Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pettynyt BIISIEN todelliseen merkitykseen?

Vierailija
27.08.2015 |

Minä olen esim. tähän:
Apulannan Mitä kuuluu? olikin kirjoitettu bändikaverille vihoissaan eikä yhteiskunnalle niin kuin olin pitkään ajatellut. Jotenkin vesittyi toi biisi mun mielessä, ei ollutkaan suurempaa tarkoitusta kuin jokin ihmissuhdeavautuminen. Missä real punk tässä biisissä? :)
Ps. en ole punkkari itse kuitenkaan

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja yön rakkaus on lumivalkoinen kertoo orgasmista.

Vierailija
22/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä Tehis aikanaan ihan omisti sen teinibändäreilleen ja heistä se kertoo. Aika selvästi se sanoituksessa kerrotaankin. Toki niin, että teinibändäreihin vetoaa.

"Mä tunnen sinut pikkusisko, "(en edes tiedä nimeäsi, eikä sillä ole merkitystä)
"Me vaikka vasta kohdattiin
Niin monin kasvoin ennenkin 
Sä vierelläni maannut oot. "(kyse on yhdestä monien joukossa)

"Takkuiset hiukset rinnoillasi, 
Aamuyön utu silmissä. 
Kuin lihaksi ois tulleet 
Kasteiset niityt, unen laaksot. "

(Runollista löpinää, jolla saa pimppiä. Sehän oli Tehiksen omien sanojen mukaan tavoitteena, kun bändiä perustettiin)
refrain: 
"Kun yössä yksin vaeltaa, 
Voi kaltaisensa kohdata 
Ja hetken tie on kevyt kaksin kulkea. 
Ei etäisyys, ei vuodetkaan. 
Ei mikään meitä erota, 
Kun hetken vain sut pitää saan 
Ja unohtaa. "

Kuinka paljon selvemmin asian voisi ilmaista? 

[/quote]

Mun mielestä väärin tulkittu. "Monin kasvoin vierelläni..." , "Kun yössä yksin vaeltaa, voi kaltaisensa kohdata..."

Tuossa on enemmänkin puhe tietyn tyyppisistä ihmisistä, joten vaikka poika tapaa tytön "vasta kohdattiin", niin kun kyse on "kaltaisestaan" henkilö on tuttu, ei ihmisenä vaan tyyppinä, samaa "rotua". Ikäänkuin kaikki yhden yön tytöt ovat se yksi ja sama henkilö tai saman hengen ilmentymä.

Tässä ihannoidaan sellaisia runosieluja, jotka kulkevat yössä yksin. Laulun merkitys on mielestäni  se, että oma elämäntyyli ja -valinnat nähdään erilaisena kuin esim. taviksilla. Tässä ei ylistetä pitkää parisuhdetta ja siihen kuuluvia velvollisuuksia.

Nämä yksinäiset sudet eivät koskaan muutu, joten "mikään ei heitä erota", ei edes "vuodet ja etäisyys", joten kenties naisia on useampia, joita voi hetken "tapailla" yössä ja siirtyä seuraavaan ja kenties myöhemmin taas palata hetkeksi. Vähän kuin merimiehellä on morsian joka satamassa.

Kyynisesti voisi sanoa, että yhdenillan jutut ja nuorten kehittymättömien naisten käyttö yhden yön seksiin legitimoidaan käärimällä se runolliseen viittaan. Toisaalta aikuisesti voi ajatella että tällaisia ihmisten kohtaamiset ovat; hetken on tunne että tunnetaan toinen ja kohdataan, mutta todellisuudessa kohtaamiset ovat hetken juttuja ja usein muistojen kultaamia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruce Springsteen tarkoitti ”Born in the USA” -kappaleensa protestilauluksi, mutta amerikkalaiset luulevat sitä maansa ylistyslauluksi. Sitä soitetaan myös Yhdysvaltain presidentinvaalikampanjoiden yhteydessä.

Vierailija
24/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on erittäin yleistä.

Esimerkkejä: Aleksis Kivi sanoi, että minä elän. Se on tulkittu hyvinkin korkealentoiseksi, vaikka oikeesti sitä.vaan ärsytti veljentyttö, joka kävi kurkkimassa, joko hän on kuollut.

Ja goethe tms sanoi: mehr licht. Oikeesti hänellä vaan alkoi pimetä, mutta korkealentoiseksi.tulkittu.

Vierailija
25/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:38"]

Harva tietää miten Jenni Vartiaisen "Missä muruseni on" sanoitus syntyi. Jenni istui Mariskan kanssa viinipullon äärellä laskuhumalassa Jennin parvekkeella, Mariska pössytteli muutakin kuin tupakkaa. Lukivat yhdessä ääneen Kama Sutraa kuten naisten kuuluukin. Sieltä Mariska väänsi nämä Murusen sanoitukset. Ei siis mitään herkkää ja kaunista sinänsä...

[/quote]

Jos Jenni ja Mariska kokeili Kamasutran seksiasentoja yhdessä niin siinä saattoi olla jotain "herkkää ja kaunista sinänsä".

Vierailija
26/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britney Spearsin ”If U Seek Amy” on oikeastaan ”F-U-C-K me”, mutta kirjoitettuna sitä foneettisesti muistuttavilla sanoilla.

Lause ”All of the boys and all of the girls are begging to if you seek Amy” on kökköä englantia. Sen sijaan lauseessa ”All of the boys and all of the girls are begging to f-u-c-k me” on järkeä.

Vierailija
27/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bryan Adamsin Summer of '69. Ei kerrokaan kuulemma kesästä vuonna 1969, vaan kesästä jolloin oltiin paljon kuusysissä...

Vierailija
28/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Third Eye Blindin kappale Semi-Charmed Life kertoo käyttäjän ajautumisesta metamfetamiiniriippuvuuteen. En tiedä olinko varsinaisesti pettynyt tuon kuullessani, mutta uuden merkityksen biisi ainakin sai.

Vierailija
29/68 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:12"]

Tehosekoitin: Hetken tie on kevyt. Minä kuulen tässä hienompaa kuin yhden yön jutun, mutta siitä se ilmeisesti kertoo!

[/quote]

No ei todellakaan kerro yhden yön jutusta -.- HUOH. Esim: "Ei etäisyys ei vuodetkaan, ei mikään meitä erota" Eiköhän biisin sanat viittaa siihen, että niitä yhen illan juttuja on ollut aiemmin ennen kun on kohdannut sen kaltaisensa, jonka on kuvitellut siihen yhdenillan juttujen tilalle aiemmin.

[/quote]

No mutta entäs kun lukee KOKO SANOITUKSEN, eikä vaan tuota yhtä lausetta? Heti sinun lainauksesi perään lauletaan " kun hetken vain, sut pitää saan ja unohtaa". 

Eikö se juuri nimenomaan kerro yhden yön jutusta kun on vain se yksi hetki, ja sitten jatketaan matkaa omilla tahoillamme eikä tule parisuhdetta, jolloin ei tule eroakaan. Mikään ei niitä voi erottaa kun eihän niillä ole mitään suhdetta? 

Musta se on niin selkeästi yhden yön juttu kuin vain voi olla. Tietysti jokainen tulkitsee tavallaan, mutta kun nyt itse lähdit tyrmäämään toisen mielipidettä, niin minä puolestani kerron, että sinun mielipiteesi on väärä :D

[/quote]

Hetki on vertauskuva elämälle. Hetken tie on kevyt kaksin kulkea. Lainaus oli vain kohta, jota ei voi mitenkään saada ynnättyä yhdenillan juttuun.

Vierailija
30/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:32"]Bryan Adamsin Summer of '69. Ei kerrokaan kuulemma kesästä vuonna 1969, vaan kesästä jolloin oltiin paljon kuusysissä...
[/quote]

Eikä??? Ei saa olla...

Vierailija
31/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen "rakkaus" -sana kappaleessa lisää myyntiä 3-5%. Ei ihme että niitä piisaa.

Vierailija
32/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:29"]

Kyllä mua harmitti kun kuulin, että Zen Cafen todella kaunis on tehty kaljapullolle :D

[/quote]

Mua ei harmittanut, vaan ilahduin siitä. Oon aina pitänyt tuota biisiä yliarvostettuna jollotuksena, joka jostain kumman syystä aina menestyy "kauneimmat rakkauslaulut" -äänestyksissä.

"Olet todella kaunis,elät vain yhden kerran,

olet todella viisas, elät vain hetken verran.....

Minä tarttuisin sinuun kysymättä,

minä pelkäisi sinussa en olla....."

Vierailija
33/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, minäkin repesin tuolle Zen Cafe:n todella kauniille :D Itsekin olen pitänyt sitä ihanana rakkaustarinana, mutta väärässä näemmä olin :D No, onneksi tykkään kaljasta, joten kai sitten samalla aaltopituudella ollaan :)

Vierailija
34/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:12"]

Tehosekoitin: Hetken tie on kevyt. Minä kuulen tässä hienompaa kuin yhden yön jutun, mutta siitä se ilmeisesti kertoo!

[/quote]

Ihmettelen miten joku on kuullut tuossa biisissä jotain muuta kuin yhden yön jutun...

Vierailija
35/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eagelsin Hotel California-biisi kertoo huumevieroitusklinikasta.

Vierailija
36/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:32"]Bryan Adamsin Summer of '69. Ei kerrokaan kuulemma kesästä vuonna 1969, vaan kesästä jolloin oltiin paljon kuusysissä... [/quote] Eikä??? Ei saa olla...

[/quote]

No ei ookaan :D Mutta tietysti jonkun päässä voi näin olla.

Vierailija
37/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicen viidestoista yö kertoo pitkän dokaamisen jälkeisestä olotilasta.

Vierailija
38/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:29"]Kyllä mua harmitti kun kuulin, että Zen Cafen todella kaunis on tehty kaljapullolle :D
[/quote]
Eiiii! Ei kai pidä paikkaansa? Joskus olen nähnyt jollain palstalla, mutta toivonut kirjoittajan omaksi vitsiksi
[/quote]

Eikö se laula omasta munastaan??

Vierailija
39/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:29"]Kyllä mua harmitti kun kuulin, että Zen Cafen todella kaunis on tehty kaljapullolle :D
[/quote]
Eiiii! Ei kai pidä paikkaansa? Joskus olen nähnyt jollain palstalla, mutta toivonut kirjoittajan omaksi vitsiksi
[/quote]

Eikö se laula omasta munastaan??
[/quote]

Siis kun sanat sopii paremmin munaan kuin kaljapulloon. " minä pelkäisi sinussa en olla, elät vain yhden kerran, minä tarttuisin sinuun kysymättä jne"

Vierailija
40/68 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:38"]Harva tietää miten Jenni Vartiaisen "Missä muruseni on" sanoitus syntyi. Jenni istui Mariskan kanssa viinipullon äärellä laskuhumalassa Jennin parvekkeella, Mariska pössytteli muutakin kuin tupakkaa. Lukivat yhdessä ääneen Kama Sutraa kuten naisten kuuluukin. Sieltä Mariska väänsi nämä Murusen sanoitukset. Ei siis mitään herkkää ja kaunista sinänsä...
[/quote]

Kiitos vaan. Pilasit lapseni hautajaiskappaleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi