Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenkäkaupan myyjät katoavat!

Vierailija
29.08.2015 |

Olen etsinyt tästä keskikokoisesta kaupungista "täydellisiä" kenkiä. Olen kiertänyt kaikki mahdolliset kenkäkaupat. 

Mutta mitä tapahtuikaan: Kävin Sokoksella, Halosella, muutamaa päivää aiemmin kävin K-kengässä.

No, myyjät näissä liikkeissä tulivat myymään, ihan ok juttu. Mutta miten ihmeessä näissä kaikissa kaupoissa myyjä vaan häippäsi mitään sanomatta! Olin ihan äimän käkenä, että mihin se myyjä katosi, kahdesti luulin, että hän lähti hakemaan kenkiä esitelläkseen niitä minulle. 

Mutta ei, ne vaan häippäsivät! Yhdessä liikkeessä näin, että myyjä häippäsi asentelemaan hyllyjä toisen myyjän kanssa. Toisessa taas myyjä vaan häippäsi kassatiskin taakse jälleen toisen myyjän kanssa. Yhdessä liikkeessä myyjää en enää nähnyt, vaan katosi vain aivan kuin ufot olisivat siepanneet!

Onkohan syynä se, että molemmilla kerroilla minulla on ollut jalassa Tokmannin halppikset! Ajattelivatkohan myyjät, että tuo ei kuitenkaan mitään osta! Olinko kakkosluokan asiakas?

Minä tosiaan etsin kunnon kenkiä, laadukkaat nahkakengät minulla yleensä jalassa on! Mutta nyt sattui vaan nuo halppikset jalkaan, ainoat paskakenkäni. 

Minulla oli jäätävä olo! Koin itseni vähän loukatuksikin. Tekisi mieli antaa palautetta suoraan näihin liikkeisiin, mutta en jaksa, avaudunpa vaan täällä. 

Käyn usein myös kauppakeskuksen "nuorisokaupoissa". Niissä palvellaan aktiivisesti ja loppuun asti! 

Johtuiko nämä myyjän häippäykset köyhälistölookistani? Olisin ollut valmis maksamaan kengistä 200 euroa, jopa ylikin,  jos löytyisi mieluisat ja laadukkaat!

Yhdessä liikkeessä myyjä myi, esitteli kenkiä, mutta yhdestä kenkämallista sanoi, että ovat kalliit! Katsoin vaan hintaa ja kokeilin niitä. Muuten sain hyvää asiakaspalvelua siinä liikkeessä, mutta mistä myyjä tietää, mitä "kallis" tarkoittaa asiakkaalle. Minusta satasen kengät, joita hän esitteli, eivät olisi olleet kalliit. 

Niin, eilen satoi ja olin myös nuutuneen näköinen muutenkin, hiukset roikkuivat sateesta johtuen, päälläni oli vähän kauhtunut takkikin. Halosella olin kokeilemassa itsekseni kenkiä, ja ihan vieressä oli äiti ja tytär katselemassa kenkiä hyllyn ääressä. Myyjä meni kysymään heiltä, että tarvitsevatko apua. Minä olin aivaan vieressä kokeilemassa kenkiä, mutta myyjä ei kysynyt minulta mitään!

Mitä ihmettä oikein tapahtui? Lähden kyllä samalle kierrokselle laadukkaissa kengissä ja vaatteissa, ja testaan, onko tosiaan niin, että asiakkaan ulkonäkö vaikuttaa palvelun laatuun. 

Mutta tuli ihan paha mieli. Näytänkö tosiaan köyhältä ja surkimukselta? Mitä ihmettä tapahtui? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkä stoori, sinulle ei taida tapahtua oikein paljon mitään koskaan? ;)

Vierailija
2/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä niitä kenkiä kuitenkaan osta. Soudat, huopaat ja hyppyytät myyjiä ja sitten palaat sinne Tokmannille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ne pakenee, koska mulla on yleensä kalliimmat ja paremmat kengät jalassa ku mitä niillä on kaupassa tarjolla.  :)

Vierailija
4/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta ettei ikinä myyjän pidä antaa asiakkaan ulkonäön vaikuttaa palvelunlaatuun. Parhaimmat kaupat olen itsekin tehnyt juuri hieman nuhjuisten ja vaatimattoman näköisten kanssa:) t. Erikoisliikkeen myyjä.

Vierailija
5/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:19"]

Aika pitkä stoori, sinulle ei taida tapahtua oikein paljon mitään koskaan? ;)

[/quote]

Jopas analyysin heitit :)

Ap.

Vierailija
6/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt AP, ei ne myyjät mitään ajatustenlukijoita ole (fiksuksikaan vaate- ja kenkäkaupan myyjiä kutsuisi). Pitää saada se oma suu auki, "hei, olen ajatellut ostaa x. Pitäisi olla y tyyppiset. Voitko suositella jotain?l" keskiverto asiakas ahdistuu tuputtamisesta ja haluaa katsella rauhassa, kysyy sitten löytyykö kokoja mieleisestä.

Vierailija
7/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:25"]

Et sinä niitä kenkiä kuitenkaan osta. Soudat, huopaat ja hyppyytät myyjiä ja sitten palaat sinne Tokmannille.

[/quote]

No sitähän ne myyjätkin varmaan ajatteli... itse en. Kuten kerroin, etsin laadukkaita kenkiä.

Ap

Vierailija
8/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasi haisevat.

Vierailija
9/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:35"]

Kuules nyt AP, ei ne myyjät mitään ajatustenlukijoita ole (fiksuksikaan vaate- ja kenkäkaupan myyjiä kutsuisi). Pitää saada se oma suu auki, "hei, olen ajatellut ostaa x. Pitäisi olla y tyyppiset. Voitko suositella jotain?l" keskiverto asiakas ahdistuu tuputtamisesta ja haluaa katsella rauhassa, kysyy sitten löytyykö kokoja mieleisestä.

Höh. Olen vuorovaikutustaitoinen, teen itsekin markkinointityötä. 

Mutta miksi ne häippäsivät mitään sanomatta? En minäkään ole ajatustenlukija: miksi ne eivät sanoneet, että eivät enää palvele minua :) Eivät kehottaneet kysymään apua, ei mitään. 

[/quote]

Vierailija
10/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asiakkaasta "ei saa mitään irti", sovitustilanne jäätyy kun asiakkaalta ei saa kommenttia että millainen se sovitettu kenkä oli. Palvelua ja apua tarjotaan, mutta välillä tulee tunne että asiakas ähertää kenkiensä kanssa mieluummin yksin kun jutustelu on myyjän puolelta yksipuolista. Silloin myyjä miettii että auta nyt vähän ja liukenee paikalta pikkuhiljaa. Asiakas voi olla omissa ajatuksissaan, ujo tai muutoin viestiä että mieluummin sovittelisi itsekseen.

Vierailija
11/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ilmeisesti on netti käytössäsi? Kannattaa opetella katsomaan ensin netistä, mitä ylipätään on tarjolla, ja sitten päättää etukäteen että mitkä tarjolla olevista kenkämalleista kiinnostaa sinua. Myyjä ei voi taikoa sinulle juuri haluamaasi kenkämallia, jos sellaista ei vain tänä vuonna ole saatavilla.

Eli tee ensin taustatyö itse, ja sen jälkeen sovitus kaupassa.

Vierailija
12/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet kenkäkaupan myyjistä on todella kummallisia tyyppejä, sulle on käynyt huono tuuri sinä päivänä.

Vierailija
13/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sana on halppis? Eikö se ole halpis?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi