Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla on jäänyt useita ystäviä "matkan varrelle"?

Vierailija
19.03.2022 |

Tällaisesta asiasta puhuminen on vaikeaa, koska heti tulee joku osoittelemaan, että minussa täytyy olla jotain suurta vikaa, koska niin monta ystävää on vuosien aikana jäänyt matkan varrelle. Luulen kuitenkin, että tämä on tavallisempaa kuin moni luulee ja ihan tavallisillakin ihmisillä jää ystävyyssuhteita matkan varrelle. Ystävyyssuhteita on katkennut joko minun tai ystävien aloitteesta tai välit ovat vain viilenneet, eikä yhteydenpito ole jatkunut mm. seuraavissa tapauksissa:

-yksi ystävä löysi pitkän yksinolon jälkeen miehen ja yhteydenpito lakkasi ystävän puolelta. pidin kyllä yhteyttä, mutta ystävä vastaili yhteydenottoihin lyhyesti ja näkemiset jäivät, kun halusi viettää aikaa vain miehensä kanssa.
-yksi ystävä katkaisi minuun välit, kun kerroin, etten jaksa jatkuvasti olla hänen tukenaan. tämä ystävä oli todella vaativa ja hänellä oli kauan todella vaikeita mt-ongelmia. pitkään olin tukena, mutta lopulta en jaksanut koko ajan olla kuuntelemassa, kun toisen paha olo meinasi viedä minutkin mukanaan.
-minä lakkasin pitämästä yhteyttä ystävään, joka pilkkasi ja ivasi minua, kun tulin raskaaksi ja sain lapsen. vauva-aikana koimme sairautta ja ystävä oli tästä vahingoniloinen. en kokenut yhteydenpitoa enää järkeväksi kummankaan kannalta.
-yhden ystävän kanssa yhteydenpito vain lakkasi, kun edellisestä tapaamisesta oli pitkä aika. kumpikaan ei ottanut yhteyttä ja muutaman vuoden aikana molempien elämä oli muuttunut sen verran, ettei yhteistä enää oikeastaan ollut.

Ystävyyssuhteiden lisäksi monet tuttavuudet ovat ajan kanssa jääneet. Jos olen vaikka aiemmassa työpaikassa tullut hyvin juttuun jonkun kanssa, niin lähtiessäni uuteen työpaikkaan on yhteydenpito hiipunut.

Onko muilla ollut tällaista, että ystävyyssuhteita olisi jäänyt paljon matkan varrelle? Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Om käynyt ihan samalla tavalla ja monesti. Niin monesti että olen nyt lähes kaveriton. Vain yhtä kohtaan minulla taitaa olla vähän katkeria tunteita. Hän piikitteli ja piti itsestäänselvyytenä minua. Muiden kanssa välit ovat vaan hiipuneet ilman mitään kitkaa. Tämä tuntuu nololta, kun ei ole enää ystäviä. Mutta samaan aikaan aika tavalliseltakin. Olo on vähän vapaakin ja rento.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla