeilemalla tiedät millä määrällä tosiaan laihtuminen alkaa.

Kun olet saanut vajetta 7000kcal, laihdut yhden kilon.

Vierailija
12/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä nro 12! Eli jos syön noin 1500kcal päivässä, pitäisi laihtumisen alkaa? Olisko 1500+1600kcal/pv sitten sopiva määrä? Ap

Vierailija
13/17 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 1500-1600kcal/pv.. Ap

Vierailija
14/17 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/17 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko syödä 4-5 kertaa päivässä? Jotkut syövät jopa 6 kertaa? Eikö kolme kertaa riitä, ei tule sitten huomaamatta liikaa kaloreita.

Alkuun se toki vaatii totuttelua, mutta sitten menee helposti. Suomessa opetetaan syömään hirveän monta ateriaa päivässä ja sitten ihmetellään kun on niin paljon ylipainoa jo ihan lapsilla. Ja ymmärrän kyllä, että kaikki tavat eivät sovi kaikille, mutta kannattaa edes harkita kokeilevansa, ei siinä mitään menetä.

Vierailija
16/17 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin paino putoaa kun jättää herkut, linsat ja energia juomat pois.

Vierailija
17/17 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriakertoja suositellaan 3-6, mikä kenellekin sopii.

Lapset eivät ole olleet ylipainoisia 80-luvullakaan, vaikka ateriakertoja on suositeltu silloinkin useampia. Syy ei kerroissa, vaan annoskoossa ja elintasossa.

Et välttämättä laihdu 1500 kalorilla, koska erot ovat yksilöllisiä. Kokeile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi