YH, kaksi työpaikkaa, miten lapsen hoito?
Lapseni on 1,5v ja palaan hoitovapaalta töihin. Minulla on kaksi työpaikkaa, toinen on osa-aikainen päivätyö ja toinen kokoaikainen yötyö.
työajat 4xvkossa 22-6 ja ma,ke,pe 8-16
Yötöyöt voin tehdä minä päivänä viikossa tahansa, päivätyöt on sidottu noihin päiviin.
Miten olisi järkevintä pyytää kunnallista hoitoa? Saako edes noin pitkiksi ajoiksi hoitoa?
Itse ajattelin että tekisin su-ma 22-16, ti-ke 22-16, to-pe 22-16 ja la 22-6.
Töiden vähentäminen ei ole vaihtoehto, lainat painaa päälle.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:26"]Eli vaikka tekisinkin VAIN normaalia yötyöntekijän työtä 4 yötä vkossa, siinä ei toteutuisi tietty määrä vapaata lapselle vkossa?
Mitenkä tälläisessa tilanteessa sitten lain mukaan mennään?
[/quote]
Eikö just toteudu? Neljä yötä, 3 yötä ja päivää kotona?
Vaihda päivätyöhön. Lapsi on pieni vain hetken, ajattele vähän hänen hyvinvointiaan!
Onneksi lastensuojelu tulee avuksenne, tavalla tai toisella.
Ei tuota tarvitse edes miettiä, koska teistä tulee lastensuojelun asiakkaita.
olen itse töissä vuoropäiväkodissa ja meillä lapsi pitää tuoda kello 20 mennessä yöunille. ikävä sanoa mutta tälläiset päivät ovat normaaleja monelle. yleensä lapsella kuuluu olla kaksi vapaapäivää viikossa tai tietty määrä kuukaudessa. on myös tunti rajoite mutta en ole varma miten se menee.
tämä on noin pienelle lapselle todella rankkaa ja varmasti tulee oireilemaan. suosittelisen jotain muuta vaihtoehtoa lapsen parasta ajatellen :)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:32"]
yö-aamun jälkeen seuraava yö ois vapaa. La-yön jälkeen nukkuisin su-aamuna ja/tai silloin ku lapsi nukkuu päikkärit.
Miten tuo eroias hoidollisesti siitä että tekisin vain 4 yötä viikossa töitä, jos kuitenkin hakisin lapsen vasta klo 16 pois yövuoron jälkeen? Eli yövuorot sijoittuisivat su-ma väliin, ti-ke väliin, to-pe väliin ja la-su väliin?
[/quote]
itse ainakin hakisin viimeistään päiväunien jälkeen lapseni kotiin enkä todellakaan odottaisi kello 16 saakka. tuskin tarvitset yli 9 tuntia unta.
Mihin kellonaikaan teet sitten kotitöitä, hankit lapselle vaatteita tai muuta tarpeellista, milloin ulkoile t te? Tahtisi kuulostaa hengästyttävältä minun korvaani, joka teen vajaata työaikaa 3:ssa vuorossa. Lapsella on vapaata mutta minä olen aivan loppu.
Milloin sä olet sen lapsen kanssa??
Mun lapsen vuoropäiväkodissa lapsella täytyy olla vähintään 8 vapaa päivää kuukaudessa.
Ap, kyllä sä selviät, jos haluat tosissasi selvitä ja olet lapsen kanssa täysillä silloin, kun pystyt. Itekin olen joskus tehnyt sitä, mitä toiset sanoivat mahdottomaksi. Tsemppiä!
Eli vaikka tekisinkin VAIN normaalia yötyöntekijän työtä 4 yötä vkossa, siinä ei toteutuisi tietty määrä vapaata lapselle vkossa?
Mitenkä tälläisessa tilanteessa sitten lain mukaan mennään?