Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasemmistoliitto...

Vierailija
19.03.2022 |

En ole kuunnellut mitä Li Andersson on sanonut asiasta, mutta sen perusteella mitä aikaisemmin olen häntä seurannut niin ihan mietittyä perusteltua ajattelua häneltä yleensä on tupannut pukkaamaan.

Mielestäni on kyllä ihan järkevää miettiä onko sotilasliitto järkevä tai ainoa vaihtoehto tai noin ylipäätään miksi tai missä ihmiset varsinkin päättäjät ovat epäonnistuneet taas kerran kun pieni lauma hulluja on saanut itsensä sellaiseen asemaan dikaattorin johdolla että taas ollaan ehkä jopa maailmansodan partaalla.

Itse en oikeastaan tiedä mikä olisi hyvä ratkaisu, ehkä sellaista ei ole, mutta olen aina vastustanut natoa monestakin syystä enkä koe sen olevan mikään lopullista turvaa ainakaan oikealla tavalla tuova vaihtoehto ja on ihan järkevää käydä perusteellinen keskustelu asiasta ehkä nato on tällä hetkellä se pienemmän riesan tie, mutta millaisen hinnan siitä joutuu maksamaan tulevaisuudessa ja se hieman häiritsee kun tuntuu siltä ettei päättäjilläkään ole edes näköpiirissä mitään muuta kuin yksisuuntaisen mahdollisuuden tie.

Ehkä natossa on nyt kuitenkin jo sen verran eurooppalaisia, pohjoismaita, että ne pystyvät yhdessä ohjaamaan tuon sotilasliiton sellaiseen suuntaan ettei mahdollisia ylilyöntejä vaikkapa trumppien astuessa valtaan enää sen toimesta ihan hallitsemattomasti pystytä laittamaan toimeen.

Vaikka olen Li:n kanssa myös samaa mieltä siitä että tästä ei kannata tehdä hallituskysymystä niin pienet sarkastiset pirunsarvet aina nousevat päähän kun joku ministerin pallilla istuva näin sanoo...

Uskon kuitenkin, että Li ei ajattele omaa etuaan ja jonkinlainen pieni idealisti tai mikä lie on vielä ohjaksissa tai ainakaan punainen sydän ei ole muuttunut siniseksi ja hypännyt väärälle puolelle rintaa.

Niin no, siis vaikka sinänsä kuulostaisi herkulliselta ajatukselta kaataa hallitus niin se nyt on vain niin että pieni puolue harvoin saa mitään kovin merkittävää aikaan hallituksen ulkopuolella, hallituksessa sentään voi hieman yrittää tehdä korjaavia liikkeitä tai pysäyttää joitain radikaalimpia heikennyksi heikompien asemaan.

Absurdia kyllä ukrainan sota ei taida olla kaameudestaan huolimatta suurin ongelma joka meitä on uhkaamassa...

Vasemmistoliitossa on kuitenkin ainakin toivottavasti hyvä prosessi käynnissä myös tässä suhteessa ja uskon sekä toivon ettei se liiaksi revi puoluetta jotta heikompiosaisilla säilyisi suomessa edes jonkinlainen yhtenäinen puolustaja se olisi kuitenkin tärkeää pitkässäjuoksussa.

Uskon kuitenkin että pystyn elämään sen rakaisun kanssa mikä vasemmistoliitolta tulee oli sitten nato tai ei nato, mutta en haluaisi että hyvää puoluetta revittäisiin tämän takia piloille, sitäkin varmasti moni toivoo kieli pitkällä...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi