Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi monet pitävät mt-ongelmaisia tyhminä?

Vierailija
27.08.2015 |

Ei se sairastuminen katso älykkyyttä. Kuka tahansa voi sairastua psyykkisesti, niin siivooja kuin juristikin..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minulle tuli mieleen, että tietyt psyykenlääkkeet lihottavat ja hidastavat ihmistä, joten jo nuo ominaisuudet saattavat aiheuttaa tuollaisia ennakkoluuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuntuu sairaus ja lääkitys aiheuttaneen pysyviä kognitiivisia ongelmia. Ennen olin älykäs, terävä, luova... Se on muisto enää. Mutta uskon että se mielikuva on yleisesti ottaen lääkkeiden syytä, kuten edellinenkin kirjoitti. Ne aiheuttaa (käytön ajan) esim väsymystä, liikkeen ja ajatuksen hitautta.

Vierailija
4/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan pidä. Kaikki tuntemani mielenterveysongelmaiset olivat ainakin ennen sairastumistaan selvästi keskivertoa älykkäämpiä.

Vierailija
5/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:58"]

Itsellä tuntuu sairaus ja lääkitys aiheuttaneen pysyviä kognitiivisia ongelmia. Ennen olin älykäs, terävä, luova... Se on muisto enää. Mutta uskon että se mielikuva on yleisesti ottaen lääkkeiden syytä, kuten edellinenkin kirjoitti. Ne aiheuttaa (käytön ajan) esim väsymystä, liikkeen ja ajatuksen hitautta.

[/quote]

Tämä sama. Olin huippulahjakas matemaattisesti nuorena, ja varsin älykäs muutenkin. Mutta tuli masennus, ja ei se masennus vielä älyä vienyt, mutta lääkkeet joita on pakko käyttää että jaksan edes elää, on tehneet turraksi, hitaaksi ja jotenkin tyhmäksi. Myös ajatukset on "hitaalla" kuten kaikki muukin. Minä siis joudun käyttämään masennuksen hoitoon neuroleptejä koska miedommat lääkkeet eivät ole auttaneet.

Vierailija
6/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista viisaimmat ja älykkäimmät ihmiset joita olen tavannut, on jollain tavalla "mielisairaita". Itseasiassa hullut ihmiset on oikeasti niitä vähiten hulluja.