kuinka kauan teillä menee viikkosiivoukseen?
Siis sellaiseen, jossa käytte koko talon vähän perusteellisemmin läpi kuin pelkkä imurointi. Mitä teillä siihen kuuluu ja kuinka usein?
Kommentit (24)
N. 5h menee normisiivoukseen, minkä teen yleensä kerran viikossa 120m2 okt. Jos pitää vaihtaa petivaatteet, ja siivota perusteellisemmin, niin siivoan makuuhuoneet ensin ja seur päivänä loput.
Ylläpitosiivousta teen päivittäin, tavaroiden järjestelyä suurin osa (meillä 2 leikki-ikäistä lasta). Pyykinpesua ja pyykkien viikkausta ym. myöskin lähes päivittäin.
Olen tarkka siisteydestä, välillä stressaan liikaakin.
Mulla menee siivoukseen hirveesti aikaa.
80 neliön pelkkään imurointiin ja moppaukseen menee melkein 2 tuntia.
En ymmärrä! Haluaisin joskus jonkun seuraamaan toimintaani, että mikä siinä oikein mättää!!
Myönnän kyllä että olen perusteellinen..
Mutta silti.
Sitten siihen vielä pölyjen pyyhkiminen, mahd. tiskit ja kylppärin pesu.
Siinä meneekin jo lähemmäs 4 tuntia.
Ja jos ovien pieliä alan hinkkaamaan, niin siinä meneekin sitten koko päivä..
"vielä tuolta, ja hei tuota seinääkin ja katossakin näkyy jotain.."
Kertooko tämä jostain hahmotus/keskittymishäiriöstä?
Muutenkin siivoamisen aloittaminen on vaikeaa. Joskus pitää kirjottaa ylös oikein työjärjestys, että pääsee eteenpäin.
Koko päivä. 90m2 neljä alle kouluikäistä lasta. Viikkosiivoukseen kuuluu pölyt, imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhkiminen, pyykkäys, lakanojen vaihto, wc, kylppäri, ikkunoista sormenjäljet pois. Toki siivoan viikolla sen minkä ehdin, mutta silti jossain vaiheessa syntyy kaaos joka on selvitettävä perusteellisesti. Yleensä teen viikkisiivouksen kerran kahteen viikkoon koko taloon tai sitten vuoro viikoin yläkerta paremmin ja seuraavalla viikolla alakerta paremmin.
En siivoa joka viikko vain järjestely ( tavarat paikoilleen)