Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärinymmärrys - ei mikään kosinta :(

Vierailija
28.08.2015 |

Pari viikonloppua sitten olimme mökillä poikaystäväni (avomieheni) kanssa. Hetkeä ennen nukkumaanmenoa hän tuli hakemaan minua ulos mökistä ja halusi viedä jonnekin. Hän lähti johdattamaan minua polkua pitkin läheisille rantakallioille puhumatta juuri mitään ja vaikutti mielestäni jotenkin jännittyneeltä ja ylpeältä suunnitelmastaan samaan aikaan.

Tässä vaiheessa aloin miettiä, aikoisiko hän kenties kosia. Perillä odotti tuikkukynttilöin koristeltu kallio ja villahuopa vilttinä.

Mutta mitä hän oli suunnitellut? Seksiä taivasalla, lämpimässä yössä.

Normaalisti olisin pitänyt seksi-ideaa erittäin hyvänä, ja seksi luonnossa onkin kestofantasiani. Mutta. :( Minulle tuli tosi paha mieli siitä, että mielestäni poikaystäväni oli järjestänyt yllätyksen ikävän harhaanjohtavalla tavalla. Matkalla kallioille päässäni vilisi erilaisia ajatuksia, mm. että kosinta tulee ehkä jopa liian aikaisin, vaikka olemmekin olleet yhdessä jo 2.5 vuotta ja meillä on yhteistä omaisuutta kuten asunto. Silti tunsin ja tunnen vieläkin itseni todella typeräksi, kun olin ehtinyt ymmärtää väärin.

En näyttänyt siinä tilanteessa, että olin odottanut jotain muuta, mutta varmasti hän näki silloin ja vielä pari pv myöhemminkin, että jokin minulla oli vialla.

Oliko tämä oikeasti häneltä huono veto, vai loukkaannunko suhteettoman paljon näin pienestä? Onko tällaista yleistä ajattelemattomuutta liikkeellä muidenkin miehillä?

Toisaalta haluaisin kertoa hänelle, mikä illassa meni pieleen tai vain mainita, mitä luulin vahingossa. En kuitenkaan halua, että hän alkaisi ottaa ottaa paineita tai kosintaa agendalleen käskystä - kaikkea muuta. Nyt ajatus ei jätä rauhaan.. :/

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä sano asiasta mitään miehelle! Nyt unohdat koko jutun ja jatkat elämää!

Vierailija
22/27 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:34"]Järjestäispä munkin mies jotain kivoja yllätyksiä. Mutta ei....
[/quote]
Järjestääkö minkäänlaisia yllätyksiä?
[/quote] Ei järjestä. Olenko ainoa, jonka mies ei järjestä tyttökaverille/vaimolle mitään yllätyksiä? Itse olen joskus miehelleni järjestänyt ja yrittänyt vihjata, että yllätykset olis kivoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:34"]Järjestäispä munkin mies jotain kivoja yllätyksiä. Mutta ei.... [/quote] Järjestääkö minkäänlaisia yllätyksiä? [/quote] Ei järjestä. Olenko ainoa, jonka mies ei järjestä tyttökaverille/vaimolle mitään yllätyksiä? Itse olen joskus miehelleni järjestänyt ja yrittänyt vihjata, että yllätykset olis kivoja...

[/quote]

No et ole ainoa. Täältä ilmoittautuu naimisissa yli 20 vuotta ollut vaimo, jonka miehen suurimmat extreme-yllätykset on, että sai itse sukat pyykkikoriin :)

Vierailija
24/27 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut itsekin kosia siellä kallioilla, jos haluat naimisiin ja hetki oli mielestäsi romanttinen? Miksi vierität asian miehen niskoille?

Vierailija
25/27 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron sinulle totuuden: aniharvoin kosinta on jotain erinomaisen dramaattista. Ei edes romanttista vaan useimmat parit sopivat naimisiinmenosta hyvin arkisesti.

Ehkä sinä olet lukenut paljon kioskikirjallisuutta ja siksi odotat suomalaiselta mahdottomia. Ole iloinen siitä, että edes seksiin liittyy myös romantiikkaa ja erotiikkaa. Paljastan vielä toisenkin totuuden: siitä on turha haaveilla enää siinä vaiheessa kun perheessä on lapsia. Varaudu siihen, että vakiintuneessa parisuhteessa mitätönkin esileikki on miehen mielestä liian työlästä.

Meitä on monta, joille mies ei ole koskaan pitkän parisuhteen aikana järjestänyt yhtään yllätystä. Enkä laske tähän niitä ikäviä, esimerkiksi sitä aamua, kun mies ei ollut kotona silloin, kun minun piti lähteä aikaisin työreissulle ja lapset olivat pieniä.

Vierailija
26/27 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa en ole odottanut kosintaa tähän mennessä, mutta tuo kynttiläyllätys laittoi pasmat sekaisin. Ihmettelen itsekin reaktiotani asiaan, jonka luulin olevan ei-niin-tärkeä vielä.

Seksiähän siitä seura, mutta en pystynyt nauttimaan täysillä, mikä on tietysti harmi. :(

Ehkä odotukseni lähtivät väärään suuntaan, sillä ei avomieheni ole mikään superromantikko. Sanoisin, että pari kertaa vuodessa siivoaa yksin kodin ja laittaa paremman illallisen, jos olen palaamassa pidemmältä työmatkalta. Mutta tämä taitaa olla suomalaisella mittapuulla melko harvinaista? :) Olemme käytännön ihmisiä, eikä aiemmi ulkoilmalemmiskelyt ole "vaatineet" mitään etukäteisjärjestelyjä.

Mielestäni kosinta on miehen tehtävä, odottaisin sellaista kaikilta fiksuilta ja hyvinkasvatetuilta miehiltä. Vanhanaikaista ehkä, mutta silloin tietää ainakin, että toinen on hommassa 100% oma-aloitteisesti mukana. Samasta syystä en ole etukäteen halunnut tästä jutella. Toki mietimme asunnon oston yhteydessä lainaturvaa ja vakuutuksia, mutta olivat suhteettoman kalliita ja asia jäi, koska meillä ei kuitenkaan ole vielä lapsia, jolloin taloudelliset näkökulmat pitäisi ihan oikeasti hoitaa kuntoon.

Vierailija
27/27 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 = AP