Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammituhinat!

01.10.2006 |

Heips vaan kaikille tuhisijoille :) !

Alkuun mahtavat ONNITTELUT Rantikselle!!!

Kaikki menee hyvin!

Minä kävin tänään NKL " tarkistuttamassa" paikkoja,

aamulla alkoi kova kipu alamasussa, vihloi ja supisti ja kaikkea.

Vauvalla oli kaikki hyvin, kohtu ok. raskaus sujuu hienosti.

Epäili kiinnikkeitä tai sitten mulla on myoma tmv munasarjoissa... !!!!

Jos oireeet jatkuu/pahenee, sitten kirurgi tutkii ja leikataan jos jotain löytyy. Odottellaan siis.

Vauveli oli n 21-23 cm pitkä (perä-pää) ja painoa n 580g.

Ja mun pojalla ei olekaan pippeliä!!! Tyttö siis tulossa!

Tuli ihan surullinen olo, olen jutellut masulle ja puhunut pojasta...

Tyttökin ihana, mulla kaksi poikaa ennestään.

Kertoilkaa kuulumisianne!

angut ja nöpö 23+3

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan täällä on ollut hiljaista, itsekin hyvin vähän on tullut koneella käytyä, vaikka saikulla olenkin. Onneksi kaikilla asiat mukavalla mallilla!

Itse olen ollut jo yli kuukauden supistelujen takia saikulla ja sitä ennen olin kolme viikkoa pahan kohdun laskeuman takia kotona, välissä töissä vain muutaman viikon. Ensi viikolla on taas lääkäri, saa nähdä jatkuuko kotona hiippailu vai joko sitä töihin saisi luvan mennä. Eilen oli supistelujen suhteen hyvä päivä, kävelin jopa kaksi kilometriä lyhyen korttelin sijaan.

Muuten kaikki on ok, maha on todella paljon isompi kuin esikoiselta. Ihan hirvittää mihin mittoihin sitä vielä yltääkään.

Muutaman vauvan vaatteen olen ostanut kirppikseltä (sellaisen joka käy tytölle sekä pojalle kun en tiedä kumpi meille on tulossa). Pitäs jossakin vaiheessa kaivaa tytön entiset vaatteet ja muut tavarat varastosta. Täytyy ajoissa laittaa sitten kaikki kuntoon, jos vaavi syntyy vaikka tämän vuoden puolella.

Kävin rakenne-ultrassa viikolla 21 (muistaakseni). Onko teillä tässä vaiheessa näkynyt kivespussit selvästi?? Meillä lääkäri ei nähnyt pusseja ja sanoi, että tulokas voi olla kumpi vaan, jos kivekset ei ole vielä laskeutuneet. Pippeliä ei näkynyt.

Jännä on seurata miten meidän tyttö miettii kaikkia vauvaa liittyviä asioita. Nyt tulee aina nimiehdotuksia, että tämä nimihän ei ole vielä varattu. Olisko äiti hyvä?? Mielenkiintoisia ehdotuksia alle 4-vuotiaalta.

Ollaanhan kuulolla!! Hyviä vointeja kaikille!

Minniska ja maha-asukki 26+2

Vierailija
22/79 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän täytyy nostaa ettei ihan tipahdeta :)

Meillä kaikki hyvin, minä syön ja syön ja vauva kasvaa (ja takapuoli...)

Pidetäänhän tätä pystyssä, jookosta?

kurnau rv 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinattiin tippua kokonaan...kiitti Kurnaulle nostosta!! :)

Massussa kaikki ok, ainakin ihan mahdoton akentaminen ja mylläys menossa, lähes koko ajan!

Pientä vihlontaa ikäänkuin kohdunsuulla, mitä lie, venyy paikat kai.

Mulla huomenna keskiviikkona nlalekuri, katotaan mitä täti sanoo...toivotaan, ettei paikat ole auenneet. Supistuksia, niitä harjoitus sellaisia, tulee useinkin, jopa levossa massu kovettuu.

Mulla vaihtuu taas torstaina viikko, ihana kun kohta ollaan tytöt kolmessa kympissä ja turvallisimmilla vesillä!

(tosin siihenkin vielä aikaa).

Vauvan vaatteita olen ostellut jonkun verran, pieniä vaaleanpunaisia!

Ajattelin alkaa kutomaan neulepukua, en ole mistään löytänyt sellasta kun haluaisin. Ihan kuin olisin hyväkin kutomaan :) Hyvä kun osaan silmukoita luoda, mutta olen kutonut edellisillekkin vauvoilleni! Onhan ainakin " omatekemän" näköset.

Kerronpa huomenna kuulumiset kun tulen neuvolasta!

angut ja nöpönen

Vierailija
24/79 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin nostan vähän pinoa, vaikka ei mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa olekaan.

Maha kasvaa täällä ihan mahdottomasti, samoin painon nousua on jotenkin ihan mahdoton kontrolloida. Nälkä on ihan koko ajan ja makeaakin tekee mieli. Painoa tullut tähän asti jo 10kg. Nyt alan olla kaikin puolin yhtä iso ja painava kuin ykkösraskausteni loppuvaiheessa ja vielä on viikkoja jäljellä vaikka kuinka...

Näettekös te muut paljon unia? Minulla on ihan hulluja unia melkein joka yö, vaikka en paljoa enää nukuttua saakkaan. Viime yönä sain kaksospojat ja toisella oli 3 korvaa ja toisessa jalassa polvesta lähtien kaksi jalkaa :-). Muuten olivat kyllä aivan suloisia.

Kahden viikon päästä on taas sitten ultra, se on seuraava etappi. Että ei muuta kuin kärvistelyä sinne asti :-).

t.muksuja2 rv26+0

PS. Onkos teillä jo nimi/nimet??? Täällä Sveitsissä pitää nimet rekisteröidä jo ennen synnytystä ja meillä ei ole aavistustakaan, ei idean ideaa... apuaaa...

Vierailija
25/79 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kun olen on aikaa :) kirjoitella!!

Meillä on ollut nimet valmiina jo " tekovaiheessa" .

Tyttö tulossa ja anoppi yrittää vaikuttaa/määrätä nimen!!

Eipä onnistu :)

Mun mies on turkkilainen ja nimikin tulee sieltä.

Ei anneta kuin yksi nimi, vaikka ensin meinattiin suomalaista toiseksi nimeksi.

Suomalaisista nimistä mun lempparit olisi Ava, Karla ja Pihla.

kaikki nämä kävis mun mielestä myös meidän tyttelille...mies ei suostu:( haluaa turkkilaisen nimen..

Nimiasia on aina vaikea, sillä saa jopa sukuriidan aikaseks, meillä meinas tulla kunnon " sota" . mies jäi äitinsä ja mun väliin :D

angut

Vierailija
26/79 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäilenpä minäkin kuulumisia tänne

Vierailija
27/79 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, siis meidän kuulumisia...

Painoa on nyt tullut kai jotain 8 kg, seuraava neuvola on ensi viikolla. Olen nukkunut viime aikoina tosi huonosti. mikään asento ei tunnu hyvältä ja asentoa on hankala vaihtaa, sitten saa juosta vessassa pari kertaa yössä. Vähiin jääneet yöunet saakin mies sitten tuntea päivän mittaan nahoissaan vaikka muuten olenkin ollut todella hyvän tuulinen koko raskauden ajan (?).

Meillä on jo pitkään mietitty nimiä, mies kun on britti niin nimen pitäisi olla suomalaiseen suuhun sopiva mutta englantilainen, ainakin ensimmäisen nimen. Tytölle löytyi jo aikoja sitten sopivalta tuntuva nimi mutta pojan nimi onkin sitten ollut hakusessa. Onneksi on vielä aikaa pähkäillä.

Eipä sen kummempia tällä erää, mukavaa masun kasvatusta kaikille!

Moonchild rv 29+0

Vierailija
28/79 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvolakäynti ja kaikki ok.

Paino mulla oli kuukaudessa noussut pari kiloa ja se tuntuu kauhealta, vaikka terkka olikin sitä mieltä, että 500g/vko on kaksosten kanssa ihan ok. Kaiken kaikkiaan mulla on tullut painoa nyt himppasen vajaa 4kg.

Tänään käytiin 4D- ultrassa, jossa saatiin varmistettua sukupuolet ja se, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa B-vauvan rauhallisemmasta liikkumisesta huolimatta. Vauvat on kasvaneet samaa tahtia eli painoero ei ole kasvanut, vaan päinvastoin hieman kaventunut. Painoarviot tällä hetkellä A:lla 750g ja B:llä 700g.

Viime viikolla Naikkarilla olin sitä mieltä, että hyvin vielä jaksan töissä, mutta kummasti sitä viikossa vointi muuttuu. Tai siis, ei mulla mitään suurempia ongelmia ole, mutta maha on viikossa kasvanut aikalailla ja roikkuu tosi alhaalla, mikä vaikuttaa esim. istumiseen. Eilinen päivä oli ihan hyvä, mutta tänään supisteli pitkin päivää ja muutenkin oli vähän huono olo. Saa nyt nähdä miten pitkään sitä töissä jaksaa olla. Ihan vielä en olisi halukas kotimieheksi jäämään.

Ruoka maistuu nykyään kummasti, varsinkin kun sain ruokatorventulehdukseen lääkityksen ja sen myötä närästys jäi pois. Aika useasti on ihan oikeasti nälkä, mutta toisinaan tekee mieli syödä ihan muuten vaan, makeakin on ruvennut vähän liiaksi maistumaan.

Monnax + vauvat rv 25+0

Vierailija
29/79 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vähän kirjoitella ;)

Tänään meillä on " synttärit" , kirppu on nyt tasan 26 vk. Maha kasvaa ja ihan tuntemattomatkin tulee sanomaan, että onpa maha kasvanut kahdessa viikossa?

Nukkuminen minullakin huonoa: nukun aina kyljellään, mutta nyt vaikka kuinka toppaisi masun, niin vihloo aika ilkeästi. Olen nyt opetellut nukkumaan selällään ja kädet vatsan päällä. Tässä on vaan se ongelma, että kun kirppu touhuu jotain, niin herään siihen samantien :( Olen sanonutkin, että kirppu on selkeästi insinöörin poika, jotain siellä tuherretaan ja kovaa, saas nähdä mitä hänellä on mukanaan kun ulos tullee ;)

Painoa oli muuten tänään jo 72,5 kg eli mullakin ois sit 10 kg tullut. Ja yhtä vaan odotetaan. Mulla on aika outo mahan malli: takaa ei näy ollenkaan, että olisin raskaana: kaikki on tässä edessä. Siskoni " levisi" silleen, ettei se ponkottanut kauheasti eteenpäin. Moni sanoo, että mulla on tiivis maha. Mitä se sitten tarkoittaneekin.

Mulla olisi pieni ajatus, etten lihoaisi enää kamalasti: toisaalta tuntuu, etten pysty sitä kontrolloimaan.

Nimistä: halusin edesmenneiden sukulaisten nimiä. Jos olisi tullut tyttö, niin siitä olisi tullut joko Emma Sofia tai Jenny Elisabeth. Ja juuri noin kirjoitettuna, ovat molemmat mummoni siskon nimiä. Pojasta mulla ei ollut muuta toivetta, kuin että nimessä olisi rakkaan pappani nimi: Nikolai.

Mieheni keksi, että kirppu voisi olla Nikolai Aleksander. Ollaan sitä tässä maiskuteltu ja minusta se nimi on siinä. Molemmat ovat samalta aikakaudelta eli rimmaavat siten yhteen. Ja kummitkin on pyydetty: siskoni pyysi minua myös aika ajoissa, ja se oli mukavaa, kun pääsi loppuaikana tavallaan mukaan raskauteen ja sitä vauvaa odotti ihan toisella tavalla. Tämän vuoksi pyydettiin kummeja jo 3 viikkoa sitten ja jo nyt he ovat viestittäneet, että on kiva seurata näitä loppuaikoja hengessä mukana. Ei välttämättä sovi kaikille, mutta suosittelen :)

Mulla on kanssa suppareita: harjoitus-sellaisia sekä vähän kivuliaampia: tänään kaupasta kevyehkön kassin kanto kesti ja kesti, kun piti hiipiä kuin vanha mummo ja välillä seisahtua paikalleen. En kamalasti valehtele, jos sanon, että 50 metrin matka kesti melkein 10 minuuttia. Hassua kyllä, vedin illalla pilates-tyyppisen jumppatunnin eikä supistuksen supistusta. Aika jännä juttu, luulis, että sekin ois supistanut. No, ollaan tästä tyytyväisiä.

Ostettiin kirpulle riippumatto! Siis sellainen, joka käy vastasyntyneestä n. 6 kk ikään asti: etuna siinä on, että selkäranka vielä köyryssä (kun siihen tottunut, ettei yht' äkkiä aleta suoristelemaan) ja se, että se toimii samalla kehtona. On omassa telineessä. Voitte käydä kurkkaamassa sitä, tässä linkki: h ttp://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/ Maalaa osoite, paina ctrl+c ja liitä se osoite-palkkiin ctrl+v. Poista h:n jälkeinen tyhjä välilyönti.

Meiltä lampaantaljakin löytyy, sekä Ruskovillan tuotteita: kypärämyssy, ensilapaset, bodya yms. Sitten minulle on suositeltu Aventin tuttipulloja ja ennenkaikkea nokkamukia, mutta niihin en ole vielä ehtinyt perehtyä. Ai niin, ja suosittelen lämpimästä kantoliinaa: ohutta ja kudottua: ne ovat käytössä parhaita. Kummityttömme oli aikoinaan tosi pienenä yökylässä, niin saimme hänet samantien rauhoittumaan liinassa. Sitten siinä oli hyvä kantaa (mulla huono selkä) ja sai tehtyä askareita ja vauva päinvastoin tykkäs olla siinä. Itkuhälytin, sitteri, ja vauvan turvaistuin saadaan lainaksi ja ovat ensiluokkaisessa kunnossa.

Meiltä puuttuu oikeastaan enää vauvan hoitotarvikkeet (pitää ostaa, en ottanut äitiyspakkausta), vaipat, tuttipullot (Avent?), rintapumppu (Avent), sänky ja syöttötuoli. Yhdistelmävaunut pitäisi tulla tällä viikolla. Kyllä, luit oikein: vauvanvaatteita on ihan sairaan paljon, ihan 90 cm kokoon asti ;) Taitaa mulla äitihormonit olla aika herkkänä nyt ;)

Saan näitä vinkkejä siis ystävältäni sekä siskoltani ja hänen kaveriltaan (joka on muuten imetystukihenkilö) ja ajattelin laittaa ne " jakoon" , jos on muitakin esikoisiaan odottavia.

Ei ole muuten ollut synnytyksestä vielä juttua, mutta voi kertoa, että melko varmasti minulle joudutaan tekemään sektio :( Siis suunniteltu sellainen. Jos huomioin tämän, niin minulla on enää 12 vk h-hetkeen!!!!????

t. kurnau

ja kiva kun muutkin kirjoittelevat. Yritän etsiä jostain sen listamme ja päivitellä sitä...

Vierailija
30/79 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä, taas :)

Mä lihoan kuin sika! Painoa tullut +800 g/vk ja huom. yhtä vaan odotellaan. Tosin kirppukin on kasvanut, se mitta häpyluusta kohdun yläosaan oli viimeksi kasvanut 3 cm ja nyt samassa ajassa 7 cm?!? Ei mikään ihme, että porukat sanoo, että olen kasvanut...

Moni kirjoittelee painoarvioita, minulle on tasan kerran sanottu painoarvio? Eli mulla ei ole harmaata aavistustakaan kirpun painosta :(

Mitens muilla, ettei tää palstailu mene ihan tylsäksi yksinpuheluksi.

t. kurnau rv 26 + 2

Vierailija
31/79 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti kyllä lueskelen teidän kuulumisia, mutta ei sitten tunnu enää kerkeävän kirjoittelemaan.

Vaavi voi hyvin ja masu kasvaa. Tosin maha ei näytä mitenkään isolta, kun leviää jotenkin tasaisesti joka puolelle. Omat takit mahtuu ihan hyvin vielä päälle. Meidänkin vaavi potkuttaa ahkerasti välillä ja sitten pitää pari hiljaisempaa päivää. Siis liikkeitä tulee ihan tarpeeksi, mutta ei niin voimakkaita. Joku taisi samanlaisesta ilmiöstä kirjoitella, en nyt muista kuka. Kai se vaavi pitää lepopäiviä aina välillä.

Painoa oli viime neuvolassa tullut 5-6 kg lähtöpainosta. Nyt varmaan tullut pari lisää, siihen malliin tullut viikonloppuisin herkuteltua. Ensi viikolla olisi neuvolalääkäri. Meilläkään ei mitään tietoa vaavin painosta eikä varmaan tulekaan ennen synnytystä. Ennen pääsi vielä loppuraskauden ultraan, jossa tehtiin painoarviokin, mutta eipä pääse enää.

Hankintoja ei oo paljon tehty. Ainoastaan turvaistuimen ostin käytettynä. Kaikki muut tarpeelliset onkin sitten esikoiselta jäänyt. Jotain ihania pieniä vaatteita tietty uudelle tulokkaalle oon hankkinut. Aion tehdä vaaville unipussin ja lämpöpussin kaukaloon. Ja jotain muutakin pientä. Silkkivillasta neulon puvun, jos vaan ehdin. Alkaa kohta jo joulukiireet ja lahjojen teko. Kantoliinaa suosittelen muuten minäkin. Oli ihan ehoton juttu jo esikoisella ja nyt varmaan tulee käytettyä vielä enempi. Meillä oli vaan trikoinen ja se on kyllä omasta mielestäni aloittelijalle ainakin parempi. Helpompi opetella sidonnat, kun ei oo niin tarkkaa, kun joustaa.

Pitää vähän purnata teillekin vielä äitiyspäivärahasta. Sain nimittäin päätöksen ja sen mukaan saan vähemmän kun viimeksi. Viimeksi sain pvrahan työttömyysrahojen mukaan, kun olin ollut silloin osan vuotta työttömänä ja lähdin sitten opiskelemaan. Silloin sain siis melkein 20 e. Nyt saankin sitten työtulojen mukaan 15 e eli minimin. Olin siis opiskelujen ohella osa-aikatöissä viime verotuksen aikaan. Kuvittelin, että kaikki kenellä alle 3 v lapsia toisen syntyessä, saa saman kun viimeksi, mutta eipä se niin menekkään. Eli minimillä sitten elellään.

Joo, poika alkaa hermostua, kun äiti vaan istuu tietokoneella. Johan tuota tekstiä tulikin. Palailen taas, kun ehdin.

Vierailija
32/79 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen neuvola käynnillä selvisi sokerirasitus tulokset, ja niin vaan taas kävi että 0-paasto just siinä rajalla eli 4.8 muut oli 5 ja 5.Joten siitä syystä sain mittarin kotiin jossa seuraan jonkun aikaa 0-paastoa tänään se kuitenkin oli 4.6 eli ihan normaali.

Eilen saatiin myös uudet pinnasängyt, joten nyt on suurimmat hankinnat tehtynä.Kyllä meidän makkari on sitten ihan täyteen ahdettuna kun sängyt sinne laitetaan,olen miettinyt jos aluksi menisivät vaikka samassa sängyssä,kuinka te muut kaksosia odottavat aiotte tehdä?

Mulla on ollut tässsä pari kolme päivää niin niin hermo kireellä ja syy siihen on, kun puoli vanhingossa kuulin anopin ja mieheni keskustelun tulevista kummeista.Mä en voinut uskoa korvia,että ne on jo päätetty kysymättä multa mitään.Tilanne on vielä sellainen että kyse on mieheni siskosta ja hänen miehestä, jotka eivät edes kuulu kirkkoon, vaan ihan toiseen lahkoon, jossa ei hyväksytä edes lapsikastetta.Nyt ne aikois liittyä kirkkoon, että pääsisivät kummeiksi ja erota heti sen jälkeen.Sekin vielä, että ne tulisivat molemmille eikä siihen otettaisi muita.Ette arvaa kuinka mua suoraan sanottuna vituttaa ja lujaa....

Kertaakaan odotusaikana ei olla vartavasten kyselty kuulumisia niinkuin monet mun ystävistä tekee ja mikä nyt on normaalia ainakin mulle jos joku läheinen odottaa.Niin sitten kyllä ollaan tunkemassa kummeiksi.Olisin ymmärtänyt jos asiasta oltaisiin keskusteltu etukäteen ja pyyntö olisi tullut meiltä molemmilta.En edes kertonut miehelleni että kuulin koko keskustelua ajattelin sitten sopivan paikan tullen ilm. ettei se nyt niin vain onnistu kysymättä multa mitään,tähänkin asti on päätetty kummit yhdessä.

Helpotti paljon kun sai purkaa sydäntä tänne...

Turvallista odotusta kaikille.

Vierailija
33/79 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilla käyty:

kohdunkaulaa jäljellä 2,4cm, muuttunut siellä oli joku kolmion muotoinen juttu. Lepoon määrättiin ettei tule enempää muutoksia ja ettei synnytys käynnity.

Paino arviot A) 1370g B) 930g, paino eron takia lähete TAYS:iin. (mittaus virhe saattaa olla n.200g, mutta ei välttämättä ollenkaan)

Kohdunkaulan tarkistus taas ensi viikolla...

Mä täällä nyt sitten huolestuneena, mutta ei kai tässä muu kuin vaan levätä ja ottaa rennosti.

Ibiza + Himpula ja Vimpula 27+2

Vierailija
34/79 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, kun porukka alkanut " heräillä" kirjoittamaan!

Mun lekuri -nla sujui ok.

Paineet 100/50

Pisut puhtaat

Hemis 104 (noussut)!!! Jee

Paikat oli pehmenneet ja sormelle auki. kaulaa jäljellä kuitenkin n 3cm. Ei pitäisi olla hälyttävää.

Paino laskenut kk 500g?? Lenkkeilyä lisää ja herkut pois....

Eli painoa tullut 4kg alusta.

Lääkäri arvioi että vauva on max 3500, ehkä 3kg kun syntyy. No pieni neitonen saa olla siro :)

Mulle sattui haaveri kaksi pv sitten.

Vasemman käden peukku jäi oven väliin ja MURTUI!!!!

Onpa onneton olla kun peukku ei toimi. Mies pesee hiuksia mun kans ja hoitelee kotihommat. Harmittaa tosi paljon! Olen saikulla nyt kolmisen viikkoa....

Vauvelin liikkeistä; Istuu kuin tatti perätilassa...potkut tuntuu enemmän siis alhaalla (jos ei käänny, joudun nkl , jossa yritetään ulkokäännöstä. Jos ei onnaa, synnytystapa on tietenkin leikkaus...).

Ihania moksahduksia ja mylläystä!

Eilen oli aika rauhallinen massussa...

Mulle tulee välillä ihan outo olo kun vauva potkii. En osaa kuvailla oikein, mutta ihan kuin olisin yksin ja hylättynä ja tulee ikävä jotain, en osaa sanoa mitä ja alkaa itkettää!!??

Oonkohan sekoamassa? :)

angut ja nöpö 26+2

Vierailija
35/79 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aktivoidun taas välillä minäkin. Tänne kuuluu oikein hyvää, viikkoja 26 tasan. Kuluneella viikolla sekä nla että 4 D ultra. Paino nousee hiljalleen, alusta n. 3-4 kg tullut. Vaavin painoarvio ultrassa n. 850, eli kauniisti keskikäyrillä mennään -ihanaa. Oli kyllä mieletöntä nähdä oma vaavi ruudulla touhuamassa ja kuulla että kaikki vaikuttaa hyvältä. Ja sitten voi vielä kotona ihastella häntä kotiruudultakin. Kyllä pitää sanoa, että ainakin meidän kohdalla tuo ultraus oli enemmän kuin tarpeen!! Ihan mieletöntä kun lääkärillä oli aikaa kertoa ja vastata kaikkiin kysymyksiin. Kohdunkaulakin vielä pitkä n. 5 cm, joten ei syytä huoleen. Täällä ollaan siis onnenkukkuloilla :-D. Ens viikolla sitten pinnistä noutamaan! Tänään ostettiin vedettävä unilaululelu, jota soittelen nyt vatsan päällä ja totuttelen tulokasta omaan tuutulauluun.

Vierailija
36/79 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kirjoittaa, kun Agnut kerroit tuosta yksinäisyyden tunteesta. Mulla on välillä myös tosi yksinäinen olo vaavin mesoessa mahassa, mutta ite oon yhdistänyt sen siihen, että haluaisin paremmin jakaa tuon mahtavan tunteen muiden kanssa. Mies tietysti välillä tunnustelee masua, mutta ei silti millään voi tietää sitä mieletöntä tunnetta ja elämystä mitä vauvan kantaminen ja liikkuminen mahassa tuottaa.

Kyllä tämä rastaus monenlaisia tunteita herättää. Itse koen suunnatonta tarvetta tulla halauksi ja hyvänäpidetyksi ja huolehdituksi miehen toimesta, mutta eihän tuo mies oikein tunnu sitä ymmärtävän, vaikka sen kymmenen kertaa päivässä sanoo " pidä mua hyvänä" jne. Mies jatkaa kuten ennenkin (jolloin tällaista suunnatonta hyvänkaipuuta ei ole ollut) ja minä taas kaipaisin juuri nyt ekstrapaljon rutistelua, auttamista, silittelyä ja pusuttelua. Höh.

Vierailija
37/79 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa:

RV 27+5

paino -267g/vko

RR 128/83 alapaine vähän noussut

pissa puhdas

sykkeet A) 138 ja B) 140

liikkeet ++

verensokerin seuranta jatkuu seuraavat 2 viikkoa

SF mittaa ei otettu, kun lapsien kasvua seurataan tiiviisti ultralla.

Ibiza + Himpula ja Vimpula

Vierailija
38/79 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

la 2.1.

Moonchild: N26, M26. IVF.

la 12.1.

Miiruskainen: N33, M33. IVF.

vm.71: N34, M38. IVF. SEKS (2)

Sirputi: N29, M33. PAS

la 14.1.

aurinko76: PAS. TAYS

la 17.1.

Katariina77: IVF.

Minniska: N36, M32. 2. inssi. MKS

Mary_1: N36, M39. Clomit. SEKS

Ibiza79: N26, M30. ICSI. TAYS (2)

la 20.1.

AliinaK: N25, M25. Luomu. OYS

la 23.1.

kurnau: N34, M35. 1.PAS. SSS

muksuja2: 2.IVF. Sveitsi (2)

la 24.1.

Ainukka: 3. IVF.

aksu123: 1. IVF. Kätilöopiston sairaala

la 25.1.

angut: N39, M39. 3. IVF. Naistenklinikka

la 30.1.

Gaia: N28, M30. IVF. EKKS

ihmeidenaika78:

Siili74: 1. IVF.

@mour: N31, M33. 2. ICSI.

Monnax: N28, M34. 1. IVF 1. PAS. Naistenklinikka (2)

Tuplat tulossa:

vm.71

Ibiza79

muksuja2

Vierailija
39/79 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja värit jäi jonnekin :/

Mitäs tuohon listaan laitetaan/lisätään/poistatetaan? Onko ideoita?

Joillakin la on muuttunut, joten en voisi ainakin ilmoitella, eikö?

Mulla siis tod. näk. sektio edessä eli se olisi sitten 9.1.

Hei ilmoitelkaa, mikä tieto teitä kiinnostaisi, vaikka yksilöitähän me ollaan eli kaikki tieto ei ole verrattavissa.

Tuli tuosta perätilasta mieleen: tunteeko siis sen, kummin päin vauva on? n. 2 vk sitten kirppu oli pää alaspäin, mutta kun torstaina neuvolassa kyseltiin, että missä tunnen potkut, niin vastasin heti alavatsalla. Oiskohan se sitten taas kääntynyt? Vai missä te tunnette potkut?

Ite tunnen navan seutuvilla ja kyljissä ja myös ns. alavatsalla, ei kuitenkaan ihan häpyluun yläpuolella.

t. kurnau h-hetkeen 11 vk enää???

Vierailija
40/79 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun olette taas jaksaneet kirjoitella kuulumisia. Tuntuu menevän suht hyvin kaikilla. Myös täällä vaikka tämä tuplaraskaus aika väsyttävää onkin. Maha on nyt yhtä iso kuin ykkösraskauksien viimeisenä päivänä eli tasan 100cm. Painoa kerääntynyt 11kg eli vaaka näyttää 68kg. Eli ihme että muutenkin yliliikkuva ristiselkäni alkaa reistailla. Mutta eihän tätä nyt ole enää ihan kauhean pitkään, kyllähän tämän kestää kun tietää mikä on lopussa palkinto :-). Mietin vaan että jos pääsen viikoille 37-38, pääsenköhän ollenkaan enää liikkeelle ja näkyykö minua enää mahani takaa :-).

kurnau: kyselit niistä vauvojen asennoista masussa. Mulla oli toinen istumassa ja toinen pää alaspäin. Istuvan potkut tuntuivat ihan hiljaa sisäänpäin ja toisen sitten ihan selvästi ylämasussa ulospäin. Yhtenä yönä heräsin kamalaan kipuun, mikä kesti n 5 sekuntia. Pelästyin oikein kovasti että nyt on lähdettävä klinikalle. Kipu loppui kuitenkin ja jatkoin unia. Sen jälkeen ei potkuja ole enää ollut ylämasussa vaan kaikki liikkeet tuntuu jotenkin virtsarakkoa päin ja välillä alakylkiin. Taisi siis toinenkin kääntyä istumaan ja molemmat pommittavat mun sisäelimiä tällä hetkellä. Ensi viikon ultra kyllä varmistaa sitten asian. Minulle se on oikeastaan sama miten päin ovat, sektio kun on edessä varmuudella kuitenkin.

Meillä alkaa olla kaikki vauvahankinnat tehty. Tuplarattaat (ainoa mitä uutena hankittiin) on ja turvaistuimet ja sängyt, naapurilta sain 5 kassillista pieniä vaatteita lainaksi. Toinen toppapuku puuttuu vielä, mutta se onkin pikkujuttu. Joku kyseli tuplavauvojen nukkumisesta aluksi. Meillä on pienet sängyt (60x120cm) joten kovin kauaa he eivät mahdu samaan sänkyyn. Ajattelin kuitenkin kokeilla aluksi laittaa vierekkäin. Meillä esikoinen on vielä melko mustasukkainen sängystään, mikä pitää sitten vauvalle luovuttaa. Nyt ollaan harjoiteltu 2 yötä nukkua isoveikan kanssa kerrossängyssä ja hyvin on mennyt. Toivottavasti jatkuu myös vauvojen syntymän jälkeen.

Hyviä vointeja kaikille!

t.muksuja2 rv27+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi