Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työttömänä hakea siis 4 työpaikkaa kuussa? Ev

Vierailija
18.03.2022 |

Ev

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä katsota myös onko hakijan työssäkäyntialueella sellaisia työpaikkoja, joihin hän voisi realistisesti pyrkiä.  Jos ei, niin sitten määrää vähennetään.  Ja jos on, niin eikö se ole vaan hyvä asia, että saattaa saada töitäkin, kun hakee paikkoihin?

Ei sitä määrää vähennetä kuin todellisissa poikkeustapauksissa! Voit hakea kaikkia niitä paikkoja, joihin ei vaadita koulutusta.

Vierailija
22/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, en aio hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä katsota myös onko hakijan työssäkäyntialueella sellaisia työpaikkoja, joihin hän voisi realistisesti pyrkiä.  Jos ei, niin sitten määrää vähennetään.  Ja jos on, niin eikö se ole vaan hyvä asia, että saattaa saada töitäkin, kun hakee paikkoihin?

Ongelma on, että vapaat työpaikat, joihin noin vain pääsee, on 99% jotain 10 tuntia viikossa hommia, ei kokoaikaisia. Ja nimenomaan kokoaikaisia töitä pitää hakea. Eli karensseja sataa.

Ohjeen mukaan (etkö ole vielä saanut sitä) ei sen haettavan työpaikan tarvitse olla kokoaikainen.

Vierailija
24/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että useimmilla se sovitaan nollaksi.

Ihana luulo. Minä taas uskon, että se on aina 4.

Vierailija
25/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten sanottua, ei se mene kaavamaisesti, että jokainen hakee neljää työpaikkaa alkaen kaupunginjohtajasta puhelinmyyjään, vaan se tosiaan sovitetaan työttömän omien mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
26/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että vapaat työpaikat, joihin noin vain pääsee, on 99% jotain 10 tuntia viikossa hommia, ei kokoaikaisia. Ja nimenomaan kokoaikaisia töitä pitää hakea. Eli karensseja sataa.

Ohjeen mukaan (etkö ole vielä saanut sitä) ei sen haettavan työpaikan tarvitse olla kokoaikainen.

Kukaan ei ole saanut vielä mitään ohjetta. Ja nimenomaan pitää olla kokoaikainen, koska osa-aikainenkin joutuu hakemaan 4 kokoaikaista työpaikkaa kuukaudessa.

Vierailija
27/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mielestään voi jotakin paikkaa hakea, niin hommaa siihen perustelut.  Jos on ahdistunut ja ujo, niin hakeea lääkäriltä todistuksen, niin ei tarvitse hakea kaupan kassalle jne.

Vierailija
28/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole saanut vielä mitään ohjetta. Ja nimenomaan pitää olla kokoaikainen, koska osa-aikainenkin joutuu hakemaan 4 kokoaikaista työpaikkaa kuukaudessa.

Ohjeen mukaan haettavan työpaikan ei tarvitse olla kokoaikainen ja osa-aikainen puolestaan hakee vain 1 työpaikkaan 3 kuukauden aikana ja se voi olla myös lisätöiden pyytäminen työnantajalta. Lue ohjeet ja toimi niiden mukaan, tämä alkaa mennä oudoksi farssiksi, jossa keksitään ihan omia sääntöjä ja sitten ihmetellään, kun työkkäri vaatii mahdottomia.

Vierailija
29/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae, se on helppoa. Jos kuitenkin olet päätynyt tuohon velvoitettujen listalle, on elinajanodotteesi lyhyt, tulet tajuamaan sen saamistasi TE viranomaisten ohjeistuksista. Vastaa myös sos.tt tekemään "voimavarakartoitus" - kyselyyn, se liittyy edelliseen.

Vierailija
30/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoreet työttömät ovat eniten myrskyn silmässä ja joutuvat välittömästi toukokuussa tuohon kyykytykseen. Minä esimerkiksi en kuulemma ole koska a) minulla on osa-aikatyö b) olen ollut työttömänä jo pitkään.

Tämä on muuten ”hauska.” Jos jään NYT työttömäksi niin hetkeäkään ei saisi hengähtää vaan HETI PITÄÄ olla uusi työpaikka. Sitten joku joka on maannut vuosia saa maata jatkossakin ja rahaa virtaa..

Miten niin "pitää olla"???

Senkus jäät makaamaan ja raha virtaa.

Eikö?

Jokaiset työttömille kateellisen pitäisi päästä kokemaan työttömyyden "ihanuutta". Loppuisi se kitinä hyvin nopeesti.

Vierailija
31/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnex on säästössä sen verran rahaa että leikattu -40% toimeentulotukikaan ei haittaa. Ajattelin vain haistatella työkkärille ajan kuluksi tästä lähtien.

Vierailija
32/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuten sanottua, ei se mene kaavamaisesti, että jokainen hakee neljää työpaikkaa alkaen kaupunginjohtajasta puhelinmyyjään, vaan se tosiaan sovitetaan työttömän omien mahdollisuuksien mukaan.

Jos ollaan ihan tarkkoja, niin sovitellaan näin:"Jos työ- ja elinkeinotoimisto arvioi, ettei tarkastelujakson aikana ole haettavissa neljää sellaista työmahdollisuutta, johon työnhakija voisi työkokemuksensa, koulutuksensa ja muun osaamisensa sekä työkykynsä ja hänellä mahdollisesti oleva työttömyysturvalain 2 a luvun 8 §:ssä tarkoitettu ammattitaitosuoja huomioon ottaen työllistyä, tarkastelujaksolla haettavien työmahdollisuuksien määrää alennetaan"

HE:ssa muistutetaan, että tämä määrän alentaminen tulee perustella ja perustelut kirjata suunnitelmaan eikä perusteluksi käy, että hakijalla ei ole osaamista, useamman kuin yhden kriteerin tulee täyttyä ja lisäksi pitää kirjata, mitä muuta asiakas 3 kk aikana tekee, jotta tilanne paranisi. Esimerkiksi jos pitää hakea vain 2 työpaikkaa, niin se on indikaatio sille, että asiakas menee työkokeiluun.

Vierailija
33/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa ylempänä paasaa joistain ohjeista, mutta en minä ainakaan mitään ohjeistusta ole saanut. Viimeksi vastuuhenkilöni soitti ja syyllisti mun työttömyydetäni ja jauhoi paskaa miten joku toinen on 13-vuotiaasta lähtien tehnyt töitä, kasvattanut lapsia jne jne. ja jotkut vaan on työttöminä.

Ihan asiallista touhua.

Vierailija
34/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole paljoa, mikä ongelma? Itse hain jotain 20 paikkaa kuussa kun olin koronan takia työtön (oma ala sakkasi). Sain töitä eri alalta. Siellä edelleen.

Vierailija
35/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole paljoa, mikä ongelma? Itse hain jotain 20 paikkaa kuussa kun olin koronan takia työtön (oma ala sakkasi). Sain töitä eri alalta. Siellä edelleen.

Saa kyllä olla epätoivoinen, jos löytää noin monta kiinnostavaa paikkaa kuussa...

Vierailija
36/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kyllä olla epätoivoinen, jos löytää noin monta kiinnostavaa paikkaa kuussa...

Ei sen ole tarkoitus olla kiinnostava, vaan työpaikka, mihin voisit työllistyä. Sinun mielipiteilläsi tai kokemuksillasi ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
37/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se todistetaan että on hakenut jotain paikkaa?

Voiko hakea hakuammuntana eli muita kuin julkisesti avoimeksi ilmoitettuja paikkoja? Voiko hakea paikkoja joihin ei ole pätevyyttä? Voiko hakemuksessa mainita että hakee vain kun on pakko, vaikkei olekaan työkykyinen?

Todella moni pitkäaikaisesti työtön on oikeasti työkyvytön mutta ei pääse eläkkeelle jostain byrokraattisesta syystä.

Vierailija
38/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjeen mukaan haettavan työpaikan ei tarvitse olla kokoaikainen ja osa-aikainen puolestaan hakee vain 1 työpaikkaan 3 kuukauden aikana ja se voi olla myös lisätöiden pyytäminen työnantajalta. Lue ohjeet ja toimi niiden mukaan, tämä alkaa mennä oudoksi farssiksi, jossa keksitään ihan omia sääntöjä ja sitten ihmetellään, kun työkkäri vaatii mahdottomia.

Mistä tuollainen ohje löytyy?

Vierailija
39/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tarkoitus ole löytää töitä? Mikä on ongelma?

Vierailija
40/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sotku tästä tulee. Työnantajat hermostuvat turhiin hakemuksiin ja työttömät vääntävät etu- ja jälkikäteen työkkärin kanssa montako paikkaa haettava, miksi ei hakenut jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä