Miten opin olemaan hiljaa tunneilla
Tykkään kysyä syventäviä kysymyksiä tunneilla ja tänään opettajani sanoi että häiritsen niillä muita. Se on varmaankin totta. Usein kuitenkaan en ajattele ennen kuin puhun, ja muut oppilaat, he eivät pidä minusta muutenkaan, mutta asia tuntuu ärsyttävän heitäkin.
Minulla aina vain herää paljon kysymyksiä aiheista joita opin, olen utelias varsinkin jos on kyse mieliaineistani, enkä todellakaan tarkoita pahaa kellekään. Kuitenkin kaikki lukiomme opettajat tuntuvat pitävän minua rasittavana.
Joten, miten opin pitämään pääni kiinni tunneilla? Ajattelen aina tunnin alussa keskittyä asiaan mutta ei. Unohdan sen heti. Viittaan kyllä (useimmiten) mutta open mukaan vie aikaa olennaiselta jos puhun asioista joita ei ole tarpeen oppia.
Pitääkö sitoa nauha sormeen vai? :D ope ehdotti että sitoisin suuni liinalla kiinni, jos nyt ei sitä kuitenkaan, mutta jotain. Minua harmittaa kun ärsytän opettajia ja kurssikavereita, mutta tavasta on niin vaikea päästä eroon.
Kommentit (26)
Periaatteessa kiinnostavua kyssäreirä nuo, mutta jis noita tulee samalla tunnillauseita ja vastaus on pitkä, niin häiritseen.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:51"]Provo. Tuskin kukaan opettaja ehdottaa suun sitomista
[/quote]
Meidän koulussa samanlaisen kysyjän käski opettaja olla hetki hiljaa kun ei pääse ryhmä millään etenemään koska on koko ajan äänessä.
Kyllä tuo vaikuttaa jonkin asteiselta aspergerilta
Tämä on älykkään ja uteliaan kohtalo Suomen koulujärjestelmässä. Alkavat jo luulla olevansa viallisia.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:56"]
Kyllä tuo vaikuttaa jonkin asteiselta aspergerilta
[/quote]
AP pyysi apua siihen miten oppisi olemaan hiljaa ja täällä sanotaan että hän on assi? Eikös asseilla nimenomaan ole vaikeuksia puhua ryhmän läsnäollessa, ei kai AP siihen pystyisi jos olisi assi?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:15"]
Laita esimerkki tunnilla käsiteltävästä aiheesta ja kysymyksestä jota kysyit. Olisi helpompi nähdä kuinka oleellisia kysynyksesi ovat.
[/quote]
Vektorit oli aihe, ja kysymys oli voiko vektoreita käyttää miten moniulotteisessa avaruudessa haluaa, kun on 2-ulotteinen ja 3-ulotteinen avaruus, jos olisi 15-ulotteinen avaruus ja 15 reaaliluvun vektoreita.
Toinen on kysyin että voiko ympyrän derivoida (sehän ei ole funktio, mutta siihen voi asettaa tangentin). Tämä oli se mikä tänään aiheutti konfliktin, tuo vektorijuttu on jo aiemmin (silloin se eka kertaa sanoi että mä olen ongelma).
Mutta se nyt ei ole olennaista. Opettaja parhaiten tietää mikä on sopivaa hänen luokassaan ja mikä ei. En vaan osaa muuttaa käytöstäni. Tiedän että kaikkien luonnonstaan hiljaisten on helppo sanoa että ei se mitään vaadi mutta multa vaatii. En ole tahallani häiriöksi.