Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten työpukeutuminen on liian rentoa

Vierailija
27.08.2015 |

Mikä on suomalaisessa työpukeutumisessa vikana? Olen jo kauan ihmetellyt, kun (eri alojen, sijoitusyhtiöistä sosiaalipuolelle) toimistoihin pukeudutaan huonosti istuviin farkkuihin, riemunkirjaviin / muuten epäsopiviin paitoihin. Ei hiventäkään ryhtiä! Jopa edustustilaisuudet klaarataan ne farkut jalassa, pikkupomoilla saattaa olla jo puku, mutta sekin tekokuitua ja huonosti istuva.

Itse ainakin haluan pukeutua töihin mahdollisimman edustavasti. Tyylikkyys ei tarkoita välttämättä epämukavaa ja kallista, jos osaa valita vaatteensa oikein. Mustat suorat housut, avokkaat tai siistit, matalat kengät, hillitty kauluspaita / neuletakki ja siistit asusteet, jos pukua ei vaadita. Mutta kun ei. Suomalaisten työpaikkojen casual on monissa paikoissa melkeenpä se, kun tulisit vaikka yöpaidassa paikalle. Ulkomailla monissa firmoissa on jopa hiustenvärille ja mallille tarkat ohjeet, ja jos et pukukoodia noudata, voi voi, etsi uusi työpaikka.

Ja kyllä, töissä on tärkeintä hoitaa hommansa hyvin, mutta ei siisti ja ammattimainen ulkokuori ole siitä mitenkään pois. Pikemminkin plussaa vain. Viestität säntillisellä ulkokuorella positiivista itsestäsi JA firmasta esimerkiksi asiakastapaamisissa.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn työnantajalleni jo muutenkin tyyliin 1/3 vapaa-ajastani, en todellakaan siihen lisäksi enää persoonaani jonka yksi osa on pukeutumiseni.

Plus niin kauan kun toimustossamme 90% on ikähaitarilta 20-35-vuotiaita ja osaavat olla pahoittamatta mieltänsä muiden pukeutumisesta SEKÄ isoin pomokin pukeutuu kuin Harlemista tulisi, minua ei kiinnosta.

Tai no ei kiinnostaisi muutenkaan.

Vierailija
62/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä eräässä ministeriössä ja huomannut, että 10 vuodessa on toimistopukeutuminen muuttunut paljon rennommaksi. Ei 10v sitten olisi voinut kuvitellakaan tulevansa farkuissa töihin, toisin kun nyt.

Luulisin, että tämä rentoilu vaatteissa on jostain piilaaksoporukoista levinnyt trendi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:10"]

Olen töissä eräässä ministeriössä ja huomannut, että 10 vuodessa on toimistopukeutuminen muuttunut paljon rennommaksi. Ei 10v sitten olisi voinut kuvitellakaan tulevansa farkuissa töihin, toisin kun nyt.

Luulisin, että tämä rentoilu vaatteissa on jostain piilaaksoporukoista levinnyt trendi.

[/quote] Tehdaanko siella ministeriossa luovaa, taiteellista tyota tai jotain keksintoja?

Vierailija
64/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se ihan kauheeta kun siivoustyössäni menen asiakkaan luokse t-paidan ja farkkujen kanssa. Kaiken kukkuraksi vieläpä ilman meikkiä ja tasapohjaiset kengät.
Täytyy nyt varmaan sitten alka pitää toppia päällä ja pistää korkkarit jalkaan millä sitten on hyvä kantaa imuria ja moppeja kerrostalon kolmanteen kerrokseen. Ja tietysti meikit naamaan mitkä sitten hikoilessa valuvat.
Ettei vaan asiakkaat järkyty liian rennosta työvaatetuksestani.