Miten jotkut jaksavat olla niin tarkkoja lasten vaatetuksesta
Pakko olla viimeisen päälle lasten muotivaatteet ja mallit. Värit täytyy olla sävysävyyn. Miksi lapset eivät saa itse valita?
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:51"]Mä jaksoin olla niin pitkään kun olin kotiäitinä. Sitten kun menin työelämään, alkoi olla vähän muitakin intressejä kuin fb-kirppisten selaamista ja alennusmyyntien bongausta.
[/quote]
Minä olen kotiäiti mutta en osta lapsille merkkivaatteita muuten kuin ihan satunnaisesti. Ei voisi vähempää kiinnostaa se, mitä joku random kadullakulkija on mieltä lapseni vaatteista. Pääasia että vaatteet on puhtaat, ehjät eikä ihan loppuunkuluneet muutenkaan ja sopivat jollain lailla yhteen. Kyllä niitä merkkivaatteita joutuu ostamaan ihan riittävästi sitten kun lapset menevät kouluun ja alkavat itse niitä vaatia.
Jollekkihan se pitää esittää olevansa jotain. Parempi kuin muu? Täytyy elää tietyssä muotissa jotta kuuluu joukkoon?
No mä olen esteetikko, en voi sille mitään. Merkkivaatteita meillä ei käytetä mutta nättejä ja toisiinsa sointuvia kylläkin. En tee tätä muita kuin itseäni ja lastani varten enkä koskaan arvostele toisten valintoja, oikeasti.
Olin juuri lastenkutsuilla jossa kaikilla lapsilla (1-3 vuotiaita) oli Hilfigeriä, Ganttia, P.O.P:tä jne. Katsoivat varmaan ihmeissään kun meidän lapsilla oli kirppisvaatteet, toki siistit, mutta ei mitään merkkivaatteita. Meillä olisi kyllä varaa ostaa merkkivaatteet lapsille, mutta miksi ihmeessä ostaisimme kun lapset rymyää menemään ja vaatteet ovat likaiset ja puhki alta aikayksikön? Ostan suurimman osan vaatteista kirpparilta ja pistän uudelleen kiertoon ehjänä säilyneet (lahjoitan ilmaiseksi).
Mäkin olen miettinyt samaa. Meillä lapset ei suostuneet edes tietyssä vaiheessa pukemaan kaikkia minun mieleisiä vaatteita päälle. Eikä vieläkään. Lapsilla on oma maku.
Miten paljon aikaa nämä lastenvaatteita harrastavat käyttävät aikaa sopivien yhdistelmien löytämiseen?
Kun kaikkien osasten pitää mätsätä. Ainakaan rahasta ei ole puutetta.
Se nyt vaan tuntuu olevan toisten mielestä ihan kauheaa, jos lapsi on puettu nätisti. Kuten tältäkin palstalta saa lukea, niin vain huono äiti panostaa lapsen ulkonäköön. Mulle kommentoitiin jo pienen vauvan kanssa miten teidän lapsi on aina niin viimeisen päälle tai että mihin ollaan menossa, kun ollaan niin hienona. Siinä vaiheessa kaikki vaatteet oli saatu ilmaiseksi kavereilta, mutta mä nyt vaan aamulla katsoin, että värit menee yhteen. Ilmeisesti sekin oli kiellyttyä. Nykyään meillä on merkkivaatteita paljonkin, joten en edes halua tietää mitä meistä nyt ajatellaan... :). En mä itsellenikään pue päälle mitä sattuu, joten miksi lapselle pitäisi.
Lapsi saa valita, niistä mummojen ja isotätien (joilla ei ole lapsenlapsia tullut) ostamista, muotivaatteita ei ole vaan sellaisia jotka sopivat lapselleni, tai, onhan siellä saattanut olla jotain muodin mukaistakin. Joskus minäkin saan jotain joka sopii minulle, sukulaisillani on hyvä maku.
Ja lapsi 7v on meistä kahdesta se tarkempi että kaikki sopii toisiinsa. Sukuunsa tullut.
Pukekaa lapsellenne ihan mitä tahdotte, kunhan se ei vaikuta lapsena olemiseen.
Nimimerkillä kauniissa mekoissa ja rusetti päässä lapsena aikuisten kanssa istunut, kun muut lapset temmelsi menemään. Vaatteita ei saanut pilata.
Haloo, voihan niillä lapsillakin olla "hyvä" maku. Mun lapset ainakin tykkäävät vaatteista ja niitähän vaihdellaan ja tehdään eri asukokonaisuuksia. :)
Jos nyt vähänkään on silmää, niin osaa kyllä edullisesti ja nopeastikin valita nättejä vaatteita lapsille. Ja nätillä vaatteillakin voi remuta ja leikkiä, miksi sitä saisi tehdä vain rumilla vaatteilla?! :D
Minä ostan 8v pojalleni merkkivaatteita pääasiassa kirppiksiltä. Yllättävän hyvin tullut niitä nyt vastaan vermon konttikirppiksellä ja hietsussa. Suurin osa vaatteista Hillfigeriä, Gantia, Timberlandia, Pop:ia ja Nikea.
Se kun tulee meille tavallisille pulliaisille mieleen että katsotte yli nokan vartta jos meillä on hm-laatua, ettekä hyväksy leikkiin mukaan. Jää ulkopuolelle.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:13"]Haloo, voihan niillä lapsillakin olla "hyvä" maku. Mun lapset ainakin tykkäävät vaatteista ja niitähän vaihdellaan ja tehdään eri asukokonaisuuksia. :)
[/quote]
Menee yli ymmärryksen jos lasten leikkikenttä on "hyvänmakuisetvaatteet". Äidin leikkikenttä se on sano mitä sanot.
Sanokaas miksi se täytyy olla GUGGUU eikä joku edullisempi sama vaate vaikka laatu sama?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:13"]Haloo, voihan niillä lapsillakin olla "hyvä" maku. Mun lapset ainakin tykkäävät vaatteista ja niitähän vaihdellaan ja tehdään eri asukokonaisuuksia. :)
[/quote]
Menee yli ymmärryksen jos lasten leikkikenttä on "hyvänmakuisetvaatteet". Äidin leikkikenttä se on sano mitä sanot.
[/quote]
Miten se voi olla äidin leikkikenttä jos lapsi saa itse valita vaatteensa? Näin ainakin useimmiten meillä. En tokikaan osta mitään epäkäytännöllistä kimalle farkkutakkia jos ollaan hankkimassa ulkoilutakkia, mutta muuten saa mieleisen ulkoilutakin itse valita.
Mä jaksoin olla niin pitkään kun olin kotiäitinä. Sitten kun menin työelämään, alkoi olla vähän muitakin intressejä kuin fb-kirppisten selaamista ja alennusmyyntien bongausta.