Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tutkijat saivat selville, millainen on ”maailman tylsin ihminen”

Vierailija
19.03.2022 |

"Maailman tylsin henkilö on ammatiltaan tiedonsyöttäjä, tykkää katsoa televisiota ja asuu pienemmässä kaupungissa."

Kertoo Tekniikan Maailma.

https://tekniikanmaailma.fi/tutkijat-saivat-selville-millainen-on-maail…

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tylsin on se joka kaikki tauot tuijotaa sitä puhelinta, ei puhu kenellekään, ei katso ketään, ei tee mitään.

Meillä on näitä paljon, eikä tuo liity mitenkään heidän ammattiin tai työtehtävään, joten tutkimus oli huono.

Vierailija
42/48 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten tarkkailuhan on mitä mielenkiintoisinta! Olen seurannut varisten käytöstä ja kommunikointia toisilleen ja myös muiden lajien linnuille. Ennen luulin, että niillä on vain se kraak-kraak -ääni, mutta niillähän on vaikka mitä ääniä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tiedonsyöttäjä?

influensseri

Juurikin. Tiedonsyöttäjä = sisällöntuottaja = influensseri. 

Vierailija
44/48 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harrastan matematiikkaa, mutta harvoille mainitsen, koska siitä on vaikeaa keskustella jos toinen ei ole kiinnostunut. Eipä minun kasvien kasvatus tai sienestysharrastuksenikaan taida mielenkiintoisia muille olla. Tai voimaharjoittelu. Kaikki on yksinäistä puurtamista. Paitsi jos on seuraa. Usein on.

En silti usko, että kukaan pitäisi minua tylsänä. Yksi tuntemistani ihmisistä, joka eniten herättää huomiota ympärillään, on kirjanpitäjä.

En tiedä keneltä on kysytty? Joiltain matkustelijoilta, jotka tahtovat päästä pois, kun eivät viihdy kotonaan.

Vierailija
45/48 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Data-analyysi on tylsintä, mutta tiede kiinnostavaa? Aika lähellä toisiaan. Tulos kertoo vastaajista enemmän kuin mistään muusta.

Vierailija
46/48 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuohon juttuun oli laitettu 5 tylsintä harrastusta. voisi olettaa että surin osa ihmisistä harrastaa noita juttuja.

Ei nyt varmaan kovin moni harrasta matematiikkaa tai eläinten tarkkailua. Musta on kyllä outoa että nukkuminen ja uskonto on listattu harrastuksiksi. Nukkuuko nukkumista harrastava sitten erityisen paljon oikein tarkoituksella vai miten? Itse en ainakaan "harrasta" nukkumista kun nukun vain tavalliset yöunet.

Uskonto on hauska harrastus. Itse en harrastuksen omaisesti himoitse naapurin karjaa.

Entäs emäntää tai tytärtä? 

Vierailija
47/48 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijat saivat selville, millaista ihmistä pidetään tylsänä.

TM:n toimittaja on tulkinnut tutkimusta todella oudolla tavalla.

Juttua lukematta se on varmaankin tarkoitettu huumoriksi.

Vierailija
48/48 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuohon juttuun oli laitettu 5 tylsintä harrastusta. voisi olettaa että surin osa ihmisistä harrastaa noita juttuja.

Ei nyt varmaan kovin moni harrasta matematiikkaa tai eläinten tarkkailua. Musta on kyllä outoa että nukkuminen ja uskonto on listattu harrastuksiksi. Nukkuuko nukkumista harrastava sitten erityisen paljon oikein tarkoituksella vai miten? Itse en ainakaan "harrasta" nukkumista kun nukun vain tavalliset yöunet.

Uskonto on hauska harrastus. Itse en harrastuksen omaisesti himoitse naapurin karjaa.

Entäs emäntää tai tytärtä? 

Niitä en himoitse ihan muista syistä