Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sääliksi käy ateistiperheiden lapset

Vierailija
28.08.2015 |

Minä olen sitä mieltä, että kukin uskokoon mihin lystää. Sitä varten Jumala antoi meille vapaan tahdon, että voisimme itse päättää olemmeko Hänen seuraajia vai emme. Jos aikuinen ihminen päättää kääntää selkänsä Jumalalle, se on hänen oma päätöksensä. Mutta mielestäni se menee vähän yli, kun nämä nuoret ateistivanhemmat kieltävät Jumalan myös heidän lapsiltaan. Lapsen tulisi itse saada päättää, haluaako hän olla yksi Jumalan lapsista vai ei. Ateistivanhempien kohdalla tilanne on usein päätetty lapsen puolesta..

Sitten vielä ihmetellään, miksi nuorisolla on niin paljon syrjäytymistä, päihdeongelmia jne.. Ei mikään ihme kun vanhemmat hylkäävät Jumalan lapsensa puolesta jo taaperona.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D Hyvä yritys!

Vierailija
2/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollipa trollin trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälitkö myös buddhalaisten ja hindulaisten lapsia? Hekään eivät usko Jumalaan.

Vierailija
4/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä viitsitä tarttua tähän täkyyn. Huono trolli.

Vierailija
5/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kiellä jumalaa lapseltani. Kerron hänelle, että jotkut ihmiset uskovat ja se on okei. toisaalta kerron myös, että monet eivät usko. Itse sain uskonnollisen kasvatuksen ja mielestäni oli turhan raffia kertoa lapselle, että suurin osa ihmisistä joutuu helvettiin, koska eivät usko jumalaan. Tästä seurasi se, että minä pelkäsin jumalaa. Toisaalta oli hyvä, että uskonnon koko kuva kerrottiin jo varhain, eikä hommaa sokerikuorrutettu lastenraamattu-meiningillä.

Vierailija
6/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä muuten mitään, mutta kun aika moni on juuri tuota mieltä ihan tosissaan. Että ensin liitetään lapsi kirkkoon ja juntataan sille kristinusko päähän, ja sitten se saa ihan vapaasti päättää.

Vierailija
7/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa vähän ongelmaa. Olen aina sanonut lapsilleni, että he voivat kyllä uskoa jumalaan tai etsiä uskosta ja uskonnosta lisätietoa ja osallistumispaikkoja, jos vain haluavat. Mutta kyllähän siitä pohja on poissa, kun en ole heille pienestä pitäen uskoa opettanut. Harkitsin heille kyllä aikoinaan iltarukousta, koska se on kaunis tapa, mutta se tuntui niin valheelliselta, etten voinut. (Tosin nyt harmittaa, etten keksinyt vain jotain lorua tms. ilman uskonnollisia virityksiä, sellaista jossa olisi iloittu päivän hyvistä tapahtumista, ajateltu myös huonoja ja toivottu kaikkea hyvää rakkaille ihmisille. Tämänhän voi hyvin tehdä ilman uskontoakin.)

Vierailija
8/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on hindu, minä ateisti. Mieheni on kertonut lapsille hinduismista. Minä moraalis-filosofisista näkemyksistäni.

Tuntuuko sinusta, että uskonyhteisölläsi on liian voimakas ote sinuun? Vai onko joku läheisesi liittynyt yhteisöön, joka ei sinusta tunnu terveeltä? Mistä voi hakea apua, ja mitä voi tehdä?

Terapeutteja, joista voi olla apua

UUT tarjoaa uskonyhteisöjen aiheuttamien ongelmien kohtaamiseen vertaistukea. Tämän lisäksi monet tarvitsevat osaavan terapeutin apua uskonyhteisöjen ja jyrkän uskonnollisten perheiden aiheuttamien traumojen käsittelemiseen. UUT ei tarjoa terapeuttien palveluita, mutta teemme yhteistyötä joidenkin hyviksi havaittujen ammattiauttajien kanssa, joita esittelemme tämän sivun lopussa. Jos terapeutti on aiemminkin hoitanut tiukkojen uskonlahkojen nykyisiä ja entisiä jäseniä, potilaan ei tarvitse ensin ”kouluttaa” auttajaansa vaan voidaan siirtyä suoraan asiaan.

Vierailija
9/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen näkemys. olen ateisti ja haluan mun lasten tekevän omat päätöksensä. Musta on väärin että uskovaiset väkisin liittävät lapset kasteella kirkkoon ilman mitään kykenevyyttä ilmaista omaa tahtoa tässä asiassa. Se on väärin.

Mun puolesta uskokoon mihin uskoo, vähän pitäisin omaa lasta yksinkertaisena jos se uskonnon valkkaa, mutta en tietenkään lakkais rakastamasta sitä. Mutta se valinta pitää tulla itseltä, ei keneltäkään muulta.

Vierailija
10/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, porvoolaisten kiihkoateistien perheissä tämä on oikea vitsaus.

Vierailija
11/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeah! Hei, mä voin hommata sulle Kiinasta perseennuolentakoneen, johon on kaiverrettu risti. Samalla kun sillä operoi, niin bluetooth kaiuttimista saa kuulumaan 'Hoosianna, Daavidin poika". Saan varmasti mukaan vielä orjantappurakruunun jota voit pitää päässä samalla kun kone surisee! Eiköhän ristinkuolema ja ylösnousemus pysy kristallin kirkkaana mielessä! Tsemiä!

Vierailija
12/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliii

Vierailija
13/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jaksako vaivautua tälle vastaamiseen

Vierailija
14/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:58"]

Ei tässä muuten mitään, mutta kun aika moni on juuri tuota mieltä ihan tosissaan. Että ensin liitetään lapsi kirkkoon ja juntataan sille kristinusko päähän, ja sitten se saa ihan vapaasti päättää.

[/quote]

Eroaa miten siitä että ensin ateistisessa kodissa juntataan ateismi päähän ja sitten saa ihan vapaasti päättää?

Vierailija
15/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholistiperheen kasvatti, rukoilin lapsena että juominen ja ryyppäys loppuisivat. Eivät loppuneet. Minut on raiskattu. Hakattu parisuhteessa ( mies "uskova). Olen ollut autokolarissa, menettänyt kyvyn tehdä työtäni. Minulla on 4 kroonista sairautta. Että anteeksi nyt vaan mutta rukoilusta ei ole ollut minulle mitään apua. Koko raamattu on ihmisten kirjoittama satukirja jonka tarkoitus on alistaa naiset ja rajoittaa ihmisen seksuaalisuutta ym.

Vierailija
16/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 korjaa, siis ryyppäys ja hakkaamine...

Vierailija
17/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä esittelenkin lapselleni kaikkia muita mahdollisia uskontoja myös. Olemmekin vierailleet viimeaikoina katolisessa kirkossa jumalanpalveluksessa sekä muslimien Moskeijassa rukouksen aikana. Olen kertonut myös ateismista rehellisesti.

Vierailija
18/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:10"]

[/quote]

Eroaa miten siitä että ensin ateistisessa kodissa juntataan ateismi päähän ja sitten saa ihan vapaasti päättää?

[/quote]

Pahimmillaan ei eroa mitenkään. Oman maailmankatsomuksen pakkosyöttäminen lapselle ainoana oikeana totuutena on aina väärin. 7.

Vierailija
19/19 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:10"]

[/quote]

[/quote]

Ei meillä ainakaan ole mitään juntattu. Lapset saavat edelleen päättää, mihin uskovat. Ainoastaan me vanhemmat päätimme että koulussa käyvät ET-tunneilla. Jos vaikkapa yläkoulussa haluavat uskonnontunneille niin siinäpä menevät. Sama homma riparin kanssa. 

Meillä arjessa ei tietenkään ole mitään uskonnollisia juttuja ja kun tulee pyhiä, vaikkapa joulu, kerromme sen historiaa (joka ulottuu muuten pidemmälle kuin kristinusko). Ollaan käyty läpi eri uskontoja ja voi pojat sitä kysymysten määrää välillä. Meidän etunamme on kuitenkin se, että pystymme vastaamaan neutraalisti kysymyksiin nostamatta yhtä tiettyä uskontoa niin sanotusti ainoaksi oikeaksi uskonnoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi