Olin hotellissa ja aamupalalla vanhempi pariskunta sanoi asuvansa parin sadan metrin päässä hotellista. Halusivat kuulemma vain lomailla.
Eikö ole outoa? Siis minä ainakin katsoisin osoite tiedot enkä päästäisi tuollaisia edes sisällä. Hotellit on niitä varten jotka oikeasti tarvitsevat yösijaa.
Kommentit (50)
Maksavat asiakkaat käännytettäisiin ovelta ?
Voi ap, kun ei se bisnes sillä tavalla pyöri🤣🤣🤣🤣
Tuohan on nykyisin tosi tavallista. Mennään omaan kaupunkin hotelliin viikonlopuksi virkistäytymään. Olen kuullut monien harrastavan samaa.
Mitä? Hotellit on lomailua ja matkustamista varten. He ovat maksavia asiakkaita ja saavat siitä palvelua. Mikä tuossa on väärin.?
Hienoa että kannattavat paikkaa. Ja mitä se sinulle kuuluu mitä kukanenkin tekee ja miten lomailee?
Tuohan on mukavaa.
Itsekin menisin "lomalle", jos olisi hotelli lähellä.
Staycation on muotia. Hotelli on jokaiselle, joka huoneesta haluaa maksaa, vaikka asuisi naapurissa.
Tuohan on ekoteko. Miksi matkustaa kauas, jos voi nauttia lomasta ja saada vaihtelua lähelläkin.
Minäkin olin viime viikolla yhden yön parin kilometrin päässä hotellissa kun kanta-asiakaspisteillä kerätystä ilmaisesta hotelliyöstä oli menossa viimeinen käyttöpäivä umpeen. Olipa kivaa piristystä arkeen kun tietty pääsi vielä hotelliaamiaiselle.
Kodittomien majat ovat hätätapauksia varten…
Hyvä, kun hotelleissa on asiakkaita. Ilmeisesti aika vajaalla käytöllä nyt ovat.
Itsekin olen usein Helsingissä viikonloppuisin hotellista yötä, vaikka asun 20 km päässä. Mukava viettää vähän minilomaa
Itsekkin bukkaan joskus hotellin joka sijaitsee n 10km päähän kotoa, sinne mennään hengähtämään hetkeksi irti arjesta minilomalle viettämään iltaa ja syömään hyvä aamupala ilman vaivaa.
Kaupat/ ravintolatkin ovat siis vain niille, joilla on OIKEASTI nälkä ?
Mitenköhän se todistettaisiin...
Sinne aamupalalle saa tulla kuka tahansa. Ne tosin on tyyriitä, kympistä ylöspäin.
Muutama vuosi sitten (ennen tätä staycation-buumia) eräs jyväskyläläinen hotelli ei suostunut majoittamaan Jyväskylässä asuvia ihmisiä. Siitä oli juttua lehdessä. Mietin jo silloin, että aika huonoa bisnestä kieltäytyä myymästä maksaville asiakkaille.
Olen sen ikäinen, että muistan, kun Suomessa oli vielä irtolaislaki ja sen seurauksena saman kaupungin asukas ei saanut majoittua paikalliseen hotelliin.
Myöhästyin illan viimeisestä paikallisbussista, kova talvipakkanen. Menin hotellista anelemaan yösijaa, selittäen tilanteeni. Sain lopulta johonkin siivouskomeroon/vaatehuoneeseen tehdyn yhden hengen huoneen, suolaisella hinnalla.
Kyllä se ihan sallittua toki on, mutta toisaalta enpä kyllä itsekään haluaisi kotikaupungissani yöpyä hotellissa (tai siis maksaa siitä maltaita), mutta jokainen tyylillään.
Teepä ap valitus sinne hotellille, jos sinua niiiin kovasti häiritsee/ harmittaa.
Kannattaa kuitenkin varautua, että sinut nauretaan pihalle...
Oliko edes maski päässä?