Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonkierukkaa suositellaan kaikille, vaikka tosi paljon ongelmia

Vierailija
28.08.2015 |

Tuossa just lueskelin taas kymmeniä huonoja kokemuksia hormonikierukasta ja ihmettelenkin sitä, että gynekologit ja terkkalääkärit suosittelee aina ja kaikille sitä hormonikierukkaa, vaikka todella monelle se ei sovi. Mainostetaan vaan, että jää vuodot pois ja viiteen vuoteen ei tiedä mitään, ei tarvi muistaa pillereitä ja helppoa on. Kuitenkin todellisuudessa monella vuotohäiriöt lisääntyy, jotkut vuotaa käytännössä koko eka vuoden, muutama vuodoton päivä välissä. Monilla akne räjähtää. Mieliala muuttuu. Tulee hiiva- ja bakteeritulehduksia. Rinnoissa kipua ja kystat pahenee. Tosi helppoa ja vaivatonta, eikö totta? Gynekologi melkein suuttui, kun tiputteluvaivan takia kyselin pillerivaihtoa enkä aiemman pahan arpia jättäneen aknen takia innostunutkaan yhtään hormonikierukasta. Jäätiin nyt sitten pillerisysteemiin.

Varmaan haluaisin pois koko kohdun, kun en tee sillä enää mitään ja haluan päästä eroon menkoista mutta kohdunpoistoakaan ei nykyään enää tehdä, jos ei ole vaikea vuoto-ongelma, johon hormonikierukka ei ole auttanut... Muuttuuko muuten orgasmin saaminen kohdunpoiston jälkeen, onko kellään asiasta kokemuksia? 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:03"]

Muutenkin ehkäisy- ja hormoniasioissa lääkärit tuntuvat ihmeen yksioikoisilta. Mä sain e-pillereistä kauhean hiivakierteen, niin lääkäri vaan veikkaili, että karkit on maistuneet. No ei olleet, vaan elämän eka, toka ja viides hiiva tuli noiden kuukausien aikana kun pillereitä söin. Ennen ja jälkeen hormoniehkäisyn ei ole hiivaa ollut...

[/quote]

Tai sitten toistuva hiiva johtui siitä, ettei miestä hoidettu samalla kuntoon?

[/quote]

Höpsis, mullakin loppui hiivakierre pillerien lopetukseen. Miestä kyllä hoidettiin samanaikaisesti lukuisia kertoja.

Vierailija
42/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne suosittelee kuukautiskivuttomille ja niukkavuotoisillekin hormonikierukkaa. Aivan älytöntä. Itse otin kuparikierukan synnyttäneenä 4-kymppisenä ja ainoa haitta on ollut kuukautisten piteneminen 3 päivällä. Eli kun ennen 4 päivää, nyt 7. Mutta se on pieni paha täysin hormonittomasta ehkäisystä. Vuoto sinänsä ei ole sen runsaampaa kuin ennen. Kierukkakin ollut vasta viitisen kuukautta joten vuodotkin saattavat tästä lyhentyä.

Itseasiass rinnatkin ovat turvonneet sen ottamisen jälkeen, mikä on ollut vain positiivista, mutta hämmästyttää, voiko se liittyä itse kierukkaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:41"]Mulla on Essure. Kunhan kuukautiset käynnistyy (imetyksen jälkeen) ja jos ovat yhtä runsaat kuin ennen raskautta, lämpöpallohoitoon olen jo saanut suosituksen.
[/quote]

Miten pian synnytyksen jälkeen sinut steriloitiin?

Vierailija
44/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 10:03"]Minulle on sopinut hyvin. Tosin minulla ei ole sitä mirenaa (?) vaan vähän erilainen jaydess. Ainakin lääkäri kuvasi että se on vähänkun minipillerit
[/quote]

No se on kyllä kuin Mirena. Kooltaan vain pienempi. Samaa hormonia vaik.lääkeaineena

Vierailija
45/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan hormonikierukalla on ehdottomasti tyytyväisimmät käyttäjät. Terv ehkäisyneuvolan th

Vierailija
46/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:36"]mulla on toinen ja tod näk viimeinen hormonikierukka menossa eikä ole mitään ongelmia ollut. kannattais lukea niitä tyytyväisten käyttäjien kommentteja myös.

kuparikierukka sen sijaan piti otattaa pois, sillä se aiheutti sellaisen viikon verilöylyn kerran kuussa, ettei oo tosikaan.
[/quote]

Sama täällä. Paitsi että kuparikierrukka poistettiin, kun olin raskaana

Vierailija
47/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:11"]Lääkärit nyt määrää mitä vaan jotta pääsee lääketehtaan maksamamaan koulutukseen.
[/quote]

Lääkärit määrää hormooniehkäisyä. Sanovat mitä vain jotta en ottaisi kuparikierukkaa! Aina vihoviimenen vaihtoehto heille. Suvussa vielä nuorena syöty kolesterolilääkkeitä ja verenpainelääkkeitä. Mutta ei kun homrooneja vaan minulle, vaikka olisin jättänyt laatan kesken kun ei sovi niin eri merkkiä vaan perään. 10 eri tuotetta jo kokeiltu parissa vuodessa, kuitenkin edelleen kuparikierukka on 'vanhanaikainen' ja ensisijaisesti synnyttäneille?!
[/quote]

Kuparikierrukka aiheuttaa kovat vuodot kunnes se valuu kohdinkaulaan ja raskaus alkaa
T. Lapsi nyt 13 v ja rakas

Vierailija
48/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri suositteli hormonikierukkaa vaikka tiesi aurallisesta migreenistäni. Oli sitten vielä ihmeissään miksi en kuitenkin huolisi. Laski jopa kuinka paljon säästäisin kuukautissuojien ostamissa kun kuukautiset loppuisivat. En todellakaan ottanut hormonikierukkaa.

Vierailija
49/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:57"]Ne suosittelee kuukautiskivuttomille ja niukkavuotoisillekin hormonikierukkaa. Aivan älytöntä. Itse otin kuparikierukan synnyttäneenä 4-kymppisenä ja ainoa haitta on ollut kuukautisten piteneminen 3 päivällä. Eli kun ennen 4 päivää, nyt 7. Mutta se on pieni paha täysin hormonittomasta ehkäisystä. Vuoto sinänsä ei ole sen runsaampaa kuin ennen. Kierukkakin ollut vasta viitisen kuukautta joten vuodotkin saattavat tästä lyhentyä.

Itseasiass rinnatkin ovat turvonneet sen ottamisen jälkeen, mikä on ollut vain positiivista, mutta hämmästyttää, voiko se liittyä itse kierukkaan? 
[/quote]

No ei voi liittyä

Vierailija
50/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:13"]Minulle lääkäri suositteli hormonikierukkaa vaikka tiesi aurallisesta migreenistäni. Oli sitten vielä ihmeissään miksi en kuitenkin huolisi. Laski jopa kuinka paljon säästäisin kuukautissuojien ostamissa kun kuukautiset loppuisivat. En todellakaan ottanut hormonikierukkaa.
[/quote]

Käyhän se aurallisen kanssa. Siinä kun on vain kelt.r.h

Vierailija
51/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:41"]Mulla on Essure. Kunhan kuukautiset käynnistyy (imetyksen jälkeen) ja jos ovat yhtä runsaat kuin ennen raskautta, lämpöpallohoitoon olen jo saanut suosituksen.
[/quote]

Miten pian synnytyksen jälkeen sinut steriloitiin?
[/quote]

Minuakin kiinnostaisi. Ja oletko ollut tyytyväinen valitsemaasi sterilisaatiomuotoon. Itsellä mietinnässä

Vierailija
52/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka pahensi akneni kamalaksi, vaikka gyne kovasti väitti hormonin vaikutuksen olevan paikallinen. En suosittele, jos iho on taipuvainen hormonaaliseen akneen.

Vierailija
53/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuparikierukka eikä mitään ongelmia. Hormonaalista ehkäisyä en suostu käyttämää. Minullekin gyne sanoi että on harvinaista ettei kuparikierukka aiheuta ongelmia??? Mitä näitä gynekä vaivaa kun kuparikierukka kuin punainen vaate heille!

Vierailija
54/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:36"]Minulla kuparikierukka eikä mitään ongelmia. Hormonaalista ehkäisyä en suostu käyttämää. Minullekin gyne sanoi että on harvinaista ettei kuparikierukka aiheuta ongelmia??? Mitä näitä gynekä vaivaa kun kuparikierukka kuin punainen vaate heille!
[/quote]

Lisää usein vuotoja, tulehdusriski suurempi kuin Mirenan kanssa, Mirena teholtaan varmempi. Oiskohan vaikka noiden takia?

Vierailija
55/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan kaiken hormonaalisen ehkäisyn kahden kuukauden päästä kun pillerit loppuu. Pelottaa vähän, kuinka kroppa tottuu muutokseen monen vuoden pillerinsyönnin jälkeen, mutta olen tullut siihen tulokseen, että hormonaaliset ehkäisyt eivät ole terveellistä eikä hyväksi minulle (eikä varmasti muillekkaan).

Vierailija
56/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:03"]

Mun kokemuksen mukaan hormonikierukalla on ehdottomasti tyytyväisimmät käyttäjät. Terv ehkäisyneuvolan th

[/quote] Samaa mieltä olen minä, ehkäisyneuvolan lääkäri.

Mutta tiedostan tasan tarkkaan että mikään ei sovi kaikile, ja eukäteen ei voi tietää mikä sopii kenellekin. Ja kerron tämän myös asiakkaille. Sit lähdetään etsimään monesta pahasta pienin.

Ja gynet ei tykkää kuparikierukasta, koska sen aikana on kohonnut raskausriski ja tulehdusriski verrattuna hormonikierukkaan tai pillereihin.

Vierailija
57/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:03"]

[/quote] Samaa mieltä olen minä, ehkäisyneuvolan lääkäri.

Mutta tiedostan tasan tarkkaan että mikään ei sovi kaikile, ja eukäteen ei voi tietää mikä sopii kenellekin. Ja kerron tämän myös asiakkaille. Sit lähdetään etsimään monesta pahasta pienin.

Ja gynet ei tykkää kuparikierukasta, koska sen aikana on kohonnut raskausriski ja tulehdusriski verrattuna hormonikierukkaan tai pillereihin.

[/quote]

Ai muka heikompi teho ehkäisyyn kuin pillereillä? Ja jos mulla ei ole koskaan ollut emätinvaivoja niin ei varmaan tule heti ekana kuparikierukallakaan vs ne, jotka koko ajan saa muutenkin sinne jotain häikkää.

Vierailija
58/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa käytössä olevien kuparikierukoiden ehkäisyteho on 98 - 99 % eli raskauksia esiintyy noin 1 - 2 sataa käyttäjää kohti vuodessa." 

Ehkä nykypillereillä on parempi, mutta ei tuokaan nyt huono ole. Lisäksi käyttäjävirheet eivät heikennä lukemaa.

58

Vierailija
59/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tohtori.fi/?page=3669292&id=1972898

Linkki äskeiseen lainaukseen.

59

Vierailija
60/62 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:13"]Minulle lääkäri suositteli hormonikierukkaa vaikka tiesi aurallisesta migreenistäni. Oli sitten vielä ihmeissään miksi en kuitenkin huolisi. Laski jopa kuinka paljon säästäisin kuukautissuojien ostamissa kun kuukautiset loppuisivat. En todellakaan ottanut hormonikierukkaa.
[/quote]

Käyhän se aurallisen kanssa. Siinä kun on vain kelt.r.h

[/quote]
E käy kun on jo ainetta kokeiltu. On ihan naurettavaa ehdottaa ihmiselle sellaista tuotetta joka sijoitetaan ihmisen sisään ja se sieltä pukkaa haitallista ainetta katkotta elimistöön. Ja mitä se aiheuttaa: Päänsärkyä jonka vuoksi pitää olla töistä pois. Työpaikalta jossa migreeniä pidetään pienenä päänkivistyksenä jonka vuoksi ei tarvi olla pois töistä ja on se kumma ettei aikuinen pysty tulemaan töihin tuommoisen pikkuvauvan vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi