Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei näytä köyhältä, jos kerran on kauhea lama?

Vierailija
28.08.2015 |

Niin teineillä kuin mammoillakin on ihan trendikuteet viimesen päälle, joka toisella ripsienpidennykset ja kampaajalla värjätyn näköinen tukka.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä köyhä näyttää?

Vierailija
2/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmiset alkavat näyttää köyhiltä vasta jälkikäteen, vähän samaan tyyliin kuin 90-luvulla otetuissa kuvissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskon kyllä lamaan, siitä ei ole kyse. Ihmettelen vaan sitä, että ihmiset ovat katukuvassa enimmäkseen niin siistejä, että tuntuu että itse kuljen ryysyissä moneen verrattuna! Ap

4/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lamalla tarkoitetaan sitä, että bruttokansantuote pysyy 51 000 dollarissa nousemisen sijaan.

Vierailija
5/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendikuteet on halpoja.

Vierailija
6/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman oon huomannut, ehkä tingitään sitten ruuasta/lääkkeistä/asumisesta?

Vierailija
7/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaatteet ja kengät on maksaneet yhteensä 20 e.

Vierailija
8/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän köyhyys tarkoita että kulkisi ryysyissä (paitsi ehkä jossain kehitysmaassa tms.). Kirppareilta saa vaatteita halvalta koska aina on joku, jolla on varaa ostaa vaatteita ihan uutena ja laittaa sitten myyntiin.

Ripsienpidennyksistä tms. en  osaa sanoa mitään kun en sen kummallisemmin asiaan ole koskaan kiinnittänyt huomiota. Omat hiukseni leikkaan ja värjään kotona ja niin tekee moni tuttavakin.

Vierailija
9/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että huomaat vain ne jotka eivät näytä köyhiltä. Minä ainakin näytän, vaikka en varmasti kaikista vähäosaisin olekaan. Ja liikun kaupungilla usein, kuten myös moni muu rähjäisempi.

Vierailija
10/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän ainaskin vanhoja vaatteita. Lapselle ostan uusia. Mutta hyvä että jotkut pystyy kuluttamaan, ettei tää yhteiskunta stoppaa kokonaan.

Vierailija
11/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:28"]Miltä köyhä näyttää?
[/quote]

Ajattelisin, että vaatteet voi olla kuluneet/pois muodista/ei sovi toisiinsa, kun ei ole varaa toisiinsa sopiviin ja uudenaikaisiin kokonaisuuksiin päivittää. Ap

Vierailija
12/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä ei ole varaa mennä keskustaan. Lähiöissä voi näkyä laajempi kirjo. Jos Stadista kyse.

Vierailija
13/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:28"]Miltä köyhä näyttää? [/quote] Ajattelisin, että vaatteet voi olla kuluneet/pois muodista/ei sovi toisiinsa, kun ei ole varaa toisiinsa sopiviin ja uudenaikaisiin kokonaisuuksiin päivittää. Ap

[/quote]Jos ihan oikeasti ajattelisit, voisit ehkä päätyä aika moniin muihinkin päätelmiin. Lama ja köyhyys eivät tarkoita sitä, että pitäisi näyttää puliukolta.

Vierailija
14/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja asun suurehkossa kaupungissa. Ostan vaatteeni kirppareilta. Koska olen työtön, minulla on aikaa etsiä hyviä löytöjä niiltä. Pukeudun tyylikkäästi vähällä rahalla. En esim. koskaan osta muita kuin nahkakenkiä tai -laukkuja. Hiuksia en värjää. Ne ovat tummat ja pitkät. Tasoitan ne kerran vuodessa.

Vierailija
15/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kulkea ryysyissä/rikki olevissa vaatteissa ku kirppikseltä ja aleista saas laadukasta ja edullista. En minä ainakaan anna lapsieni liian lyhyissä housuissa kulkea,kyllä se on omista tarpeista poissa jos niille tarvii jotain ostaa.

Vierailija
16/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:32"]Veikkaisin, että huomaat vain ne jotka eivät näytä köyhiltä. Minä ainakin näytän, vaikka en varmasti kaikista vähäosaisin olekaan. Ja liikun kaupungilla usein, kuten myös moni muu rähjäisempi.
[/quote]

Voi olla, että mulla katse hakeutuu tyylikkäisiin laitettuihin ihmisiin. Mutta 2000-luvun alussa muistojeni mukaan ihmiset oli yleisesti ottaen paljon mitättömämmän näköisiä, vaikka työllisyys oli parempi.
Ehkä kulttuuri on muuttunut siihen suuntaan, että oma ja lasten ulkonäkö on tärkeämpi statusasia kuin vaikka kivasti sisustettu koti tai uusi auto. Ap

Vierailija
17/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kattelee millasissa lumpuissa väki tuolla kävelee, niin kyllä on paha lama.

Vierailija
18/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit mustat farkut ja h&m-paita, kirppikseltä alle kympillä. Ripsari ja kulmakynä, jostain tarjoustalosta myös alle kympillä. Siisti pukeutuminen ei paljoa vaadi. Köyhät saattavat olla neutraalimman tai tylsän näköisiä, mutta ei mitään resupekkoja.

Vierailija
19/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pienipalkkaisessa työssä. Kulutan kuitenkin ihan normaalisti, mieluusti kotimaisissa kauppaketjuissa. Joskus tuntuu, että hallitus synkistelyllään ja lietsonnallaan saa ihmiset melkein masentumaan ja lopettamaan jopa tavallisen kuluttamisen. Sekö sitten on niiden mielestä hyvä?

Vierailija
20/36 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "lama" on kultakaivos niille ketkä ovat töissä. Korot nollassa, palkka juoksee ja loppuunmyyntejä riittää. Eihän tämä oikeasti vaikuta pahasti kuin niihin ketkä ovat joutuneet YT-leikkuriin tai eivät olleet alun alkaenkaan työllistyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme