Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti kieltää kaiken normaalin asian!!:((

Vierailija
27.08.2015 |

Olen 16v ja saan joka päivä kohdata äidin oudot säännöt ja tässä esimerkkejä:

-ei saa seurustella
-ei saa sheivata
-ei saa pitää puhelinta yöllä huoneessa
-nyt kun aloitin lukion, en saisi olla pihalla vaan pitäisi lukea jokainen hetki kirjoja
-äitini vahtii ja epäilee jokaista tekemistäni
-ei perustele mitään näistä säännöistä

Ja joka päivä kuulee jonkun uuden säännön, kuten kerran oli että 7 iltapala ja 8 oltava nukkumassa (oli lauantai)
Ja tuolloin olin 15v, en 5v.

En saa myöskään mennä bileisiin, pelkästään yökyläily kaverilla saa äidin miettimään että mä kuitenkin vain kusetan ja oon menossa juomaan tms.

En ole koskaan juonut tai polttanut, eikä minulla ole kuin pari kaveria.

Minulta kielletään kaikki, eikä mitään perustella. Jos kyseenalaistan, niin sanotaan että "Ole hiljaa, en jaksa puhua tästä enempää".

En kestä tätä. Iskä ei sano mitään, on vain hiljaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei :/ En oikein tiedä

Vierailija
2/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf, miten se kieltäö sua sheivaamasta? Kuulostaa typerältä, älä tottele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, ärsyttävää kun tuohon pilkun viereen näppäimille on ilmestynyt tuo lähetä-nappi, aina karkaa viesti liian aikaisin. Mutta niin, en oikein tiedä mikä tuohon auttaisi. Oletko kertonut äidillesi (silloin kun "tilanne" ei ole päällä), miltä susta tuntuu?

Vierailija
4/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toisinpäin, tiukka isä ja normaali mutta hiljaisempi äiti. En saanut ikinä mennä minnekään, kotiintuloaika 16-vuotiaana klo 20. Ei bileitä, ei yökyläilyä, ei todellakaan poikaystäviä.

En voi siis oikein auttaa muuten kuin sanomalla että koita kestää. Nyt olen 32-vuotias ja mulla on ihan hyvä suhde vanhempiini. (Mutta he ovat henkisesti terveitä, isä vain oli pelokas. Jos ihminen on oikein epätasapainoinen, ei siinä taida aikakaan auttaa...)

Vierailija
5/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kulta, kannattaa nyt kiireesti vähän kapinoida! Murrosikä meni jo!

Vierailija
6/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:09"]

Mulla oli toisinpäin, tiukka isä ja normaali mutta hiljaisempi äiti. En saanut ikinä mennä minnekään, kotiintuloaika 16-vuotiaana klo 20. Ei bileitä, ei yökyläilyä, ei todellakaan poikaystäviä.

En voi siis oikein auttaa muuten kuin sanomalla että koita kestää. Nyt olen 32-vuotias ja mulla on ihan hyvä suhde vanhempiini. (Mutta he ovat henkisesti terveitä, isä vain oli pelokas. Jos ihminen on oikein epätasapainoinen, ei siinä taida aikakaan auttaa...)

[/quote]

Niin en myöskään saanut sheivata, meikata, värjätä hiuksia, pitää tietynlaisia vaatteita...

Vierailija
7/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisitkö muuttamaan vaikka opiskelija-asuntoon? Itsellä oli vähän samanlaiset kotiolot kuin sulla, muutin pois heti kun ammattikoulu alkoi.

Vierailija
8/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nuo säännöt kertovat enemmän äidistäsi kuin sinusta. Äidilläsi on ollut hurja nuoruus, tötöillyt minkä kerennyt ja nyt sitten kuvittelee että sinä olet samanlainen. Äitisi ei vaikuta kauvean fiksulta, sorry.

Vierailija
9/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se voi jos sheivausit? Saat sit vaan kauheen sängen

Vierailija
10/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut isällesi, että äitisi on täysin kohtuuton ja että voisiko hän tehdä jotain, sillä et ole mielestäsi aihetta moiseen epäluottamukseen antanut. Jos se ei toimi, niin ei tuohon valitettavasti oikein mikään auta. Olet alaikäinen ja vanhempiesi päätäntävallan alla.Tosi perseestä tuommoinen. :/

Vierailija
11/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei :( on kyllä sairaat säännöt, itse en olisi kestänyt tuollaista 12-vuotiaanakaan. Kai hänelle on pakko puhua siitä kuinka järjettömiä nuo säännöt ovat, jos ei kuuntele niin minä en ainakaan olisi mitään noista noudattanut. Hullu äiti sinulla. Näytä vaikka tämä keskustelu hänelle, jotta voit näyttää että vastailijat (luultavasti aikuiset, minä olen ainakin) ovat samaa mieltä kanssasi. Voimia :)

Vierailija
12/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:10"]Pääsisitkö muuttamaan vaikka opiskelija-asuntoon? Itsellä oli vähän samanlaiset kotiolot kuin sulla, muutin pois heti kun ammattikoulu alkoi.
[/quote]
Tuossakin on vaan se ongelma, että sen äidin ei ole mikään pakko päästää alaikäistä omilleen.

Vierailija
13/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä on äidilläsi väärät otteet. Joko hän ajaa sinut kapinaan vailla rajaa jossain vaiheessa, tai sitten on jo onnistunut pitämään sua niin tynnyrissä että on opettanut sut pelkäämään maailmaa omillasi. Mulla on kokemusta molemmista ja voin kertoa että olisin mieluummin mokaillut "normaalisti" kuin överisti, mihin johti tuollainen omaan lapseensa luottamattomuus.

Sinun pitäisi ottaa yhteyttä esim. koulun terveydenhoitajaan tai jonnekin nuortenlinjalle tai ehkäpä suvaitsevampaan sukulaisnaiseen tms joka voisi vähän auttaa tilannetta ja toimia ns. tulkkina sinun ja äitisi välillä.

Tsemppiä ja jaksamista! Muista että pidät huolen itsetunnostasi! Pystyt huolehtimaan itsestäsi monessa asiassa jo vaikka äitisi toista viestiä sinulle parhaansa mukaan antaakin. Toivon ja luulen että hän ei vain tajua tekevänsä karhunpalveluksen.

Vierailija
14/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan tottele. Simple as that.

Vierailija
15/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menes Demi.fi hakemaan jaxuhaleja..

Vierailija
16/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:10"]Pääsisitkö muuttamaan vaikka opiskelija-asuntoon? Itsellä oli vähän samanlaiset kotiolot kuin sulla, muutin pois heti kun ammattikoulu alkoi.
[/quote]
Tuossakin on vaan se ongelma, että sen äidin ei ole mikään pakko päästää alaikäistä omilleen.
[/quote]

Niin no siksi kysyinkin, että pääsisiköhän.

Vierailija
17/17 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat kyllä jo jonkin verran päättää omista asioistasi, vaikket vielä täysi-ikäinen olekaan. Voisit jutella koulussa vaikka terkalle tai koulukuraattorille, sosiaalitoimistossakin saat keskusteluapua ja tarvittaessa ihan viranomaisten toimesta voidaan selvittää toimiiko sun äiti oikein. Ne auttaa teitä saamaan keskusteluyhteyden auki ja kyllä ne perustelutkin pitäis kaiken kieltämiselle löytyä, ei se oo ihan oikein mielivaltaisesti sanella kuinka toisen ihmisen pitää elämäänsä käyttää.

ihan älyttömästi tsemppiä sulle ap! Omat vanhemmat on aina rakkaita, mutta ei se silti tarkoita sitä, että sun tarvis tai pitäis ihan kaikkeen suostua. On mahdollista että sun äiti tarttee apua, kuulostaa vähän oudolta nuo jutut. Se ei vaan välttämättä itse sitä tajua.