Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ajaa aikuisen päälle suojatiellä

Vierailija
28.08.2015 |

Olin liikennevaloissa kolmikaistaisella tiellä kääntymässä vasemmalle. Vasemmalle liikenne valoihin jäi pyörän kanssa tyttö odottamaan jalankulkijoiden valon vaihtumista vihreäksi. Minulle vaihtui vihreä nuolivalo ja lähdin liikkeelle. Samalla kuulin kun ehkä takani oleva auto huudatti torvea. Samassa jarrutin ja huomasin että autoni takaa ryntäsi aikuinen ihminen tien yli oikealta vasemmalle.

Itsellä on ihan superhuono-omatunto, kun tästä suojateiden turvallisuudesta myt puhutaan. Tiedän että autolla ei ole yliajo-oikeutta, mutta tilanne jossa AIKUINEN juoksee päin punaista valoa klo 16 ruuhkassa on edes vastuutonta myös siltä aikuiselta. Toinen vastaava tapahtui samana päivänä, mutta tämän osasi jo ennakoida. Ihmiset ajattelevat vain itseään ja kulkevat surutta päin punaista valoa, oli autot liikkeellä tai ei.

Pahoittelen sinulle jonka päälle melkein ajoin. En todella huomannut että lähdit ryntäämään suojatielle, kun autoille oli jo vaihtunut vihreä valo!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös kirjoitusvirheistä! Nehän tekevät minusta entistä huonomman ihmisen.

Vierailija
2/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosiaan äärimmäisen ja syvällisen huono ihminen. Lue nyt kolme Ave Mariaa ja pyöri 10 kertaa ympäri myötäpäivään, niin syntisi ovat anteeksi annetut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sentään koet huonoa omatuntoa. Mä olisin eilen soittanut poliisin mun edellä ajavalle jos olis ollut kännykkä mukana. Ensin se ajeli pitkään seilaten kaistan reunasta toiseen ja välillä puoliksi vastaantulevien kaistalla josta se tööttäämällä saatiin omalle kaistalle taas ja vauhti vaihteli, että välillä ajoi 80 alueella kolmeakymppiä ja välillä ylinopeutta ja lopulta meni punaisia päin suojatien yli, onneksi ihmiset ehti turvaan.

Vierailija
4/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaahan toi varmasti on. Siinä taas yksi syy, miksen tahdo hankkia ajokorttia.

Vierailija
5/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei mitään tapahtunut, saat anteeksiannon:)

Minulle on tapahtunut jalankulkijana tänä kesänä  kaksi kertaa:  auto pysähtyy suojatien eteen antaen tietä ja kun lähden ylittämään katua, toisella kaistalla auto ajaa täysillä suojatieen yli. 

Onneksii olin tarkkana.

(tapahtui Mäkelänkadulla ja Itäkeskuksessa)

Vierailija
6/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapahtunut jalankulkijana niin, että auto oli vielä kaukana saapuessani suojatien reunalle. Lähdin ylittämään tietä, niin se alkoikin kiihdyttää. Se teki äkkijarrutuksen ihan kymmenen sentin päässä musta. Kuka hullu edes kiihdyttää liikenneympyrässä? Teki mieli hakata sen sivupeilit irti, mutta olin niin järkyttynyt, etten ymmärtänyt edes rekkaria katsoa. Kuulemma Helsingissä oli siihen aikaan pyörinytkin joku hullu, joka tykkäs säikytellä naisia ja lapsia. Pienikin virhearviointi jarrutusmatkassa, niin se olis ollu siinä.

Vierailija
7/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen meinannut ajaa pyöräilijän päälle. Onko se pakko ajaa viittäkymppiä siihen risteykseen kun oikeasti autoilija ei välttämättä näe pyörätietä lähestyvää kuin ihan kohdalla vasta... Usein on vielä puskikkoakin näkyvyyttä häiritsemässä.

Vierailija
8/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:03"]

Sä sentään koet huonoa omatuntoa. Mä olisin eilen soittanut poliisin mun edellä ajavalle jos olis ollut kännykkä mukana. Ensin se ajeli pitkään seilaten kaistan reunasta toiseen ja välillä puoliksi vastaantulevien kaistalla josta se tööttäämällä saatiin omalle kaistalle taas ja vauhti vaihteli, että välillä ajoi 80 alueella kolmeakymppiä ja välillä ylinopeutta ja lopulta meni punaisia päin suojatien yli, onneksi ihmiset ehti turvaan.

[/quote]

Sata varmasti kännissä! Kaikki merkit viittaa siihen

Vierailija
9/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samankaltainen tilanne! Meinasinajaa suojatiellä pyöräilevän mummon päälle. Onneksi ajokoulu-opettajalla on jarru myös apukuskin paikalla. Nyt jälkeenpäin on vieläkin vähän paha olo, koska en oikeasti nähnyt sitä naista ollenkaan ja nopeutta ei ollut kuin max 40km/h

-18v., joka melkein sai elinikäiset traumat

Vierailija
10/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 07:51"]

Olin liikennevaloissa kolmikaistaisella tiellä kääntymässä vasemmalle. Vasemmalle liikenne valoihin jäi pyörän kanssa tyttö odottamaan jalankulkijoiden valon vaihtumista vihreäksi. Minulle vaihtui vihreä nuolivalo ja lähdin liikkeelle. Samalla kuulin kun ehkä takani oleva auto huudatti torvea. Samassa jarrutin ja huomasin että autoni takaa ryntäsi aikuinen ihminen tien yli oikealta vasemmalle. Itsellä on ihan superhuono-omatunto, kun tästä suojateiden turvallisuudesta myt puhutaan. Tiedän että autolla ei ole yliajo-oikeutta, mutta tilanne jossa AIKUINEN juoksee päin punaista valoa klo 16 ruuhkassa on edes vastuutonta myös siltä aikuiselta. Toinen vastaava tapahtui samana päivänä, mutta tämän osasi jo ennakoida. Ihmiset ajattelevat vain itseään ja kulkevat surutta päin punaista valoa, oli autot liikkeellä tai ei. Pahoittelen sinulle jonka päälle melkein ajoin. En todella huomannut että lähdit ryntäämään suojatielle, kun autoille oli jo vaihtunut vihreä valo!

[/quote]

Niin, nuolivalohan on merkki siitä, että risteävällä tiellä ei kenelläkään muulla pitäisi palaa vihreä. Eli kun autolle on vihreä nuolivalo, jalankulkijalle on punainen. Ymmärrän, että säikäytti.

Vierailija
11/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten helpottaa synninpäästö!!!

Aattelin jo että varmaan täällä lynkataa, mut kiitos, kun ymmärsitte!

AP

Vierailija
12/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Varhaisteinipoika syöksyi tänään polkien suojatielle 60 alueella. Nippanappa kerkesin iskeä jarrut pohjaan. Ei ollut suojatien jatke.

Vierailija
13/13 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos jalankulkija ryntää päin punaisia tielle. Siinä syy on jalankulkijan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi