Mitä tehdä pakasteseitistä?
Olisi tuolla pari pakettia pakasteseitiä. Ideoita mitä tehdä siitä? Ei kalakeittoa, se on niin vanha. :)
Kommentit (26)
No olipas vallan nokkelaa. Ihan vaivauduit tuosta nokkeluudesta viestin kirjoittamaan. Hanki elämä.
Kalapuikot on yhtä väsyneet, joten tee kalapullia.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:08"]
[/quote]
Ensin tunti sitruuna marinadissa.
Sitten:
Kissani lempiruoka onsiihen ihan villinä!
Keiton lisäksi mä syön pakasteseitiä haudutettujen kasvisten kanssa tai salaatissa.
Tulee hyvä keitto, kun ruskistat kalat pannulla ja sitten kattilaan vaikkapa valmiin keittoperunakasvissekoituksen kanssa. Valkosipulia pari kynttä ja pippuria, ruokakermaa ja tietty tilliä.
No uuniruokaa. Maustat suolalla ja pippurilla ja sitruunalla. Heität esim. smetana/kermaseosta päälle ja vielä juustoraastetta. 200 astetta puol tuntii. jotain tällasta. Maistuu perunoiden kanssa.
..olen kala, olen kala, mutta en ole pakastesei..
*laulelee Juicea*
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:09"]
[/quote]
Sitten:
[/quote]
Mitä se hyödyttää että sitä sitruunaa uittaa?
Tee kastike kookosmaidosta, chilistä, valkosipulista ja inkivääristä. Upota kalapalat sinne ja kypsennä hiljaa 10 minuuttia. Lisää suolaa ja sitruunamehua. Syö. Ai niin, sopii tähän korianterikin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:17"]No uuniruokaa. Maustat suolalla ja pippurilla ja sitruunalla. Heität esim. smetana/kermaseosta päälle ja vielä juustoraastetta. 200 astetta puol tuntii. jotain tällasta. Maistuu perunoiden kanssa.
[/quote]
Juu tai sotket seoksen peruna-sipuli sekoitukseen (pakaste).
Ja sitten uuniin.
Seitille kaveriksi kookoscurrykastike, jossa vihanneksia. Tarkoile riisin kanssa ja korianteria päälle.
Kalapaistos:
Kalat vuokaan
½ sitruunan mehu + 1 rkl ranskalaista sinappia kalojen päälle
Lisäksi näiden päälle kastike johon tulee
ranskankermaa + ruokakermaa (sopivan löysä kastike näistä), 2 rkl pieniä kapriksia, kuivattua oreaganoa reippaasti, suolaa, pippuria
Päälle juustoraastetta
Uunissa 200 astetta ½ tuntia.
Sopii riisin tai perunamuusin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:09"]
[/quote]
Sitten:
[/quote]
Mitä se hyödyttää että sitä sitruunaa uittaa?
[/quote]
Cevichen ja pullan välimuotoa tässä haetaan.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:25"]
Tee kastike kookosmaidosta, chilistä, valkosipulista ja inkivääristä. Upota kalapalat sinne ja kypsennä hiljaa 10 minuuttia. Lisää suolaa ja sitruunamehua. Syö. Ai niin, sopii tähän korianterikin.
[/quote]
Vähän vihreitä kun tuohon saisi sekaan, niin kuullostaa hyvältä.
Ihan vain päälle kermaa, suolaa, tilliä ja sitruunapippuria ja vuoassa uuniin.
Sulatat niitä hieman, ripottelet pintaan suolaa ja vuokaan. Teet juustoisen maitokastikkeen ja kaadat päälle, mukaan myös runsaasti keltasipulirenkaita. Toinen vaihtoehto latoa vuokaan tai kalojen päälle paprikaista Koskenlaskijaa+nuo sipulirenkaat ja nesteeksi mistä nyt tykkäät, itse suosin uuniruoissa että nesteestä ainakin osa on ehtaa kermaa. Maistuu muusin kanssa hyvälle. Tosin itse tekisin, ja teen, turskasta mutta käy seitikin.
Uskallan väittää, ettet tee yhtään mitään seitistä. Hämähäkki tekee seitin.