Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi INFP-miehestä?

Vierailija
18.03.2022 |

Olen INFP-mies. Mielipiteesi tästä naisena?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei näköjään toimi enää näin pitkässä jonossa, mutta kommenttiin numero 59:

Onhan sitä kritisoitu, ja useimmat on siitä tietoisia. Käytännössä kuitenkin koettu ymmärrystä lisääväksi.

Psykologia on aika heiluvainen tiede, jossa teoriat tulevat ja menevät eikä pohjakaan ole kovin vankka. Koko psykometriikka on monien mielestä aika kyseenalainen yritys tehdä psykologiasta jotenkin eksantimpaa tiedettä, joten onko sillä nyt meille kauheasti väliä jos jonkun psykometriikan ekspertin mielestä MBTI on pseudotiedettä. 

Henkilökohtaisesti mua kiinnostaisi uusi tieteellinen tieto MBTI:in liittyen, mutta ei sitä varmaankaan ole tulossa, kun koko teoria on (toistaiseksi) lytätty. En yhtään ihmettelisi, jos se tulisi kuitenkin jossain vaihessa uudestaan pinnalle eri näkökulmasta tarkasteltuna.

Vierailija
62/67 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta saattaa olla, että se mies johon elämässäni eniten rakastuin, on infp. Jollain tavalla se kuvaus sopii häneen ja tuntui, että ymmärsimme toisiamme. Itse olen infj. On myös sanottu, että nämä tyypit eivät olisi aivan neurotyypillisiä. Se voi olla niin, eikä se haittaa yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä, millainen on INFP-mies. 

Introverted-Intuitive-Feeling-Perceiving, eli periaatteessa täysin mölyävän, käytännölliseen ja konkreettiseen keskittyvän, päällepäsmäröivän machoäijän vastakohta ;D

Varmaan ihan mukavia ihmisiä. Mä olen itse aika ratkaisukeskeinen ihminen enkä sen vuoksi jaksa kauhesti analysoida ja pohdiskella milloin mitäkin asiaa. Jos on jokin ongelma, siihen keksitään ratkaisu ja sen jälkeen ratkaistaan ongelma. Jos ongelma on sellainen, mihin ei ole olemassakaan ratkaisua, sitten hyväksytään asia ja jatketaan elämässä eteenpäin ongelmasta huolimatta.

Nuo nyt ei ole mitenkään toisensa poissulkevia. Esim. Infj on analyyttisistä analyyttisin ja silti tai juuri siksi ratkaisukeskeinen. Toki intj on enemmän halki, poikki ja pinoon -tyyppinen, ja siksi heiluinkin aikani noiden kahden välillä. Mutta myös intj on analyyttinen. Miten edes voisi olla ratkaisukeskeinen olematta analyyttinen? Vai tarkoitatko ettet keksi itse ratkaisuja, vaan käytät muiden valmiiksi keksimiä ratkaisuja? Siinä tapauksessa ymmärrän. Me analyyttiset keksimme alunperin ne ratkaisut, jotta ne ovat sitten olemassa teille nopeammin toimivillekin. Yleensä kukaan ei vain tajua sitä ja joku ekstrovertti kerää kunnian kaikesta.

Vierailija
64/67 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun olen tehnyt noita vuosien aikana, niin on tullut eri tulos. Ei noissa ole mitään järkeä, hieman voi suuntaa näyttää joissakin puolissa.

AP, teeppäs sama testi vaikka 2kk päästä niin saatat saada ihan eri kirjainyhdistelmän sieltä.

Saatat sijoittua joillakin tai jopa kaikilla osa-alueilla niin keskelle, että vaihtelu johtuu siitä. Toisilla tulos on selkeämpi ja siksi pysyvä.

Oikean tuloksen saat, kun teet ensin kognitiiviset funktiot -testin. Jos saat jostain osa-alueista selkeän tuloksen, pidä ne kirjaimet. Loppujen osalta perehdy tarkemmin vaihtoehtojen vertailuun, siis nimenomaan kognitiivisten funktioiden vertailuun. Esim. Youtube on pullollaan näitä ni vs. ti -videoita ja muita erottelukeinoja.

Sitten kun vaihtoehtoja ei ole enää kuin muutama, tutustu niiden kuvauksiin. Jos pelkät kuvaukset eivät tee eroa, katso vertailuvideoita esim. enfp vs. infp, jos nämä ovat vaihtoehtojasi. Sulje sitten huonommin sopiva pois.

Palaa aina kognitiiviseen funktioon. Jos molemmat vaihtoehdot ovat sinulla vahvoja, yritä selvittää kumpi on sinulle luontaisempi tai helpompi. Kumpaa käytit lapsena, kumpaa käytät ensin, kumpi tuntuu kevyemmältä. Lapsuudenperhe tai jokin muu asia on voinut vaikuttaa niin, että se toinenkin on kehittynyt miltei yhtä vahvaksi ja siksi erottelu on vaikeaa.

Viimeisenä vielä voit katsoa videoita, joissa näistä tyypeistä kertoo sellaiset henkilöt, jotka itse edustavat sitä tyyppiä. Kummat tuntuvat olevan enemmän samanlaisia kuin sinä? 

Vierailija
65/67 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ei näköjään toimi enää näin pitkässä jonossa, mutta kommenttiin numero 59:

Onhan sitä kritisoitu, ja useimmat on siitä tietoisia. Käytännössä kuitenkin koettu ymmärrystä lisääväksi.

Psykologia on aika heiluvainen tiede, jossa teoriat tulevat ja menevät eikä pohjakaan ole kovin vankka. Koko psykometriikka on monien mielestä aika kyseenalainen yritys tehdä psykologiasta jotenkin eksantimpaa tiedettä, joten onko sillä nyt meille kauheasti väliä jos jonkun psykometriikan ekspertin mielestä MBTI on pseudotiedettä. 

Henkilökohtaisesti mua kiinnostaisi uusi tieteellinen tieto MBTI:in liittyen, mutta ei sitä varmaankaan ole tulossa, kun koko teoria on (toistaiseksi) lytätty. En yhtään ihmettelisi, jos se tulisi kuitenkin jossain vaihessa uudestaan pinnalle eri näkökulmasta tarkasteltuna.

Jotkut mainostavat tarot-kortteja itsetutkiskelun välineinä - ja voihan se ihan hupaa ajanvietettä olla, mutta ei niille tuloksille kannata paljoa painoarvoa laittaa. MBTI ei tästä pajoa eroa, koska tulosten ennustavuus on luokkaa nolla (ts. eivät mittaa mitään todellista).

Vierailija
66/67 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mainostavat tarot-kortteja itsetutkiske

En ole tuo jolle vastasit enkä myöskään pidä tuota testiä tieteellisenä. Mutta kyllä siinä jotain perää on. Kyllä jotkut esim. ovat ekstrovertimpia kuin toiset ja kysymykset mittaavat ihan hyvin sitä. Jos sieltä tulee jollekin selkeälle introvertille tulokseksi ekstrovertti, on vika todennäköisesti hänessä: ei osaa arvioida itseään yhtään objektiivisesti.

Vierailija
67/67 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mainostavat tarot-kortteja itsetutkiske

Jotkut ovat myös sitä mieltä että kaikki itsetutkiskelu ja itsensä peilaaminen on täyttä potaskaa. Valittavat sitten kun muissa vika ja mikään ei koskaan hyvin. Jotkut myös tympääntyvät, tuntuvat ottavan sen kauhean isosti kun joku täällä näitä persoonallisuustestejä harrastaa.... Joku voi olla myös sitä mieltä että oman mielen kehittäminen millään tavalla on täysin totaalista paskaa. Sitten ihmettellään kun ilmestyy niitä unabombereita ja 9/11 yms,..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi