Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat niin kateellisia työttömille?

Vierailija
27.08.2015 |

Voisitko selittää, miksi sinä hyvätuloinen olet kateellinen työttömän saamasta avustuksesta? Mitä se on sinulta pois, että joku toinen saa elää, vaikkei olekaan työtä saanut?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fyysisesti kipeä työstä. Siksi.

Vierailija
42/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:51"]Kyllä se on veronmaksajilta pois.

Eivät ne avustukset tyhjästä ilmesty.
[/quote]
Itse tekisin mieluummin töitä, mutta kun ei ole, niin ei ole. Käyn sitten salilla ja pelaan pleikkaria.
[/quote]

Aijaa. Minä keksin aikoinani itse itselleni työtä. Nyt minulla on yritys. Onneksi en tykkää pelata. Jokaisesta tavarasta jonka myyn, maksan alvina 24 % että sinä pelaat. Vähän vituttaa!!;

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noku verot! Noku verot! Buhuhuu. Ihmisillä on joskus elämäntilanteita että töitä ei ole tai ei saa. Mut sitä ei hyvätuloiset suhteilla saaduissa työpaikoissa kellivät ymmärrä.

Vierailija
44/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:51"]Kyllä se on veronmaksajilta pois.

[/quote]
Itse tekisin mieluummin töitä, mutta kun ei ole, niin ei ole. Käyn sitten salilla ja pelaan pleikkaria.
[/quote]

Aijaa. Minä keksin aikoinani itse itselleni työtä. Nyt minulla on yritys. Onneksi en tykkää pelata. Jokaisesta tavarasta jonka myyn, maksan alvina 24 % että sinä pelaat. Vähän vituttaa!!;
[/quote]
Hyvät sulle.

Vierailija
45/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:51"]

Kyllä se on veronmaksajilta pois.

[/quote]

Työtönkin maksaa huimasta tuestaan veroa, vaatimattomat 20 prosenttia. Kannattaa kadehtia.

Vierailija
46/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:51"]Kyllä se on veronmaksajilta pois. Eivät ne avustukset tyhjästä ilmesty. [/quote] Itse tekisin mieluummin töitä, mutta kun ei ole, niin ei ole. Käyn sitten salilla ja pelaan pleikkaria. [/quote] Aijaa. Minä keksin aikoinani itse itselleni työtä. Nyt minulla on yritys. Onneksi en tykkää pelata. Jokaisesta tavarasta jonka myyn, maksan alvina 24 % että sinä pelaat. Vähän vituttaa!!;

[/quote]

No hitsi, keksitäänpä kaikki itsellemme töitä ja perustetaan oma yritys. Kas kun ei tullut aikaisemmin mieleen.

Vierailija
47/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 1400 euroa on minusta pieni palkka. Sillä on aina taiteilemista koittaa elättää urheileva teinipoika.

Mutta eipä tarvitse kellekään tehdä tiliä tuloista ja menoista.

Vierailija
48/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:37"]Olen hyvätuloinen enkä ole kateellinen työttömille. Miksi olisinkaan, koska jokaisella on halutessaan mahdollisuus ryhtyä työttömäksi. Sen sijaan tunnen useitakin työttömiä, jotka ovat kateellisia hyvätuloisille.
[/quote] tai sitten voitaisiin koittaa vaikka saada jotain aikaiseksi sen eteen, että palkkaus motivoisi ihmiset töihin.

Vierailija
49/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe porvari uskoo olevansa samalla puolella pääoman kanssa ja syyttää hyvinvointivaltion köyhille tarjoamaa sosiaaliturvaa siitä että ei ole saanut elintasoa jonka mielestään ansaitsee. Wannabe porvari haaveilee köyhien näläpalkalla tuottamista palveluista jotta saisi kuluttaa ja elää kuin kuningas vaikka palkka ei todellisuudessa riitä normaali tyehdoilla tuotettuihin palveluihin.

Todellisuudessa vaikka veroprosentti olisi nolla wannabe porvrin palkkatuloista ei koskaan kerry mitään merkittävää. Suomalaisen pikkuporvarin itaruuden ja katkeruuden iljettävin ilmentymä on kuitenkin kyky tuntea katkeraa kateutta jopa köyhien saamasta ruoka-avusta.

Vierailija
50/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:56"]Tienaan nettona 1200-1400 euroa kuussa, joten kyllä se hieman ärsyttää, kun joku toinen saa saman tai lähes saman summan ja käyttää päivänsä salilla ja pleikkaria pelaten. Rakastan kuitenkin työtäni, enkä ole ajatellut alkaa työttömäksi. [/quote] No kerro mitä mä sitten saan tehdä, jos salilla käynti ja pleikkarin peluu on kielletty? Tänään viimeksi laitoin pari työhakemusta paikkoihin, joissa pystyisin työskentelemään.

[/quote]Laita seuraavat hakemukset sellaisiin paikkoihin, joihin kelpaat. Vaikka eivät olisikaan sun unelmatyöpaikkoja.

Vierailija
51/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyteen liittyy usein sen verran kusisia juttuja, ettei niitä pitäisi kadehtia. Tuen ideahan on mahdollistaa asuminen ja syöminen + ehkä joku pienimuotoinen virike sen lisäksi. Vaihtoehtona olisi mitä todennäköisimmin sekasortoa. On hyvin väärin, että osa ihmisiä saa töistä samantyyppistä tuloa, kuin työtön.

Vierailija
52/75 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:53"]Minusta tuntuu että "kateellisia", jos tuota sanaa nyt voi käyttää, ovat enempi ne, jotka työskentelevät matalapalkka-alalla (erotus työttömän tukiin on pieni) ja opiskelijat, jotka tekevät töitä ja opiskelivat, ja saavat silti vähemmän palkkaa/tukea kuin mitä työtön.
[/quote]
Katkeruus voisi olla kuvaava sana. Olen ollut tuollaisessa tilanteessa ja olin kyllä katkera, mutten työttömille vaan epäonnistuneelle järjestelmälle.

Vierailija
53/75 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:00"]

En ymmärrä ollenkaan näitä että ei viitsitä mennä töihin kun saman saa työttömänäkin. Työssäkäynti on niin paljon enemmän kuin pelkkä raha ja vie aina elämässä eteenpäin. Menisin joka tapauksessa töihin!

[/quote] Minä taas en ymmärrä näitä ketkä eivät tajua että kaikki eivät halua käydä töissä ja mennä mukamas elämässä eteenpäin

Vierailija
54/75 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on oikeasta ja väärästä, eikä niinkään elämisestä.

Vierailija
55/75 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on mielestäni väärä ilmaisu. Jos sitä kuitenkin käytetään, niin kadehdin työttömän vapautta. Saa nukkua pitkään, olla stressaamatta itseään loppuun työasioissa. Ehtii liikkua, harrastaa ja ulkoilla. Pohtia elämää. Tiedän, millaista se on, joten siksi kaipaan niitä aikoja. Nykyisin töitä on niin vähän, ettei itselle voi valita niitä vähiten stressaavia. Uskon, että itse eläisin ainakin 10v vanhemmaksi, jos en kävisi töissä.

Vierailija
56/75 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:37"]

Olen hyvätuloinen enkä ole kateellinen työttömille. Miksi olisinkaan, koska jokaisella on halutessaan mahdollisuus ryhtyä työttömäksi. Sen sijaan tunnen useitakin työttömiä, jotka ovat kateellisia hyvätuloisille.

[/quote]

Minä olin työttömänä ollessani kyllä kateellinen kaikille, joilla oli töitä. Sitten kun sain töitä, en usko, että lottovoittokaan tekisi yhtä onnelliseksi. Olen ollut myös työkkärissä töissä ja kyllä minä olen todistanut monta ihmistä, jotka ovat onnensa kukkuloilla, vaikka en ollut edes neuvoja, kun saivat töitä. Mieleeni jäi parhaiten tapaus infotiskiltä (olin toisella koneella tekemässä jotain asennushommia) kun siihen tuli toiselle puolelle ilmoittautumaan viinalle haiseva mies. Hän pyysi sitä kovasti anteeksi ja sanoi olleensa edellisenä iltana juhlimassa, mutta hänellä oli nyt iloista asiaa, hänen työnhakunsa katkeaa ja sitä hän juhli. Kertoi, että työt alkavat viikon kuluttua ja sitten hän ei juo koko aikana yhtään. 

Vierailija
57/75 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa päähän oma työttömyys, mutta tiedän että ottaisi päähän myös jos olisi töitä. Ja stressi lyhentää elinikää. En varmana kouluttaudu mihinkään hyvin työllistävään rasittavaan paskaiseen ammattiin vaan opiskelen mieluummin omaksi huviksi. Onko mulla mitään syytä haluta työllistyä?

Vierailija
58/75 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, mitä kaikkia ongelmia työttömyyteen liittyyä. Itse liitän sen kuitnekin omaan opiskeluaikaani, jolloin puuhastelin pienimuotoisesti jotain opintojeni eteen, olin kesät vailla työtä. Olin liikkuvainen, hyväkuntoinen. Oli aikaa sisustaa kotia, lukea romaaneja, nähdä ystäviä jne. Eli toisin sanoen, minulla oli elämä.

Millaista "elämäni" on nykyään. Olen ylitöissä 2 tuntia, lysähdän sohvalle, luen päivän lehden, pesen hampaat, menen nukkumaan. Olen asettanut tavoitteekseni käydä edes kerran viikossa ulkona. En yksinkertaisesti jaksa. Joka ilta on pelko perseen alla siitä, että jokin taas töissä kusee pahasti.

Minulle hoetaan, että pitäisi olla onnellinen siitä, että on töitä. No juu, onhan se onni nykypäivänä varmasti. Itselleni onni kuitenkin on paljon monimuotoisempaa. Liitän onneen myös täälläkin mainitun vapauden ja stressittömyyden tunteen hyvin vahvasti.

Vierailija
59/75 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä monesti kadehdin elämäntapatyöttömiä. Siis en niitä jotka oikeasti yrittävät hirveästi saada töitä, ovat ahdistuneita ja omanarvontuntonsa menettäneitä. Mutta on niitäkin joille työ itsessään ei ole niin tärkeä asia, esim. naisia jotka ihan tyytyväisinä ovat työttömyysjaksoja kun lapset ovat pieniä tai kouluikäisiä. Mulla ei ois toivoakaan olla työttömänä, kun heti tarjottais jostain duunia. Ja kyllähän mulle toimeentulo kelpaa tietysti. Ongelma on että uuvun ja ahdistun helposti stressaavasta työstäni (lääkäri) ja muistelen kaiholla aikoja jolloin lapset oli ihan pieniä ja sain olla kotona. Koko se hidas elämänrytmi ettei päivässä ollut kuin yksi neuvolareissu tai ruokakaupat pakollisena ohjelmana, sopi mulle niin paljon paremmin kuin työssäkäyvän perheenäidin osa, vaikka rahaa oli kotihoidontuella eläessä niukalti. Kyllä esim. pimeänä talviaamuina klo 7 kun katselee bussissa niiden muiden työhönmenevien harmaita naamoja, tulee sellainen tunne ettei kotona makaamisesta yksinkertaisesti voi kovin paljon maksaa tai motivaatio työn hakemiseen katoaa liian monelta.

Vierailija
60/75 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka kadehtivat työttömän 1300 euron nettotuloja, voivat  ehkä siirtyä osa-aikatyöhön, jossa maksetaan juuri tuo 1300-1400 nettona. Sen jälkeen voivat kertoa, kuinka rahat riittivät.

Jos työssäkäyvä ei elä 1300e/kk, miten työtön elää tuolla samalla summalla vieläpä leveästi?!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme