Voiko alkoholisti hakeutua hoitoon ilman, että työnantaja tietää
... syytä hoidontarpeelle? Minun on päästävä eroon juomisesta ja tarvitsen ilmeisesti katkaisuhoitoa kun muut yritykset aina epäonnistuvat. Eli onko minun kerrottava, mistä syystä olen hoidossa pidemmän pätkän? Ilmeisesti. Siinä menee sitten työkin, joka on ainoa asia joka saa edes normiaikoihin minut olemaan selvänä... :(
Kommentit (9)
No ei tarvii ja parempikin niin, että menet itse ennen kuin sinut toimitetaan vaihtoehtona potkuille! Periaatteessa työterveyshuollonkin kautta pitäisi saada apuja ja myös heillä vaitiolovelvollisuus hoidon suhteen! Tsemppiä!
Aika vaikeaa on olla kertomatta, sairaslomatodistukseen tulee vähintään koodi. Mutta voit yrittää, joltain lääkäriltä saikkua jollain tekosyyllä ja mennä katkolle. Kaikki lääkärit eivät tuohon suostu, mutta jotkut kyllä.
Tällöin on kyllä hyötyä, jos on oikeastikin joku muu vaiva, vaikka ei niin vakavakaan.
Tosissaan työpaikasta kannattaa pitää kiinni, mutta terveys on tärkeämpi.
Työnantajalla on ehdottomasti oikeus tietää. On muuten petos olla sairaslomalla väärällä koodilla.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:26"]
Työnantajalla on ehdottomasti oikeus tietää. On muuten petos olla sairaslomalla väärällä koodilla.
[/quote]
Jes kiva. Sitten jatketaan samoilla meiningeillä. Töissä en kuitenkaan ole koskaan humalassa, silti kuuluu esimiehen tietää? Kiva. ap
Työnantaja ei ole vihollinen. Onhan se työpaikankin intressi, että tulet kuntoon.
Eikö siellä katkasussa ole jotain lääkäreitä, jotka ymmärtää tilanteen herkänluonteen?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:29"]Eikö siellä katkasussa ole jotain lääkäreitä, jotka ymmärtää tilanteen herkänluonteen?
[/quote]
Ja laittaisivat koodiksi minkä???
Ei välttämättä. Jos jäät sairaslomalle, niin siitä tarvitset todistuksen, en tosin tiedä mitä lääkärit niihin kirjoittavat. Mutta jos menet katkolle lomalla, niin siitähän ei työnantaja tiedä mitään.