Aloitin ammattikorkeakoulussa ja amis samassa..
Olen kiinnittänyt huomiota siihen että viime päivinä yli puolilla röökillä olevista amiksista on pinkki, kirkkaanpunainen tai vihreä tukka ja naama täynnä lävistyksiä. Pukeutuminen mautonta ja paljastavaa. Mölytään ja kiroillaan. En ole itse mikään tyylikuningatar tai älykkö, mutta aloin vain pohtimaan onko tuo amisporukalle ihan tyypillistä ympäri Suomea? Olihan lukiossakin muutama massasta poikkeava pukeutumisen ja meikkaamisen suhteen, mutta yleisilme asiallinen. Jokainen pukeutukoot ja meikatkoot mieltymystensä mukaan, hyvän maun rajoissa. Kunhan pähkäilen, ei kutita persettäni (joku kuitenkin kysyy) sen koommin mutta voisihan se yleisilme olla hieman esteettisempi ja asiallisempi ihan jo puhtaasti viihtyvyyden kannalta. Se röökinhaju, mölyäminen, kiroileminen kovaan ääneen, paksu pakkelikerros ja hieman erikoinen tyylitaju hrr, saavat jotenkin yhdistelmänä näkemään punaista kun edellä kuvatun kaltaisia henkilöitä kys. rakennuksessa on ihan riittämiin.
Kommentit (4)
Amiksia olette kaikki, kiva että amiksetkin voi jakaa ylempiin ja alempiin :D. Vai ootko niitä jotka luulee olevansa korkeakoulussa *reps*
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:16"]Amiksia olette kaikki, kiva että amiksetkin voi jakaa ylempiin ja alempiin :D. Vai ootko niitä jotka luulee olevansa korkeakoulussa *reps*
[/quote]
Eikö korkeakoulun ja amiksen välille mahdu mitään? Joillain amk-aloilla meno kyllä on kuin suoraan sieltä varsinaisesta amiksesta.
Antaa jokaisen kukan kukkia :) Kyllä, on olemassa erilaisia stereotypioita. Kaikkihan sen tietää. Ja yleensä stereotypioille on syynsä. Se on ihan fakta, että esim. lukiossa on enemmän tietyn tyyppisiä ihmisiä ("sivistyneemmin" pukeutuneita) ja amiksessa ehkä vähemmän sen tyylisiä. Mutta se ei silti tarkoita, että KAIKKI lukiolaiset olisi tietyn tyylisiä ja amislaiset tietyn tyylisiä. Eikä se pelkkä tyyli kerro ihmisestä mitään. Eikä etenkään pelkkä lukio tai ammattikoulu tee kenestäkään yhtään sen huonompaa/parempaa ihmistä. Lähinnä se kertoo vaan arvostelijasta itsestään :)
Mulle on ainakin aivan sama, oliko joku jakkupukuinen diplomi-insinööri vai röökaava lähihoitaja. Tai onko joku irokeesipäinen tatuoitu nainen lääkäri vai lähikaupan myyjä. Ihan sama mulle mikä on ihmisen koulutustaso tai ulkonäkö, kunhan ihminen on sisältäpäin hyvä. Jos joku nyt tajusi mun pointin.
Mikä ala?