Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin heräsit poliittisesti/yhteiskunnallisesti?

Vierailija
29.08.2015 |

Minä katselin lapsena (alle 10v) Iltalypsyä ym. vanhempien kanssa, mutta lähinnä minua kiinnosti se ruutuun aina välillä ilmestyvä pieni suloinen lehmä. :D Opin silti tunnistamaan jo poliitikkoja ja puolueita sekä vasemmiston ja oikeiston eroja.

12-13-vuotiaana tilasin Motorolan halkokännykkääni logon "feministi" ja olinkin hyvin herkkä reagoimaan aina, jos tyttöjä arvosteltiin. Yläasteella liikunnanopettajamies olikin täysi sovinisti, piti tyttöjä kyvyttöminä tekemään sitä ja tätä eikä yhtään peitellyt sovinismiaan. Otti hermoon. Nyt kun näen kuinka täällä aaveella naisia ja feminismiä arvostellaan jatkuvasti, olen huomannut seestyneeni ja harvoin edes kirjoitan niihin. Muutenkin sellaiset jutut kuin liikennevalojen symbolin muuttaminen, koska siinä on vain mies, on minusta huvittavaa näpertelyä ja ihan turhaa. Voisi keskittyä esim. hälventämään "miesten" ja "naisten" alojen mainetta ja houkuttelevuutta toiselle sukupuolelle.

Eduskuntapolitiikkaa en vielä teininä seurannut, mutta vanhemmilta periytyi poliittinen suuntaus ja ajattelutapa ja politiikkaa puhuttiin kavereiden kanssa. Vasta 18-vuotiaana aloin olemaan perillä kuka on hallituksessa ja kuka oppositiossa ja siitä lähtien olen äänestänyt jokaikisessä vaalissa: kunnallis-, euro-, pressan- ja eduskuntavaaleissa. :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole herännyt vieläkään ja ikää on 30v.

Politiikka ei vain millään tavoin jaksa kiinnostaa minua.

Vierailija
2/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 03:41"]

[/quote]

Heräsin todella noin 5 vuotta sitten ja ymmärsin että Suomi ei yhteiskuntana toimi eikä tule toimimaan. Muutin pois maasta. En maksa yhdenkään ituhipin tai hyysärin laskuja enään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 05:21"]

[/quote]

Heräsin todella noin 5 vuotta sitten ja ymmärsin että Suomi ei yhteiskuntana toimi eikä tule toimimaan. Muutin pois maasta. En maksa yhdenkään ituhipin tai hyysärin laskuja enään. 

[/quote]

Joka maassa on näitä ituhippejä ja hyysäreitä. Eli kyllä edelleenkin vaan maksat... 

Vierailija
4/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Venäjällä vai? En usko, mistä sinä sen tiedät?

Vierailija
5/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri heräämässä poliittisesti. Kunnes löysin av-palstan. Tämä palsta tappoi kaiken kiinnostukseni. Nyt äänestän vain sitä mitä äitikin. Hänen kiinnostuksensa saa kaksi ääntä.

Vierailija
6/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on politiikka kiinnostanut aina. Varmaan joskus 70-luvun alkupuolella kouluneuvoston vaalit keskikoulussa, antoi ensimmäisen sykäyksen politiikan syövereihin. Olin tuolloin 11-12 vuotias. Vaalivalvojaiset oli 70-luvulla suosikkiohjelmiani ja katsoin ne aina alusta loppuun.

Vierailija
7/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vaalien alla tutustuin tarkemmin politiikkaan. Sitä ennen olen aina ollut töissä ja liian kiireinen elämässä ajattelemaan näitä asioita. Nyt työttömänä ei ole paljon muuta tekemistä niin voi lukea politiikasta ja tutustua puolueisiin yms.

Vierailija
8/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 05:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 03:41"]

[/quote]

[/quote]

Etpä tainnut viisi vuotta sitten paljoa perehtyä, mutta ihan hyvä vaan ettei Suomen "ituhippien" ja "hyysäreiden" tarvitse enää maksaa sinun laskuja.

Vierailija
9/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan herännyt vaan ollut kiinnostunut aina. monet heränneet on kuin uskoontulleet, yksi ehdoton totuus jota julistetaan vailla mitään laajempaa perspektiiviä.

Vierailija
10/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13 vuotiaana heräsin, 14 vuotiaana tiesin koko hallituksen nimet, sitten aloin ymmärtämään puolueita ja järjestelmää, ettei Suomessa äänestetä yksilöitä. Meni ehkä 20 vuotta että aloin torkkumaan kun petyin poliittiseen peliin ja siitä vielä muutama vuosi niin nukuttaa jo aika pahasti. Jatkuvalla syötöllä saa pettyä ja ärsyyntyä pinnallisesta pelleilystä.

Jos nyt vaikka yksinkertainen tuore esimerkki. Ikinä en ole persuja äänestänyt enkä tule äänestämään. Mutta kertoohan se aika paljon jos miltei yhden asian populistipuolue (maahanmuutovastaisuus ja ulkomaiden tukirahojen vastustus) pääsee kolmen puoleen hallitukseen, ja SILTI ei MINKÄÄNNÄKÖISTÄ oikeaa muutosta tähän heidän yhteen ainoaan oikeasti ajamaan asiaan tule. Viestittäähän se vahvasti että yks v** hailee ketä äänestää. Stubbin taustavoimat eli varakkaimmat päättää silti, suurin osa Brysselin, Lontoon tai jopa Nykin kautta.

Typerät penskatkin tajuavat tämän ja häiriköivät sitten Stubbin pihalla. Niin tuloksetonta ja typerää kun semmoinen häiriköinti/väkivalta onkin, sitä tulee aina vaan esintymään enemmän jatkossa.

Omat suurimmat pettymykset tuli Lipposen aikana, nyt enään seuraan vierestä.

Vierailija
11/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14 kun aloin seurata politiikkaa. Vähän yli 20 vuotiaana meni lopullisesti usko siihen että äänestämällä voi vaikuttaa. Politikot petti jo silloin niin paljon vaalilupauksia että äänestämisestä meni maku. Seuraan yhä politiikkaa ja huonommaksi se vain on mennyt.

Poliittinen vastuu tarkoittaa palkkiovirkaa tai eläkkeelle siirtymistä. Oikeista asioista puhutaan sellaista jargonia että kuulija ei tiedä mitä toi nyt tarkoitti. Nytkin hallitus selittää että meillä ei ole varaa tähän ja tuohon. Pakko leikata kuluja. Okei, miksi sitten samalla tuetaan kreikkaa (pankkeja) ja otetaan pakolaisia enemmän kuin koskaan aikaisemmin?

Rahaa ihmeellisesti riittää muuhun kuin oman maan kansalaisten käytettäväksi.

Vierailija
12/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipoliitikot ärsyttivät mustavalkoisine mielipiteineen niin pahasti, että tein päätöksen olla seuraamatta politiikkaa alle 20-vuotiaana. Siitä se on sitten pikkuhiljaa kasvanut, nyt olen vähän yli 30 ja alan jo hahmottaa jotain. Kaikkihan kuitenkin on loppupeleissä perseestä.

Vierailija
13/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Et  häviä mitään.

Vierailija
14/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle parikymppisenä. Luin Täällä Pohjantähden alla - trilogian. Se vaikutti jysäyttävästi. Oli kyllä jo valmiudet olla vähän vasemmalle kallellaan, mutta kirjat sysäsivät todella ajattelemaan, että yhteiskunta on oikeasti muutettavissa ja politiikalla voidaan vaikuttaa toisten ihmisten hyvinvointiin myötätuntoisella asenteella. Vaikka monet päätökset on myös varmaan tehty sen takia, ettei kansa enää aiheuttaisi rettelöitä :)

Vierailija
15/15 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 06:21"]Olin juuri heräämässä poliittisesti. Kunnes löysin av-palstan. Tämä palsta tappoi kaiken kiinnostukseni. Nyt äänestän vain sitä mitä äitikin. Hänen kiinnostuksensa saa kaksi ääntä.
[/quote]
Voi että :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi