Illanistujaiset kavereille - tarjottavat!
Järjestetään muutamalle kaveripariskunnalle illanistujaiset, mutta en keksi ollenkaan mitä voitais tarjota! Ei mitään gourmeeta; ollaan oltu vastaavasti kylässä toisella pariskunnalle niin että tarjolla oli pitsaa, salaattia ja viiniä (ja oli hyvää:)). Jotain hyvää ja simppeliä haluaisin keksiä itekin, ehdotuksia!
Kommentit (5)
Grillaatte makkaroita, tai sitten paistat pellillisen ranuja + nugetit. Jälkkäriksi teet mokkapaloja. Siinä rehellisen rento illanistujais-menu.
Kaivoin vanhan ketjun kun sama tilanne tulossa. Ajattelin tehdä esim. kinkkupiirakkaa, pastasalaattia ja kenties ihan normi fetasalaatin lisäksi. Ehkä myös suolaisia kierteitä tms?
Meillä ollaan, juomapuoli hoidossa kun mies on baarimesu niin saa hoitaa drinkit. Itse tykkään ja osaan leipoa. Vieraat jäävät yöksi, aamiaiselle karjalanpiirakoita, leipää+päällisiä, jogurttia, kahvia, mehua.
Ideoita? Ainoa ruokavammainen olen minä itse eli kasvissyöjä, ehdottaa saa siis mitä vaan☺ Yöllä varmaan kiskotaan vielä sipsejä ja dippejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaivoin vanhan ketjun kun sama tilanne tulossa. Ajattelin tehdä esim. kinkkupiirakkaa, pastasalaattia ja kenties ihan normi fetasalaatin lisäksi. Ehkä myös suolaisia kierteitä tms?
Meillä ollaan, juomapuoli hoidossa kun mies on baarimesu niin saa hoitaa drinkit. Itse tykkään ja osaan leipoa. Vieraat jäävät yöksi, aamiaiselle karjalanpiirakoita, leipää+päällisiä, jogurttia, kahvia, mehua.
Ideoita? Ainoa ruokavammainen olen minä itse eli kasvissyöjä, ehdottaa saa siis mitä vaan☺ Yöllä varmaan kiskotaan vielä sipsejä ja dippejä.
No meneehän tämä ja varmaan on kiva ilta. Mutta onko tässä oikeasti miettimistä? Samat pöperöt oli illanistujaisissa jo 80-luvulla. Tasan tarkkaan ei ole yllätyksen hiventäkään. Noita tekevät ne ihmiset, jotka eivät viitsi tai halua miettiä tai ideoida.
Mitä drinkkejä mies tekee? Eikö niiden ympärille voisi rakentaa jonkin ruokaidean? Tai toisinpäin?
Tehkää iso satsi jotain hyvää "hienompaa" salaattia (eli ei mitään kurkku+tomaatti+jäävuorisalaatti+halvin oliivi), itse siihen joku kastike ja sen kanssa vaikka joku suolainen piiras (yleensä kaikki tykkää siitä). Sit vaikka jotain bruschettaa siihen kylkeen. Jälkiruuaksi joku hyvä raikas (en ole niin jälkkäri ihmisiä, en osaa tähän sanoa juuri mitään) ja tarjolle vaikka jotain drinkkejä ja viiniä (esim. mojito+viini).
Mulle ainakin kelpaisi oikein hyvin, on sellainen helppo ja rento setti. Sit jos jotain ihan dinnerpartya miettii niin jotain muuta.