Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapsipuolelle huomauttaa kuinka tämä kohtelee vanhempaansa?

Vierailija
18.03.2022 |

Tässä tapauksessa, siis tarkoitan sitä, jos huomaan että lapsipuoli puhuu vanhemmalleen (minun puolisolleni) todella rumasti. Onko kohtuutonta sanoa, että älä puhu vanhemmallesi tuohon sävyyn? Ja en puhu mistään lapsen kiukusta, vaan teini-ikäisen todella huonosta käytöksestä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin huomauttanut. Joskus tuntuu että vanhemmilla lastensa suhteen sokea piste.

Vierailija
2/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa. Jos asut lapsen kanssa samassa taloudessa, sinäkin olet osa hänen perhettään ja saat myös osallistua lapsen kasvatukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kohtuutonta opettaa lapselle käytöstapoja? Äly hoi!

Vierailija
4/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sanat tarkkaan, mutta huomauttaisin. Todennäköisesti sieltä tulisi melkoinen pashkamyrsky takaisin, mutta jospa osa sanomasta uppoaisi, näin ainakin aikoinaan omalla kohdalla kävi, kun bonusvanhempi ojensi.

Vierailija
5/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonasi voit määrätä, miten siellä käyttäydytään

Vierailija
6/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle mitenkään.

Vierailija
7/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin sanat tarkkaan, mutta huomauttaisin. Todennäköisesti sieltä tulisi melkoinen pashkamyrsky takaisin, mutta jospa osa sanomasta uppoaisi, näin ainakin aikoinaan omalla kohdalla kävi, kun bonusvanhempi ojensi.

Pashamyrskyjen vastaanottaminen on osa vanhemmuutta. Myös bonus-sellaista. Ei ne lapset ikinä mitään opi, jos niitä ei opeta. Ja se on täysin luonnollista, että vastarintaa tulee. 

Vierailija
8/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kuuluu. Jos on ruvennut lapselle äiti/isäpuoleksi, sen lapsen asiat kuuluu myös itselle. Ei samassa taloudessa voi asua niin, että minä hoidan vain minun asiat. Yhteisiä ne perheen asiat on. 

Vierailija
9/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu jos aikoo ap:n kanssa saman katon alla olla. Bio-äippä ei osaa kakaraansa kasvattaa.

Vierailija
10/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan puutu, ettei lumihiutale mene rikki. Ne on niin hauraita <3

Vierailija
11/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kohtelen bonuslapsia kuin omiani eli komennan ja hellittelen tasapuolisesti. Ei meillä erotella kuka on kenenkin lapsi. 

Vierailija
12/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu jos aikoo ap:n kanssa saman katon alla olla. Bio-äippä ei osaa kakaraansa kasvattaa.

No löytyihän se todellinen syyllinen tähänkin, bio-äippä. Eiköhän kasvatusvastuu ole yhtälailla isälläkin.

Vierailija
13/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kauheasti. Koska teinillä on raivoaivo, siihen soppaan ei kannata lisätä ihmisiä yhtään enempää riitelemään. Raivon tukahduttaminen voi saada aikaan sen, että kohta lentää katto irti talosta ja teinin ahdistus lisääntyy. Toki voit keksiä korvikesanan teinille ilmaisuun, jos on joku oikein paha sana. Hänen vanhempi itse puolustaa itseään jos haluaa. Haluaisiko hän olla toisen vanhempansa kanssa asumassa tai opiskella omassa asunnossa jo.

Vierailija
14/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli me ei asuta yhdessä puolison kanssa kuin noin joka toinen viikko (mun nimi ei ole asunnossa, joudun työkseni matkustelemaan). Eli sinänsä, mä en ole ”talon herra”. Nuori on jo lähes aikuinen ja ei olla tunnettu lapsesta saakka, joten kynnys huomauttaa huonosta käytöksestä on aika korkea. Lisäksi tulee se paskamyrsky…

Ap

Vierailija
15/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata puuttua. Kakaroiden omien vanhempien pitäis osata kasvattaa. Vaikka niinhä se on, että hyvin usein ei viitsitä eikä jakseta ja pistetään se ”vahinko”kiertämään.

Vierailija
16/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen velvollisuus on edellyttää lähellään olevia ihmisiä käyttäytymään hyvin toisia kohtaan. Ihan ihmisyyden nimissä eikä minään pelkkänä bonusvanhempana.

Vierailija
17/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako teini sanoa sinulle, kun nimittelet muita ilkeästi eli hyväksytkö sen, että myös sinua kasvatetaan?

Vierailija
18/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

>lapsipuoli :D

Onko kyseessä vasen vai oikea puolisko? Vai kenties ylä -tai alaosa?

Vierailija
19/19 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kohtelen bonuslapsia kuin omiani eli komennan ja hellittelen tasapuolisesti. Ei meillä erotella kuka on kenenkin lapsi. 

Hatunnosto sinulle. Aidosti ihmettelen kuinka joku pystyy siihen? Meillä siinä kohtaa, kun lapsista tuli teinejä niin joidenkin bonusten kanssa suhteet tulehtui väkisinkin niin minun kuin miehenikin kohdalla. Teinit osaa olla kyllä tosi haastavia bonuksia halutessaan…