Tammituhinat!
Heips vaan kaikille tuhisijoille :) !
Alkuun mahtavat ONNITTELUT Rantikselle!!!
Kaikki menee hyvin!
Minä kävin tänään NKL " tarkistuttamassa" paikkoja,
aamulla alkoi kova kipu alamasussa, vihloi ja supisti ja kaikkea.
Vauvalla oli kaikki hyvin, kohtu ok. raskaus sujuu hienosti.
Epäili kiinnikkeitä tai sitten mulla on myoma tmv munasarjoissa... !!!!
Jos oireeet jatkuu/pahenee, sitten kirurgi tutkii ja leikataan jos jotain löytyy. Odottellaan siis.
Vauveli oli n 21-23 cm pitkä (perä-pää) ja painoa n 580g.
Ja mun pojalla ei olekaan pippeliä!!! Tyttö siis tulossa!
Tuli ihan surullinen olo, olen jutellut masulle ja puhunut pojasta...
Tyttökin ihana, mulla kaksi poikaa ennestään.
Kertoilkaa kuulumisianne!
angut ja nöpö 23+3
Kommentit (79)
On kyllä tosi kiva kun palstamme on aktivoitunut. Mukava lukea kuulumisianne vaikkei mitään maata järisyttävää olisikaan tapahtunut.
Meillä on torstaina neuvolalääkäri. Sitten saa tietää miten kohdunduun laita on. Mulla on supistellut aikalailla, mutta mielestäni ne ei ole kovin kivuliaita supistuksia. Maha menee ikäänkuin kokonaisvaltaiseen kramppiin ja pitää lyhentää askelta tai pysähtyä. Joskus tuntuu että pitää kulkea hieman kumarassa. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia?
Muuten menee hienosti. Vessassa pitää käydä 1-2 kertaa yössä ja se ilmeisesti keventää unta. Näen tosi paljon erilaisia unia.
Mahan ympärys näyttäisi oleva 93 cm ja paino 61-62kg
Onko kukaan harkinnut kestovaippojen hankkimista? Me ajateltiin ainakin kokeilla niitä. Saan lainaksi erällisen vaippoja ja kuoria, joten hankintaakaan ei tarvitse tehdä. Ainakin sellaisina päivinä, kun olemme kotosalla, jos voisimme vaippoja käyttää.
Palaillaan!
Miiruskainen 28+4
Mulla on supistuksia ollut viikolta 16 lähtien. Osittain on kivuliaita ja juuri silloin en pääse kävelemään kunnolla. Sillä ei kuulemma ole tässä vaiheessa suurta merkitystä ovatko kipeitä vai ei, molemmat voivat avata kohdunsuuta. Mulla ne eivät vaan tähän mennessä ole pehmittäneet eikä avanneet paikkoja. Pitää kuitenkin käydä tarkistuttamassa säännöllisesti, ettei käy huonosti. Näitä mulla on ollut jokaisessa raskaudessa tähän asti.
Kestovaipoista vielä: ei tulisi mieleenkään kokeilla kestovaippoja :-). Pyykkiä tulee muutenkin ihan tarpeeksi kolmen vaippaikäisen kanssa. Pari ystävääni ovat kokeilleet. Toinen oli tyytyväinen ja toinen jätti homman pari viikon pyykkiruljanssin jälkeen. Hänellä oli kyllä aika vaikea koliikkivauva, joten ei ihme jos alkoi tuntua ylivoimaiselta.
t.muksuja2
Mulla on kanssa ollut samankaltaisia suppareita, ja minulla niiden esiintymiseen vaikuttaa selkeästi se, että olen rasittanut itseäni liikaa.
Eli aika rauhassa nykyisin olen, verrattuna siis entiseen (=3 vk sitten). Mullakin kohdunkaula kiinni ja kiinteä.
Potkuista: kiitos muksuja2 vastauksestasi. Nyt minulla potkitaan yläosaa: vauva kääntyi myöhään eilen yöllä ilm. pää alaspäin. Ja se kyllä sattui /: tosin hetkellisesti.
Olen oikeasti huolissani painostani, kävin tänä aamuna vaa' alla, joka heittää vaan 200 g neuvolan vaa' sta. Painoa nyt 74,4 kg!!! Viime viikon torstaina se oli 72,3 kg. Ja oikeasti: en mielestäni syö kamalan huonosti ja nyt varsinkin olen katsonut syömisen perään. Nyt vatsa on noussut ihan ylös saakka ja hieman hankalaa istua: pakko olla takakenossa koko ajan. Autossakin säädän penkit heti takakenoon.
Taustastani, BMI oli 21 ennen raskautta eli en todellakaan ollut ylipainoinen PCO.
Olen kieltämättä vähän huolissani tästä nopeasta painonnoususta ja vatsan kasvusta, varsinkin kun puhutaan päivistä eikä viikoista. Jotenkin olen ihan varma sokeritaudista, ei oikein mikään muu selitä tätä. Onneksi ensi viikon tiistaina on rasitustesti, tosin tällä menoa painan silloin jo 76 kg....
Liikunnan määrä laskee kuin lehmän häntä: viikko sitten olin varma, että pystyn vetämään jumppia vielä 6 vk, nyt jo sunnuntaina ilmoitin lopettavani: en kerta kaikkiaan tän mahan kanssa enää pysty liikkumaan samalla tavalla ja suppareita tulee helposti, varsinkin poikittaisia vatsalihaksia tehdessä.
Onneksi tämä palsta on olemassa, että saa vähän purnata asioita " ääneen" .
kurnau rv 27 + 1
on nyt 100 cm?
Viime viikolla muistaakseni 95?
jep jep
Mulla on painonnousu ollut tosi epätasaista. Joskus tulee 2kg viikossa ja sitten taas kahdessa ei mitään. Koko ajan pitää varoa syömisen kanssa tosi paljon. Minä olen myös tosi liikkuva " normaalisti" siis ei raskaana, luulen että nyt kun en pääse enää mihinkään liikkeelle on vaara lihoa suurempi kuin sellaisilla, jotka eivät ole niin liikunnallisia. Älä huoli, kyllä ne kilot sieltä taas karisee. Eikös ne vauvatkin kasva n rv 28 lähtien 100-200g viikossa? Sitten alkaa sun kehoon keräytyä vettä jne. Kaikki se näkyy vaa' assa eli ei tarvi olla välttämättä rasvaa :-).
Tsemiä sinne testeihin, ehkä sieltäkin saat asiaan enemmän selvyyttä.
t. muksuja2 rv27+1
Heräsi yksi kysymys eilisestä lääkärineuvolakäynnistä.. tiedättekö millainen kohdunsuun kuuluu ollan n. 30. raskausviikolla? Kotona neuvolakorttia tutkiessani huomasin että lääkäri oli kirjoittanut sen olevan pehmeä ja kiinni. Joko sen kuuluu ruveta pehmenemään vai onko ihan yksilöllistä? en tuota siellä ollessani huomannut eikä lääkärikään siitä mitään maininnut...oletan sen siis olevan normaalia mutta onko teillä kellään tietoa/kokemusta? :)
terkuin Moonchild
Viime yö oli kamala :(
En saanut nukuttua, ahdisti todella paljon tuo maha kun tosiaan niin ylhäällä nyt. JA PINKEÄ. Mulla oli/on myös tosi huono olo ja olotilani oli täsmälleen samanlainen kuin hyperissä (josta sitten jouduinkin vuosi sitten sairaalaan).
Kävin ex tempore neuvolassa, lähinnä halusin tsekata mitä heidän vaaka näytti. 74,1 kg eli aivan liikaa. Terkkarilla oli asiakas peruuttanut, joten katsottiin pissa, turvotukset, rr, mitattiin SF-mitta ja palpoitiin vauvan asento. Kaikki ok, paitsi tämä terkkari sai hieman eri arvon kuin omani viime viikon mittauksessa: hänen mukaan sf olisi viimeisestä kasvanut vaan sen norm 3 cm eikä 7 cm. Hymnn... mielenkiintoista.
Sitten sanoi, ettei minun kannata missään nimessä vetää jumppaa enää rv 30 jlk, se ei ole suotavaa. Jaahas, tätähän minulle ei kukaan ole ennen sanonut (oma terkkarini odottelee vaan eläkkeelle pääsyä).
Vaikka näkyviä raajaturvotuksia ei ole, niin ehdotti painonnousun syyksi liian suolaista ruokaa. Emme käytä suolaa, en syö muutenkaa suolaista (olen enemmän makeaan kallistunut), ainoa mitä keksin oli se, että syön 4 kevytlinja metwurstia päivässä hapankorppujen kanssa. Kielsi siis noi 4 metwurstia vedoten suolaisuuteen.
Veikkaan, että kyse on taas jostain hormonista, samankaltaista turvotusta mullahan oli alkuraskaudessakin. Ilmeisesti nyt elimistössäni erittyy taas enemmän jotain. En meinaan todellakaan usko, että olen voinut syödä itseeni kuudessa päivässä melkein 2 kg...
Kohdunkaulasta: ymmärtääkseni kohdunkaulan kuuluu pehmentyä loppuaikoina. En tosin tiedän koska /:
kurnau -taas-
Eilen kävimme neuvolalääkärissä. Vaikka suppareita on ollut aikalailla, niin mitää muutoksia lääkäri ei havainnut. Hieno homma sillä työt toki jatkuvat vielä reilun kuukauden eikä näin freelancerina paljon sairaslomat pidä leivässä...
Hemoglobiinia multa ei ole mitattu pitkiin aikoihin ja kysyinkin, että voisko sen mitata. Takasin tuli epäilevä vastakysymys väsymyksistä... Jouduin siis kovastikin perustelemaan, että suostuivat hempan mittaamaan. Ja tadaa!!! Kuurille jouduttiin. Hemppa oli vaivaiset 89 eli tosi alhaalla. Terkka soitti vielä perään ja sanoi lääkärin käskeneen ottaa kaksinkertainen rauta annos. Eli jos en olisi itse vaatimalla vaatinut mittausta olisin vaan tullut tyytyväisenä kotiin ja en tiedä kuinka alas raudat olisivat menneet... Kumma, että ne siinä hempan mittaamisessa niin pihistelevät. Eihän se ole iso toimenpide...
Muut arvot olivat kaiketi kohdillaan. Painoa oli tullut kilo kuun aikana ja RR oli edelleen alhainen 106/69. SF mitta oli 25,5...
Beibe oli edelleen ylösalaisin eli raivotarjonnassa ja syke vaihteli 140-150 välillä.
Päivittäin hänen potkunsa tuntuvat vain kovemmilta. Muutaman kerran on jo ihan liikkeet ja potkut jopa sattuneet. Joskaan eivät kyllä liiemmin vielä häiritse. Mukava vain todella tuntea ja nähdä hänen liikkeensä :-)
Saapa nähdä millaisen myrskyn kouriin täällä Oulun seudulla joudumme. Lunta ainakin tällähetkellä tupruttaa ihan tosissaan ja välillä jopa vaakaan...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
:-) Miiruskainen 29+0 (vain 77 vrk jäljellä...)
Neuvolalääkärillä siis kävin. Kaikin puolin kunnossa asiat. Paitsi painoa tullut täälläkin vähän reippaanlaisesti, 780 g/vko. Mutta terkkari ei ollut siitä huolissaan, joten en minäkään. Katselin esikoisen papereita ja ihan samaan aikaan ollut tuollainen hurja painonnousukausi. Sitten seuraavilla kerroilla jo vähemmän ja yhden kerran jopa -350 g. Eli tosissaan vaihtelee nuo painonnousut.
Lääkäri pisti verikokeisiin lähetteen, kun sairastin esikoisen syntymän jälkeen kilpirauhastulehduksen. Oli sitä mieltä, että sitä pitäisi seurailla useamman vuotta, ettei mene vajaatoiminnaksi. Raskausaikana kuulemma vielä helpommin voi niin tapahtua. Ei onneksi mitään oireita ole, eli eiköhän arvot ihan kunnossa.
Kestovaippoja aiotaan käyttää, esikoisellakin käytössä, joten on jo valmiina. Pojalla aloitettiin tosin vasta, kun oli 4 kk, joten ihan pienelle ei mitään ole. Jos vaikka harsoja käyttäisi alussa. Enkä ota siitä mitään painetta, että pitäisi koko ajan käyttää. Ihan pienellä varmaan kertiksiä käytetään enimmäkseen. Mutta kannatan ehdottomasti kestoja, kannattaa ainakin kokeilla ja jos ei tykkää niin sitten ei. Ja just niin voi tehdä, että vaikka kotona kestoilee ja kokemuksen myötä voi sitten isomman kanssa uskaltautua kestojen kanssa reissuunkin. Ja pyykkiä ei miusta tule niin kamalasti ja ehkä se on omasta mielestä ihan kivaa puuhaakin, ettei niin haittaa. Enemmän haittasi, kun sai vaipparoskia kantaa koko ajan roskiin, kun on tuota matkaakin, kerrostalossa kun asustellaan.
Piti lähteä markkinoille etsimään vauvalle lampaantaljaa, mutta on niin hurja keli ulkona, ettei uskaltaudutakaan. Paistellaan sitten unien jälkeen pipareita ja juodaan glögiä. Ulkoilut saa tältä päivältä jäädä.
Siis hiepat taasen...
Jouduin siis viime torstaina rautakuurille ja mun maha ei ilmeisesti tykkää raudasta... kivistelee ja kouristelee kovasti. Onko kellään mitään vinkkejä kivuttomaan raudan syöntiin? Olen ottanut sen nyt aina yö-vessareissun yhteydessä ja jo aamuyöstä herään vatsan kipristelyyn... Merkkinä on Obsidan. Ohjeistuksessa on sanottu ettei saisi syödä raudan oton yhteydessä siksi olen ottanut lääkkeen yöllä.
Olen kuullut jostakin luontaistuotekaupasta ostettavasta rautaa sisältävästä mehusta. Onko kellään kokemuksia tuosta?
Kipristelevä Miiruskainen 29+5
Viimeisiä lomapäiviä kuluttelen tämä viikon.
Eilen kävin sokerirasituksessa ja tänään pitäisi soitella tuloksista.
Turvotusta on ruvennut tulemaan mulla nilkkoihin, varsinkin jos seison tai istun pitkään, näin kotioloissa ei niin kauheasti, kun saa pidettyä jalat ylhäällä..... mutta kaiken kaikkiaan sukista jää kyllä aikamoiset urat jalkoihin ja nilkat on kun mummulla, sormet ja varpaat kuitenkin toistaiseksi ok.
Harkitsen kyllä vakavasti saikulle jäämistä ensi viikolla, kun on käynti Naistenklinikalle.... selkää särkee ja muutenkin työpäivät on alkaneet väsyttää. No, täytyy katsella, ehkä se tästä.
Minä en ole raudan syöntiä suostunut aloittamaan, vaikka sitä Naikkarilta suositeltiin jo ajat sitten, mulla on kuitenkin hemppa pysynyt pääsääntöisesti yli 130:ssa. Ja syy tuohon raudan syömättömyyteen on juurikin se, että olen aikoinani useampia merkkejä kokeillut, eikä mun maha niitä oikein kestä.
Nyt en ole ihan varma nimestä, mutta tiedän, että on yksi rautavalmiste, jota ei tarvitse ottaa tyhjään mahaan, voi olla, että se helpottaisi vatsaoireilua.... olikohan se valmiste Maltofer??
Monnax ja vauvat rv 27+1
Pitkästä aikaa kirjoitelen...Rouvana nykyään :D Vihkiäiset meni hyvin!
Mutta;
Olen ollut vähän masis; Jätin käteni oven väliin ja peukku murtui!!
Kaksi viikkoa on ollut lasta peukussa ja saikulla olen siis jo toista viikkoa. Mitään ei voi tehdä. Vasen käsi kyseessä ja jos leikkaan leipää, niin tukiote ei onnistu, ei juuston höylääminen, ei mikään. Hiusten kiinni saaminenkin on jo taitolaji!! :)
Voi olla että vielä viikko menee....
Masu kasvaa ja asukki riehuu! Toissa yönä valvotti mua puol kolmesta asti!
Nyt tuntuu, että nukkuu univelkojaan! :)
Minäkin kävin eilen sokerirasituksessa ja saan tänään tulokset. Ainakin se paastoarvo oli vain 4,3. joten toivotaanpa että kaikki olisi hyvin, muillakin. Ei se litku niin pahaa ollut. Kävin 14v sitten samassa testissä ja ja juoma oli paksua mönjää.
Mulla ylimääräinen lääkärinla 16.11. Perätilan ja supistusten vuoksi.
Onkos teille kerrottu kuinka päin pieni on?
Viimeks lääkäri arvioi painoakin ja totesi, että pieni vauva tulee. Ehkä 3kg, maksimissaaan 3,5. Onko se pieni???!
No sen näkee sitten tammikuussa.
Haluaisin ostaa vauvalle villapuvun, vetoketjulla tai napeilla, kokohaalarin. Mistään ei löydy! ! Kaikki on Fleesiä nykyään. Onko se yhtä lämmin? Miten te olette ratkaisseet pulman?
Meinasin alkaa itse kutomaan, mutta tämä peukalo....
talvisin terkuin angut ja nöpö 27+6 ( hui mitä viikkoja jo mennään)
Ä.poli käynti takana tänään ja vauvelit noin.1500g painoisia.Lapsivedet norm. ja napavirtaukset myös.Näyttäisi siltä että molemmat olisi tyttöjä,ei ainakaan mitään vehkeitä näkynyt jalkojenvälissä,tähän mennessä olisi pitänyt kivekset laskeutua jos poikia olisi.Mutta 100% varmuutta ei silti luvannut.
kohdunkanava oli auennut sormelle mutta silti 3cm,kuulemma ihan norm. sekin uudelleensynnyttäjälle.Käskivät silti ottaa rauhallisesti ja levätä paljon.Parhaani tietysti yritän, minkä nyt 5v ja 2v pystyy.
Laittoivat viikon päästä uuden kontrolliajan ja tarkkaillaan tilannetta.
Miiruskainen:Kokeile luontaistuote kaupasta ostaa (nestemäinen)Floradix merkkistä rauta valmisitetta.Itse olen käyttänyt nyt viikon ja hyväksi olen todennut,ei mitään vatsavaivoja eikä mitään muutakaan oireita mitä muut tekee.Ihan hyvänmakuista kaikenlisäksi.Itse otin sen missä hunajalla makeutettu versio.
Agnutille oikein paljon onnea uuden " tittelin" johdosta.Miltäs aviovaimon elämä on tahdon lausumisen jälkeen maistunut?
Nyt täytyy lopettaa. Voikaa hyvin.
Oli mukavaa käydä taas katsomassa pikkuisia. Molemmat mitattiin ja kasvavat vielä ykkösvauvojen käyrillä, mutta nyt kuulemma alkaa kysvu hidastua. A oli n 1100g ja B n 1200g. B oli raivotarjonnassa ja valunut todella alas eli painaa kohdunsuuta kunnolla. Kohdunkaula olikin lyhentynyt (2,6 cm) ja nyt sain sitten käskyn ottaa tosi iisisti. Jos kovasti supistelee, niin pitää mennä ottaamaan kortisoonit. Onneksi miehellä on tässä juuri pakkolomaa 2kk joten voi olla apuna kotona ja minä lepäillä parhaani mukaan. Ensi viikolla menen taas mittaukseen. Mitähän muuta... B oli perätilassa, molemmat liikkuvat todella paljon, hemppa oli noussut 130 (!) ja paineet olivat 80/118. Kyllä tuota rautaa onkin tullut syötyä...
angut-rouvalle onnea! Ja kaikille hyviä vointeja!
t. muksuja2 rv28+1
Angut-onneksi olkoon :)
Villahaalareista: minä löysin ruskovillan haalarit ja sellaiset tilasin. Huuto.netistä löytyy kanssa, niitä voi luurailla sillä silmällä, että minkä merkkisiä ovat ja googlettaa sitten jälleenmyyjä siltä tapaa.
Itse uskoisin, että villa on lämpimämpi kuin fleece ja sitäpaitsi villahan hengittää.
Lampaantalja meilläkin on hankittuna.
Omaa napaa: meillä on vihdoin ja viimein kaikki hyvin eikä mitää prosessia käynnissä. Huoh. Tähän tilaan pääsy kesti KAUAN, mutta nyt pitää nauttia loppuajoista ja ihanaa, kun ei tartte stressata mistään.
- Kirpun pää on normaali eli aivoissa ei ole mitään vikaa.
- Kirppu painaa 1,3 kg (tää oli eka kerta, kun sain painoarvion)
- Kirppu kääntyi eilen ja on nyt perätilassa
- sokeritautia mulla ei ole, se yhden tunnin arvo oli vaan 5,2!!! Mun reagointi oli sokruun kyllä hauskaa: ihan kuin olisin saanut unilääkettä :) Labradorinnoutajat pistivät minut nukkumaan viimeiseksi tunniksi, koska en kerta kaikkiaan pysynyt hereillä. Sitä tilaa sanotaan sokerihumalaksi. Ei kuulemma kannata syödä suklaalevyä ja lähteä sitten autolla ajamaan ;)
- sain sellaisen ultrakuvan tänään, missä kirppu piti nenästään kiinni, hih ;) oli kieltämättä hauskan näköinen.
- ja minä sain PUMPPI- JA KUNTOSALILUVAN!!!!! Eli kohdunkaula edelleen kiinni ja napakka ja siitä verenvuotoa aiheuttavasta suonesta ei ollut enää tietoakaan. JEEEE!! Aion heti tänään mennä treenaamaan. Pakko hidastaa tota painonnousua. Pidin vähän ruokapäiväkirjaa ja totesin, että saan hiukkasen liikaa energiaa. Oli tosi vaikeaa vähentää ruokailua, ihan kuin olisi dieetillä. Olen ennen liikkunut n. 8-10 kertaa viikossa, nyt ajattelin sellaista neljää treeniä viikossa ja oman tuntemusten mukaan tietty.
- Sitten masennuslääkitystäni puretaan par' aikaa ja kaikki menee enemmän kuin hienosti. Sivuoireena mulla oli siitä se, että heräilin yöllä ja nyt on ihanaa kun pystyy nukkumaan aamuun asti.
Varmaan kymmenennen kerran tämän viestin aikana sanon, että IHANAA kun kerrankin kaikki on kunnossa :) :) :)
Ja kiva kirjoitella kerrankin hyviä kuulumisia eikä ainaisia ruikutuksiani.
t. kurnau rv 28+2 ja h-hetkeen 9+5 enää...
Onpas ollut mukavaa lukea teidän kaikkien kuulumisia!
Ja nyt omaa napaa:
Pari viikkoa sitten käytiin 4-D ultrassa ja kaikki näytti olevan pikkuisella hyvin. Kovasti hän jumppasi ultran aikana ja lääkäri
(Tapio Kurki) vahvisti käsitykseni siitä että vauva tosiaan on hyvin aktiivinen ja liikkuvainen. Kasvoja hän ei suostunut kunnolla näyttämään vaan veti kädet (ja jopa jalat) ihanasti kasvojen
eteen myttyyn kun vähän yritettiin kurkistaa :). Sukupuoli sen
sijaan nähtiin selkeästi: Pieni poikalapsi potkuttelee masussa.
Painoarvioksi (rv 24+6) saatiin 764 g.
Selkä minulla jaksaa edelleen huonosti. Yrityksen ja erehdyksen
kautta " löysin" pehmeän lajin jossa on kaikinpuolin hyvä olla:
Uiminen. Voin lämpimästi suositella uimista kaikille selkäsäryistä
kärsiville! Vedessä on myös mukavan painoton ja kevyt olo kun
masu toimii kellukkeena :).
Painoa on tähän mennessä tullut lisää n.7 kiloa ja vyötärönympärys
on jo reilun metrin. Huomenna on taas neuvolakäynti jolloin saan tarkempaa tietoa.
Mitään hankintoja emme ole vieläkään tehneet mutta " ostoslista"
alkaa jo olla valmiina... Miiruskaiselle kiitos Quinny kärryjen -kommentista! Tarkoituksena olisi vielä katsastaa Emmaljungan v.2007 kolmirattainen uutuusmalli " Kangaroo" joka ilmestyy kauppoihin näillä viikoilla ja tehdä lopullinen päätös sen jälkeen. Emmaljungan valikoimaan on myös tullut turvakaukalo jossa on yhteensopivuus uusimpien kärryjen kanssa.
Angnutille Onnea!
Ja hienoa että Kurnaunkin " Kirpulla"
on kaikki hyvin!
Hyviä vointeja ja jaksamista jokaiselle!
@mour 27+2
Kiitokset rautavinkeistä!!! :-) Menin tänään luontaistuotekauppaan ja ostin sellaista rauta-mehua. Katsotaan nyt sitten, että alkaako se minuun tehota. Viikon päästä on neuvola, joten sitten olen viisaampi.
Onpa kiva lukea hyviä uutisianne. Onnittelu Angutille uudesta siviilisäädystä!
Hienoa Kurnau, että aurinko paistaa sinullekin!!! :-)
@mour: Hyvä, jos suosituksista on ollut apua. Tapasin juuri ystävää, jolla on ne Quinnyt olleet käytössä nyt vuoden ja hän taas kehuskeli niiden loistokkuutta ja toimivuutta. Meillä täällä Oulun seudulla on nimittäin tupsahtanut lunta oikein kunnolla ja ilmakumipyörät suoriutuvat hangestakin kuulemma moitteettomasti. Enkä ihmettele ollenkaan, että muiltakin valmistajilta alkaa ilmestyä kompaktimpia yhdistelmiä. Tämän päivän ihmisille juuri oikeanlaisia.
Mukavia viikonloppuja!
Miiruskainen 29+6
Onnea tuoreelle rouvalle Angut!
Ja sitten omaan napaan, hyvää kuuluu tännekin. Äitiyspolikäyntiä odotellaan (maanantaina) ja suppareita on alkanut ilmetä -huii! Siitä ajattelinkin kysäistä, että kun välillä maha vetää ihan kivikovaksi (ei siis satu mitenkään, mutta on ikävän tuntuinen) niin kuinka kauan noi supparit voi tässä vaiheessa kestää. Eilen illallakin varmaan puoli tuntia maha oli ihan kivikova möllykkä. On kait normaalia, että supistuksia alkaa tässä vaiheessa tulemaan, eikä siihen muu taida auttaa kun makoilu. Mutta osaako joku sanoa milloin pitää siis huolestua supistelusta?
Ihmettelee Toivo76 28 + 1 ja pikkukirppunen
Monelle teistä on tehty vastikään painoarvio vauvasta/vauvoista.
Olisipa kiva tietää omankin paino...
Ihanasti mukelot kasvaa! Mun oma paino ei kylläkään nouse huimaavaa tahtia, kävin aamulla puntarissa ja 4,1kg lähtöpainosta tullut! Enpä kyllä haluakaan ylim. painoa, mutta kaipa se vauveli omansa ottaa...
Mun masussa käy mieletön mylläys, varsinkin kun mies juttelee masulle ja samalla kädellä vähän heiluttelee!
Aamulla mies sanoi tuntevansa nyrkin!!!! Pieni käsi nyrkissä isille!
Mullakin supistelee muutamia kertoja päivässä ja lähinnä silloin kun lepään! Masu menee kovaksi ehkä noin minuutiksi. Ei ne satu, mutta välillä aika napakoitakin tulee. Ei kai vaarallisia ole jos ne minuutissa helpottaa ja ei jatkuvasti supista. Kannattaa kuitenkin käydä tarkistuttamassa jos huolettaa.
Kohta päiväkävelylle, on ihan ailma, aurinko paistaa!
angut ja nöpö 28+ 2
Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki oli niinku pitääkin.
Painoa tullut n.590g /vko eli yhteensä 9 kg tähän mennessä
verenpaine samoissa lukemissa kuin ennenkin jotain 120/65
Rautaa pitää ruveta syömään kun hemoglobiini oli laskenut 111:n, ilmankos on ollutkin vähän vetämätön olo...
sf-mitta edelleen keskikäyrällä kutakuinkin, oli nyt 28 cm.
Tirppana on pysytellyt pää alaspäin :)
Mittasin vatsanympäryksen tuossa yks päivä, oli 105 cm...
10 vkoa laskettuun aikaan, koskahan paniikki iskee?
Moonchild rv 30+0