Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi naisystävä painostaa lapset omaan sänkyyn

Vierailija
29.08.2015 |

Pyysin naisystävääni muuttamaan luokseni. Minulla on edellisestä liitosta 4 ja 7 vuotiaat lapset, jotka ovat aina käydessään nukkuneet minun vieressäni. Nyt uusi nainen vaatii että joko lapsille oma huone ja sänky, tai sitten hän saa IKIOMAN huoneen jossa lapset saa kuulema käydä muttei levittää leluja tms. Eikö tuo ole aika kohtuutonta? Hänelle on kuitenkin lapsiviikonloppuja varten sänky, jossa nukkua. Muuten saa olla talossa siinä missä me muutkin.

M31

Kommentit (266)

Vierailija
221/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan voi nukuttaa lasta koska änkytän.

Vierailija
222/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana. En suostuisi itse olemaan edes samassa asunnossa entisen elämän seksimuistojen kanssa, oksentaisin niiden exän kanssa väkerrettyjen penikoiden päälle. Et ole valmis uuteen suhteeseen vaan roikut menneessä, kukaan normaali isä ei änkeä samaan sänkyyn lasten kanssa, ei edes silloin kun eletään oikeana perheenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua mutta oma neuvoni on että lastenhuoneeseen perhepeti (jossa siis nukut lasten kanssa) ja naisystäväsi kanssa yhteinen makuuhuone pyhitetään omaan käyttöön. Näin saa kaikki sitä tarvittavaa omaa tilaa. 

Vierailija
224/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua mutta oma neuvoni on että lastenhuoneeseen perhepeti (jossa siis nukut lasten kanssa) ja naisystäväsi kanssa yhteinen makuuhuone pyhitetään omaan käyttöön. Näin saa kaikki sitä tarvittavaa omaa tilaa. 

Vierailija
225/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:20"]

Mun mielestä tämä uusi nainen ei ole mikään uhri tässä tilanteessa. Ap vaikuttaa erittäin hyvältä isältä kun kerta lapsensa pistää etusijalle ja haluaa antaa heille sen läheisyyden mitä uudessa tilanteessa kaipaavat. Se mitä tässä en ymmärrä on tuo uusi avopuoliso: kun aletaan suhteeseen ihmisen kanssa jolla on lapsia entuudestaan, on se pakettisopimus. Et voi olla vain miehen kanssa vaan ne lapset kuuluu siihen mukaan. Jos tälle lapsettomalle naiselle on tärkeämpää saada oma huone ettei lapset vain pilaa hänen kauneusuniaan, on silloin aivan liian epäkypsä olemaan perheellisen miehen kanssa yhdessä. Ap, tee naisellesi selväksi että et rakentele hänelle mitään omia huoneita vaan hänen täytyy ymmärtää sinun olevan isä, lasten sotkevan ja kyllä, myös kömpivän viereen nukkumaan. Jos hän ei tätä ymmärrä ja valittaa edelleen tilanteesta, sanot kylmänviileästi että se on joko tämä tai ulos.

[/quote]

nuku itse kapealla sohvalla tai lasten sängyssä
[/quote]
Selitin kyllä myöhemmissä kommenteissa että lapset unikouluun ja nainen miehen viereen ja veke sieltä sohvalta ;) mitään naisen omia huoneita ei tarvita.

Vierailija
226/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 03:22"]

Nyt uusi nainen vaatii että joko lapsille oma huone ja sänky, tai sitten hän saa IKIOMAN huoneen jossa lapset saa kuulema käydä muttei levittää leluja tms. Eikö tuo ole aika kohtuutonta? 

[/quote]

Mikä on kohtuutonta? Ei meillä ydinperheessäkään lapsilla ole lupaa levitellä leluja vanhempien makuuhuoneeseen, vaikka siellä saa käydä ja leikkiä. Lelut pitää viedä mukanaan pois, ettei aikuisten tarvitse kaivaa nukkumaanmennessä legoja tyynyn alta. Ja lelut kerätään muutenkin ennen iltatoimia, eikä jätetä pitkin asuntoa. 

Älä nyt hitto vieköön aja naista omasta sängystään jonnekin lastenhuoneeseen nukkumaan, kun itse menet lastesi kanssa nukkumaan, kun vaihtoehtojakin on. Menet itse lasten kanssa lastenhuoneeseen, teette ylimääräisestä huoneesta "vierashuoneen" jossa nukut itse lasten kanssa, tai annat ylimääräisen huoneen naisen nukkumiskäyttöön. Kunhan saa kotonaan nukkua omassa sängyssään silloinkin, kun lapsesi ovat teillä. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Vierailija
227/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:20"]

Mun mielestä tämä uusi nainen ei ole mikään uhri tässä tilanteessa. Ap vaikuttaa erittäin hyvältä isältä kun kerta lapsensa pistää etusijalle ja haluaa antaa heille sen läheisyyden mitä uudessa tilanteessa kaipaavat. Se mitä tässä en ymmärrä on tuo uusi avopuoliso: kun aletaan suhteeseen ihmisen kanssa jolla on lapsia entuudestaan, on se pakettisopimus. Et voi olla vain miehen kanssa vaan ne lapset kuuluu siihen mukaan. Jos tälle lapsettomalle naiselle on tärkeämpää saada oma huone ettei lapset vain pilaa hänen kauneusuniaan, on silloin aivan liian epäkypsä olemaan perheellisen miehen kanssa yhdessä. Ap, tee naisellesi selväksi että et rakentele hänelle mitään omia huoneita vaan hänen täytyy ymmärtää sinun olevan isä, lasten sotkevan ja kyllä, myös kömpivän viereen nukkumaan. Jos hän ei tätä ymmärrä ja valittaa edelleen tilanteesta, sanot kylmänviileästi että se on joko tämä tai ulos.

[/quote]

nuku itse kapealla sohvalla tai lasten sängyssä
[/quote]
Selitin kyllä myöhemmissä kommenteissa että lapset unikouluun ja nainen miehen viereen ja veke sieltä sohvalta ;) mitään naisen omia huoneita ei tarvita.
[/quote]
Ja mainitsin myös olleeni turhan tyly naisen kohdalla:)

Vierailija
228/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miesystäväni siirtyy yöllä sohvalle, kun lapset kömpivät viereen:-) eikä valita yhtään...nukahtavat siis omiin sänkyihinsä, mutta tulevat yöllä viereen. Huomaa, että näinkin saattaa käydä. Mutta miehellä on omia lapsia (joskin isompia), mutta hänellä on siis kokemusta lapsiperhe-elämästä. Jos naisystävälläsi ei ole lapsia, en seurustelisi hänen kanssaan. Tulee monia ongelmia.

Vierailija
229/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:36"]Minun miesystäväni siirtyy yöllä sohvalle, kun lapset kömpivät viereen:-) eikä valita yhtään...nukahtavat siis omiin sänkyihinsä, mutta tulevat yöllä viereen. Huomaa, että näinkin saattaa käydä. Mutta miehellä on omia lapsia (joskin isompia), mutta hänellä on siis kokemusta lapsiperhe-elämästä. Jos naisystävälläsi ei ole lapsia, en seurustelisi hänen kanssaan. Tulee monia ongelmia.
[/quote]

No ei tule. Tää nainen on hyvin fiksu. Ainoa ongelma on tuo isä jolla ei ole mitään päätäntävaltaa koko setissä. Ei tajua itse mitään. Varsinainen dumbass.

Vierailija
230/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:36"]

Minun miesystäväni siirtyy yöllä sohvalle, kun lapset kömpivät viereen:-) eikä valita yhtään...nukahtavat siis omiin sänkyihinsä, mutta tulevat yöllä viereen. Huomaa, että näinkin saattaa käydä. Mutta miehellä on omia lapsia (joskin isompia), mutta hänellä on siis kokemusta lapsiperhe-elämästä. Jos naisystävälläsi ei ole lapsia, en seurustelisi hänen kanssaan. Tulee monia ongelmia.

[/quote]

Ei teillä kyllä parisuhdetta ole

Vierailija
231/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:36"]Minun miesystäväni siirtyy yöllä sohvalle, kun lapset kömpivät viereen:-) eikä valita yhtään...nukahtavat siis omiin sänkyihinsä, mutta tulevat yöllä viereen. Huomaa, että näinkin saattaa käydä. Mutta miehellä on omia lapsia (joskin isompia), mutta hänellä on siis kokemusta lapsiperhe-elämästä. Jos naisystävälläsi ei ole lapsia, en seurustelisi hänen kanssaan. Tulee monia ongelmia.
[/quote]
Eipä ihme, että olet päätynyt ties monennelleko kierrokselle penikoiden pyöriessä vaipoissaan, tuon kehnommin ei voi kumppaniaan kohdella eikä kukaan normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen kestä tuota kovin kauaa. Sairas parisuhdemalli siirtyy lapsille, toivottavasti isä osaa opettaa kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
232/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet hyvä isä ja tietty kun nyt itsekin hokasit että ehkä olet hieman lepsu lasten haluamien asioiden suhteen niin voit pikkuhiljaa opetella rajojen asettamista. Mutta siinä EI ole mitään outoa että lapset nukkuvat vieressä. Lapset luopuvat siitä sitten kun ovat siihen kypsiä, ei ne enää teinareina siinä nyhjää. Minun ehdotukseni on että hankitte naisesi kanssa makkariin uuden oikein leveän parisängyn (180 tai 200 sm leveän) johon mahdutte kaikki nukkumaan.

Vierailija
233/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi outoa, jos lapset nukkuisivat joka yö vieressä ydinperheessä. Mutta on täysi normaalia, ja varmasti lasten turvallisuuden tunteen kehityksen hyväksi, että saavat pieninä nukkua isän viereisellä patjalla, kun käyvät käymässä. Ainakin ensimmäisenä yönä niistä isäviikonlopun kahdesta tai kolmesta yöstä. Pieni lapsi tulee isänsä luo eron aikana kasvaneen kaipauksen kanssa. Sitä varmasti hoitaa ja helpottaa, kun saa sinä ekana iltana nukahtaa isän viereen, eikä joudu yksin erilleen nyyhkyttämään. Miettikää sen 4-vuotiaan lapsen tunteita tässä. Aikuinen kyllä ymmärtää joustaa helpommin. Ei 30-vuotias nainen voi olla kuin pieni lapsi, joka kiukuttelisi kuin tuo 4-vuotias. Lasten hyvinvointi kunniaan. Isyys on elämänmittaista ja menee uusien suhteiden edelle. Uusien puolisoiden pitää se ymmärtää ja siinä joustaa. Rakkaus kyllä ymmärtää ja joustaa, jos sitä on.

Vierailija
234/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:00"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 10:49"] ----. Aloittajan lapset ovat näin äkkiä laskettuna eläneet ehjässä perheessä 1- ja 3-vuotiaiksi. (muistaakseni jossain mainittiin että erosta oli kolme vuotta). Heillä ei ole edes muistikuvaa isästä ja äidistä yhdessä. Heillä ei ole ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa elämänsä isoimpiin ihmissuhteisiin. [/quote] Sitä suuremmalla syyllä lapsille olisi tärkeää saada malli toimivasta perhedynamiikasta. Ei lapset voi pompotella isää ja isän puolisoa loputtomiin. [/quote] Onko eroperheiden lapsille jotenkin muita tärkeämpää saada tämä malli? Meillä ydinperheessä 3v nukkuu aina vieressä ja 4,5 v saa aikuisen viereen nukahtamisvaiheessa pyytäessään. Molemmat saavat kaikkialla kehuja reippaudestaan, joten hyvin on pyyhkinyt ilman perhedynamiikan malliakin. Halaillaan ja pusutellaan päiväsaikaankin paljon, mutta näillä on jatkuva läheisyyden nälkä. Uskon kyllä, että suomalaiseen perhedynamiikan malliin eivät tällaiset tarpeet kuulu. [/quote] Voi kun sä et nyt ymmärrä tuon kirjoittajan pointtia ja perhedynamiikan käsitettä. en jaksa edes sulle nyt selittää.

[/quote]

Aina kun joku vaivautuu kirjoittamaan keskustelupalstalle viestin, jossa kertoo miten ei viitsi selittää jotakin asiaa  tyhmemmälle keskustelijalle, tulee mieleen se hiekkalaatikon lapsi, joka "osaisi ajaa ilman apurattaita muttei viitsi".

Toki muutkin saavat selittää tämän mielenkiintoisen toimivan perhedynamiikan käsitteen.

Vierailija
235/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastenhuoneessa kerran on iso sänky, miksei ap lapsineen nuku siellä ja jätä makuuhuonetta aikuisten huoneeksi? Etenkin uusperheessä puolikkaan vanhemman rooliin tuleva tarvitsee omaa tilaa. Edes sen sängyn verran. Ei se niin mene, että uusi puolisko väistää, vaan kyllä on lasten vanhemman tehtävä huomioida kaikkien tarpeet. Ja nehän tulisi huomioiduks sillä, että isä väistää lasten kanssa itse, ja nukkuu siellä lastenhuoneen isossa sängyssä...

Yöheräilijät on oma lukunsa, mutta kyllä noin isojen lasten kuuluu nukahtaa muualle kuin aikuisen sänkyyn. Kiertäkää vaikka näin.

Jos uuden puoliskon oman tilan tarvetta ei huomioida, on se kyllä nopeasti entinen uusi puoliso.

Uusperhe meilläkin, tosin täällä lapsettomana tulijana mies, jolle raivattiin omaa tilaa ja aikaa ja vastineeksi on saatu aivan mahtava, lasten tarpeet huomioiva isäpuoli ja nykyisellään myös isä.

Vierailija
236/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä riittää hyvin se että jokainen miettii omalta kohdaltaan omaa kotiaan ja sitä mitä siltä toivoo. Millaiseen kotiin haluaisi itse muuttaa

Vierailija
237/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:10"]

Ei se niin mene, että uusi puolisko väistää,

[/quote]

Tottakai väistää, jos 4-vuotias tytär itkee kaipuusta saada olla eron jälkeen kaipaamansa isän vieressä. Jos ei siinä asiassa nainen jousta, niin itse en pitäisi puolison arvoisena vaan näyttäisin saman tien itsekkäälle ja empatiakyvyttömälle naiselle ovea. Hyvästi.

Vierailija
238/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:36"]Minun miesystäväni siirtyy yöllä sohvalle, kun lapset kömpivät viereen:-) eikä valita yhtään...nukahtavat siis omiin sänkyihinsä, mutta tulevat yöllä viereen. Huomaa, että näinkin saattaa käydä. Mutta miehellä on omia lapsia (joskin isompia), mutta hänellä on siis kokemusta lapsiperhe-elämästä. Jos naisystävälläsi ei ole lapsia, en seurustelisi hänen kanssaan. Tulee monia ongelmia. [/quote] No ei tule. Tää nainen on hyvin fiksu. Ainoa ongelma on tuo isä jolla ei ole mitään päätäntävaltaa koko setissä. Ei tajua itse mitään. Varsinainen dumbass.

[/quote]

Mikä saa sut tarkalleen ottaen pitämään naista "hyvin fiksuna"? Puolisovalinta? 

Vierailija
239/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIETENKIN lapset omiin sänkyihin!

Vierailija
240/266 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:10"]

Ei se niin mene, että uusi puolisko väistää,

[/quote]

Tottakai väistää, jos 4-vuotias tytär itkee kaipuusta saada olla eron jälkeen kaipaamansa isän vieressä. Jos ei siinä asiassa nainen jousta, niin itse en pitäisi puolison arvoisena vaan näyttäisin saman tien itsekkäälle ja empatiakyvyttömälle naiselle ovea. Hyvästi.
[/quote]

Jos vaikka ensi kerralla kokeilisit lukea joko a) aloituksen tai b) lainaamasi viestin kunnolla. :) Jos ei vieläkään aukene miksi näin, lue uudestaan. Ajatuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi