Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä miten saisin vauvan vieroitettua yösyönneistä!!

Vierailija
01.10.2006 |

Eli poikani on 9kk ja syö yöllä normaalisti 2 kertaa tissiä. Haluaisin jo saada pojan nukkumaan täysiä öitä.

Mitä siis tehdä kun vauva herää syömään? Annanko tilalle vettä? Sitä olen kokeillut mutta ei auttanut, kitisi kuitenkin niin kauan kunnes annoin maitoa. Yritin myös hyssytellä sylissä...

Eli vinkkejä kaipaisin! Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva jätti itse pois kun maitoa ei enää minulla ollut juuri yhtään ja joutui imemään lähes tyljää tissiä. En koskaan ole antanut pullosta yöllä maitoa enkä vettä, eikä lapsi itke öisin edes tuttia eikä herää muutenkaan kuin silloin vaan jos näkee painajaisia....

Kokeile tassuttelua...

Vierailija
2/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Päätät, että NYT se tapahtuu. Tästä päätöksestä ei saa lipsua vaikka mikä olisi.

2) Illalla masu täyteen puuroa ja maitoa.

3) Kun lapsi herää yöllä syömään, rauhoitat hänet syliin heijaamalla tms. hyväksi havaitulla konstilla.

4) Huutoa voi kestää pitkäänkin, mutta muistelet 1-kohdassa tekemääsi päätöstä ja pysyt siinä.

5) Toistat kohtia 2-3 niin monena yönä kuin on tarpeen. Meillä taisi mennä kaksi yötä ja sitten nukuttiin heräilemättä, vaikka ennen vieroitusta poika heräsi tunnin välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nukkuisit itse korvatulppien kanssa mahdollisimman kaukana. Miehen pitäisi sitten kyllä olla itsekin hyvin motivoitunut tähän hommaan. Parissa yössä kyllä vauva uskoo, ettei yösapuskaa enää tule. Syö päivisin sitten huomattavasti paremmin.

Vierailija
4/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin, ettei enää ole järkevää jatkaa yösyöntiä, kun 9 kk vauvamme söi hyvin päivällä ja tankkasi paljon puuroa ja maitoani vielä ihan viimeiseksi illalla. Vaan kuinkas sitten kävikään! Huomasin, että on helpompi sittenkin tarjota tissiä vaikka kolmekin kertaa yössä kuin VALVOA keskellä yötä tuntitolkulla...zzzz....

Kahden ekan lapsen kanssa yösyötöistä oli helpompi luopua, tämä kokkikolmosemme on sitkeämpi sissi ;) Eli nyt sitten tarjoan kuitenkin maitoa yöllisiin heräilyihin, vaikka vauvalla on ikää " jo" 9,5 kk. Näin hän nukahtaa samantien takaisin, eikä kukaan joudu valvomaan.

Vierailija
5/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vauva lopettaa yösyönnit joskus =)

Vierailija
6/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lopulta yösyömisestä tuli tapa, eli tissiä piti saada vaikkei ollut nälkäkään. Poika otti huikat, nukahti ja havahtui n. tunnin kuluttua huomatakseen, ettei rinta ollutkaan enää suussa. Ja sama rumba alusta. Kunnes lopulta heräsi todellakin jokaikinen yö tunnin välein. Silloin oli pakko kestää ne 2-3 yötä huutoa. Sen jälkeen nukkuikin taas kymmenen-kaksitoista tuntia putkeen.

2

Vierailija
7/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei oikein voi yöllä vauvaa nukuttaa kun joutuu heräämään itse niin aikaisin. Pakko siis antaa miehen nukkua.

ap

Vierailija
8/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta taisteltiin, että luopui n. kahdesta kolmesta kerrasta per yö, tämän aamu viiden syömisen lisäksi..

Mentiin kaksi askelta eteen, kolme taakse jne.. Tuli flunssaa, yöpymisiä muualla yms. Ja välillä olin itse niin väsynyt etten yksinkertaisesti jaksanut valvoa keskellä yötä, kun tiesin että tissillä tyttö nukahtaa kymmenessä minuutissa.. Ja ikävä kyllä meillä ei Isä osallistu mihinkään.. Eron partaalla ollaan..

Mutta mitä kysymykseesi tuli, niin meillä esikoinen itki kahtena yönä, istuin sängyn vieressä, silittelin ja tarjosin vettä. . Sen jälkeen helpotti, mutta täytyy muistaa, että kovin ovat yksilöllisiä nämä meidän murusemme : )

Vierailija
9/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse pidin unikoulua, niin päätin, etten ota sängystä pois, ellei aivan tolkuttomasti ylly itkemään. Eikä tarvinnut ottaa..Viikko meni touhuun. Takapakkeja on ollut. Nytkin on joku ihmekausi menossa. Kaksi kertaa on jo nukahtamisen jälkeen (20.30) itkenyt. Viimeyönä aikaisin aamupuolella heräsi ja pari tuntia kitisi ja itki..