Tarviin pikapikavastauksen!
Onko psyykelääkitys sama kuin masennuslääkitys??
Oon tekemässä valitusta terapeutin/psykiatrin kirjauksista, joten toi pitäs selvittää.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:12"]On mielialalääkkeet, eli psyykelääkkeet niitä väärinkäytetään noin 90%, ne menee siis viihdekäyttöön.
Sitten on psykoosilääkkeet:potilas kuolaa ja on katatoninen ja ilman psykoosilääkettä ei aivot toimi. Näillä on ero.
-Erään psykoosipotilaan omainen
[/quote]
Si-nä-kin olet ihan pihalla. Ei ole olemassa mielialalääkkeiden väärinkäyttäjiä. Tarkoittanet bentsodiatsepiinejä? Katso Googlesta. Näitäkin enemmistö käyttää ongelmitta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:09"]No ei kai. Psyyken lääkityksessä voi olla rauhoittavia tai masennuslääkityksiä. Ei ne kaikki samoja ole. [/quote] Joo. Eikä muuta. Näin on mamma sanonut, mitä sitä kyseenalaistamaan. Pää kiinni, jos olette ihan kuutamolla!
[/quote]
Mitä vit...Luuletko olevasi ainoa, jolla on kokemusta psyyken lääkkeistä? Aika iso ero on sillä, onko masennuslääke vai rauhoittava. usko pois, kokemuksella täällä kommentoidaan.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:05"] Mikä se diagnoosi on? Jos masennus, saat masennuslääkkeet. Jos joku muu, niin sitten toisenlaiset täsmälääkkeet. Meneekö tämä nyt näin? [/quote] Sekalainen ahdistus-ja masennustila. Lääkkeitä en suostu aloittamaan. Ehkä olisin eri mieltä, jos lääkäri olisi esittänyt asian eri tavalla. Kehui ja ylisti ks.lääkkeen maasta taivaisiin ja väitti ettei tule riippuvaiseksi eikä tule sivuoireita. (Tuoteselosteessa lukee muuta ja joillekin sivuvaikutuksii tulee, toisille taas ei, joten miten lääkäri voi sanoo tollasta varmaksi että ei varmasti tule!) -Ap [/quote] Hei. Tuoteselosteessa lukee kaikki kuviteltavissa olevat sivuvaikutukset, lähinnä jenkkien oikeuslaitoksen takia. Eli jos sinua on varoitettu, et voi syyttää... Unohda ne ja kokeile lääkkeitä. Psykiatri ihan oikeasti on ammattilainen. Kokeile luottaa häneen.
[/quote]
Ks.psykkeen mä en luota! En edes yritä enää. Päätös on tehty, terapiap'ska tulee päätökseen huomenna tai ens viikolla...
-Ap
Lääkäri on yrittänyt auttaa sinua, sinä kieltäydyt lääkkeistä ja teet vielä valituksen lääkäristä. Hyvin menee...
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:27"]
Lääkäri on yrittänyt auttaa sinua, sinä kieltäydyt lääkkeistä ja teet vielä valituksen lääkäristä. Hyvin menee...
[/quote]
Ja sähän sen tiedätkii mitä se on sanonut/tehnyt.
En mä tänne kaikkee kerro..!
-Ap
[/quote]
Onneksi noissa kallonkutistamoissa on varmaan totuttu tällaiseen.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:29"]
[/quote]
-Ap
[/quote]En tiedä kaikkea, mutta olen lukenut tämän ketjun. Otsikosta lähtien. Onko vähän liikaa vauhtia?
[/quote]
Ai lääkkeetkö on ainoo apu mitä voi ahdistukseen saada? Entä jos ahdistus johtuu kivuista, jotka on hoidettavissa? Sillonkin vaan pitäs lääkitä ahdistusta, eli seurausta, eikä niitä kipuja, jotka ahdistuksen aiheuttaa!!!!!
-Ap
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:27"]
[/quote]
-Ap
[/quote]
Ja hyvä niin, sillä ei sinun jutuista saa mitään selvää.
Koita auttaa itseäsi ja muita. Luuletko, että tavistyöläistä kiinnostaa sun mielenterveys, jos olet noin ilkeä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:27"]
[/quote]
-Ap
[/quote]
No vaihda psykiatria, riittäähän noita
Ostat palvelun toiselta psykiatrilta. Sinähän se maksava asiakas olet
Maksat kai käynnit itse ?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 00:54"]Oletko siis tekemässä pikapikavalitusta? :D
[/quote]
Anteeksi vahinkoalapeukku. Piti olla yläpeukku.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:27"] Lääkäri on yrittänyt auttaa sinua, sinä kieltäydyt lääkkeistä ja teet vielä valituksen lääkäristä. Hyvin menee... [/quote] Ja sähän sen tiedätkii mitä se on sanonut/tehnyt. En mä tänne kaikkee kerro..! -Ap [/quote] No vaihda psykiatria, riittäähän noita Ostat palvelun toiselta psykiatrilta. Sinähän se maksava asiakas olet Maksat kai käynnit itse ?
Noi käynnit on ilmaisia, koska toi on julkisen terveydenhuollon paikka..
Oon miettiny että pärjäiskö ilman mitään terapiajuttua, mut en tiiä... Tai kyllähän sitä pärjäis, mut ehkä se olis hyvä olla, kai.
-Ap
[/quote]
Kyllä sitä varmaan ois ihan hyvä jatkaa vielä toistaiseksi. Kyllä se siitä.
Psykoosilääkkeisiin, eli mielenlaatuun vaikuttaviin lääkkeisiin, lukeutuu asperiini, parasetamoli, ja suurin osa luontaistuotelääkkeistä. Virkistyslääkkeitä ovat sitten masennuslääkkeet, appelsiini, ja useimmat vihannekset. Tämä on Psychologica Fennicasta.
No eiks psyyken sairauksia ole muitakin kuin masennus? masennus kai vain yksi psyykk. sairauksista...outoa että asiantuntijat ovat kaikki poissa???
Masennuslääke on psyykenlääke, mutta kaikki psyykenlääkkeet eivät ole masennuslääkkeitä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 00:01"]
No eiks psyyken sairauksia ole muitakin kuin masennus? masennus kai vain yksi psyykk. sairauksista...outoa että asiantuntijat ovat kaikki poissa???
[/quote]
Voisko toi siis tarkoittaa sitä että masennuslääkitystä ei ole käytössä? Luin aiemmin että psykoosilääkitystä ei oo, mut se on vissiin vähän eri asia..?
-Ap
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 00:01"]
[/quote]
Voisko toi siis tarkoittaa sitä että masennuslääkitystä ei ole käytössä? Luin aiemmin että psykoosilääkitystä ei oo, mut se on vissiin vähän eri asia..?
-Ap
[/quote]
No mikähän lääkitys sulla on päällä?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:12"]On mielialalääkkeet, eli psyykelääkkeet niitä väärinkäytetään noin 90%, ne menee siis viihdekäyttöön.
Sitten on psykoosilääkkeet:potilas kuolaa ja on katatoninen ja ilman psykoosilääkettä ei aivot toimi. Näillä on ero.
-Erään psykoosipotilaan omainen
[/quote]
Miten esim.SSRI-lääk.kukaan käyttäisi väärin? Viihdek. ?