Mitä mä tekisin möhömahalleni?
Tänään erehdyin katsahtamaan sivuprofiiliani kokovartalopeilistämme uimapuku päälläni. Ja ilman, että vedin vatsaani sillai sisään kuten tiedätte ryhdistymättä, niin mitä näinkään? Voi taivas sentäs, kuinka olenkaan taasen tämän suven jälkeen pullahtanut ja nimenomaan keskivartalon kohdilta, elikkäs vatsani näytti kuin olisin tiinenä, ja en sentäs ole siinä tilassa ollut viimeksi kuin 80-luvulla. Sanokaa nyt siskot, joita vaivaa muitakin liian nautinnollisen ravinnon ja suhteessa liian pienimääräisen liikunnan aiheuttama ilmiö eli liikaa rasvaa nahkan alla, miten ihmeessä pääsen eroon punkeruudestani keskivartalon seutuvilla? Nyt neuvoja pikaisesti, millä tehokkaimmin ja varman nopeasti saisin vartalostani taasen sutjakamman kuten nuorempana? Semmonen 30 kiloa pitäisi ainakin saada pois!
Kommentit (17)
Maalaa siihen kiva possunnaama-ihomaalaus.
Laita siihen päälle karkki pussi ja kattele leffaa!
Sokeri ja vehnä kokonaan pois. Tulokset huomaat muutamassa viikossa.
Mikä tahansa dieetti toimii, jos sitä noudattaa. Eli valitse sellainen, jota jaksat vuoden, niin ensi kesänä kehtaa kulkea bikineissä.
Kokonainen elämäntaparemontti liikunnan ja ruokavalion suhteen. Kohtuus ja pitkäjänteisyys.
Anteeksi ei saisi nauraa, mutta kesän aikana tullut 30kiloa aivan yllättäen ja ennemmin et niitä huomannutkaan?:D hupsis... Noniin, mitä siihen kilojen tiputtamiseen tulee, niin edelleenkään ei ole tervettä oikotietä onneen. Syö terveellisesti ja liiku edes vähän. Suosittelen kirjaamaan syömisiä ylös ja seuraa ettei kalorit ylitä 1800 päivässä. Nykyään saa appseja ilmaiseksi mihin voi kirjata kalorit esim fat secret on hyvä.:)
Syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Viljoja ja sokeria ei ole pakko jättää kokonaan pois ainakaan laihtumisen takia, sillä kalorit merkitsevät. Tietysti kannattaa laittaa ruokavalio uusiksi, jos on tapana syödä ns. epäterveellisesti.
Maha lähtee kilojen mukana. Tietysti aina parempi, jos vähän liikkuukin. Ainakin juoksu on hyvä laji poistamaan viskeraalista rasvaa. Mutta siis ensisijainen keino vatsan pienentymiseen on laihduttaminen tai pikemminkin laihtuminen.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 00:13"]
No laitahan kuva ni mietitääs!
[/quote] :D noh, en totellakaan laita kuvaani tänne palstalle, voi sitä miettiä ilman kuvaanikin;)heh, on meitä muitakin samassa tilassa, ja paljon punkerompiakin kuin mä, mitä katukuvassa saan nähdä, että en ole kylläkään ihan sieltä norsuosastolta kuitenkaan:DDDDD - siis en vielä, ja senpä takia jotain rotia pitäisi mun elämän tapoihini saada.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 00:36"]
Anteeksi ei saisi nauraa, mutta kesän aikana tullut 30kiloa aivan yllättäen ja ennemmin et niitä huomannutkaan?:D hupsis... Noniin, mitä siihen kilojen tiputtamiseen tulee, niin edelleenkään ei ole tervettä oikotietä onneen. Syö terveellisesti ja liiku edes vähän. Suosittelen kirjaamaan syömisiä ylös ja seuraa ettei kalorit ylitä 1800 päivässä. Nykyään saa appseja ilmaiseksi mihin voi kirjata kalorit esim fat secret on hyvä.:)
[/quote] :D naura pois, niin mäkin, me lihavat olemme näet leppoisia, ja en kyllä tarkoittanut, että tuo kolmisenkymmentä kiloa olisi tämän kesän tulosta, vaan kyllä siihen kertymään ovat syynä olleet jo monen monet edelliset kesät ja talvet, syksyt ja keväät
Ap.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 00:11"]
Tänään erehdyin katsahtamaan sivuprofiiliani kokovartalopeilistämme uimapuku päälläni. Ja ilman, että vedin vatsaani sillai sisään kuten tiedätte ryhdistymättä, niin mitä näinkään? Voi taivas sentäs, kuinka olenkaan taasen tämän suven jälkeen pullahtanut ja nimenomaan keskivartalon kohdilta, elikkäs vatsani näytti kuin olisin tiinenä, ja en sentäs ole siinä tilassa ollut viimeksi kuin 80-luvulla. Sanokaa nyt siskot, joita vaivaa muitakin liian nautinnollisen ravinnon ja suhteessa liian pienimääräisen liikunnan aiheuttama ilmiö eli liikaa rasvaa nahkan alla, miten ihmeessä pääsen eroon punkeruudestani keskivartalon seutuvilla? Nyt neuvoja pikaisesti, millä tehokkaimmin ja varman nopeasti saisin vartalostani taasen sutjakamman kuten nuorempana? Semmonen 30 kiloa pitäisi ainakin saada pois!
[/quote] Miten s...na mä olen päästänyt itseni tähän tilaan, että maha näyttää kuin oottasin lasta, vaikka olen jo vaihdevuodet ylittänyt akkapahainen? Mikä on saanut mut nuorena niin hoikan ja sopusuhtaisen naisen lösähtämään suoraan sanottuna istumiseen ja makuuasentoon kaiken aikani. Syytän kyllä tätä nettiäkin, mikä panee istumaan, ei tätä seisaaltaankaan viitti - ei s...ri sentään!!!!!
Vaan toisaalta olen seuraillut eri liikuntamuotoja harrastavista, että pyöräilyä harrastavat ovat kylläkin laihoja ja sutjakoita, mutta yläselkä on jollain lailla kyhärässä, se on tietty se pyöräilyasento semmoinen, kuten kaikki tietää, jotka eivät sotke jollain jopolla tai mummopyörällä selkä suorassa ohjaustanko sylissään. Sitten kuntosalilla lihaksiaan pyörittelevillä erinäisissä vempaimissa, on käsivarret usein liian paksun näköiset, vaikka läskiä niissä ei olekkaan, vaan se entinen läski on muuttunut lihakseksi, mutta pusero pitää ostaa kuitenkin kun rintalihaksektin ovat kasvaneet, niin kokoa XL tai sinne päin. Uimareilla sama juttu, jotta ylävartalo on leveähkö suhteessa alavartaloon. Juoksijat ovat taasen reisistään paksuja tai sitten semmottii rimppakinttuja ja henkariin ripustettavia ylävartalostaankin kuin erään viime maailmansodan aikaisten nälkiintyneiden leiriläisten kropat. Nooh, onhan kaikenlaisia. Mutta ei tää pulleronakaan oleminen ole mukavaa.
Ap.
Saat kyllä aika kauan treenata, oli laji mikä tahansa, ennen kuin alkaa lihaksia olla häiritsevästi... Eikä sun tarvitse rimppakinttujakaan pelätä noilla kiloilla. Huomaat kai, että yrität keksiä tekosyitä olla liikkumatta? No, laihtuminen onnistuu ilman liikuntaakin, mutta jo ihan terveyden takia kannattaa liikkua muuallakin kuin sohvan ja jääkaapin välillä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 00:36"]
[/quote] :D naura pois, niin mäkin, me lihavat olemme näet leppoisia, ja en kyllä tarkoittanut, että tuo kolmisenkymmentä kiloa olisi tämän kesän tulosta, vaan kyllä siihen kertymään ovat syynä olleet jo monen monet edelliset kesät ja talvet, syksyt ja keväät
Ap.
[/quote]
Alotuksesta sain vaan tämmöisen hassun mielikuvan. Ei ollu tosiaan tarkotus pahalla sanoa.:) tosissaan ite tiputtelen tuolla fatsecretin avulla kiloja ja vaikka tulos on hidasta (max.-0,5kiloa/vko) nii lähtee ainaki oikeasta paikasta ja kun syö oikeaa ruokaa jo tuo 1800kaloria on hankala kerätä päivässä.
Mitä itsekkin sanoit tuosta netistä ja telkkarista nii niitten tuijottelua pitäis vähentää. Teenpä sulle tässä itseni puolesta lupauksen, että jätän av:n taas kokonaan pois ( olin siitä hyvin irtaantunu jo reipas 3kk) ja vähennän telkkarin tuijottamista ja käytän sen ajan kotitöihin tai lenkkeilyyn. Haastan sut tekemään samankaltasen lupauksen itelles ja panosta siihen että se pitää. viikko-pari menee että osaa luontevasti olla, mutta siitähän se sitte helpottaa. Addiktioitahan nämä on.:)
Vanhemmiten ihmisen vatsan kudokset löystyvät ja tuloksena on pysyvä plöpötsi. Kirjoituksestasi päättelen, että olet viidenkympin paremmalla puolella, joten no can do, ainakaan ilman "puukkoa".
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 01:57"]
Saat kyllä aika kauan treenata, oli laji mikä tahansa, ennen kuin alkaa lihaksia olla häiritsevästi... Eikä sun tarvitse rimppakinttujakaan pelätä noilla kiloilla. Huomaat kai, että yrität keksiä tekosyitä olla liikkumatta? No, laihtuminen onnistuu ilman liikuntaakin, mutta jo ihan terveyden takia kannattaa liikkua muuallakin kuin sohvan ja jääkaapin välillä.
[/quote] Huomio: Mulla ei ole läski kerääntynyt jalkoihin, siis tuolla tarkoitan, ettei pohkeet ja nilkat sekä reidet ole lainkaan lihavat, vaan keskivartalo on se kerääntymispaikkani ollut aina, selkäläskit ja vatsa möhöttää vuosikausien vääränlaisesta ruokavaliosta eli liikaa rasvaista ja sokeripitoista ruokaa ja välillä herkkuja. Jokainen tietää tuon terveytensä kantilta liikunnan ja mitä syöt-systeemin, mutta kun en vaan saa aikaiseksi ns. kuntoremonttia kohdallani, sillä elämä on vaan niin ihanaa tälleen ilman kurnivaa vatsaa ja hikiliikuntaa. Harrastan kuitenkin ihan tavallista arkiliikuntaa esim. viikoittain kävelylenkittelyä, jolloin yritän edetä reippaasti, mutta semmoista lönksyttelyähän sekin on. Taustallani on elämäni aikana toteutunut yksi ja ainut dieetti ja kuntoremppajakso, mutta siitä on jo vuosikymmeniä aikaa, ja silloin olin nuori ja lähtöpaino oli huomattavasti pienempi eli tuosta noin 60 kilosta muutaman kuukauden aikana painoni laski alle 50 kilon, eli vain kymmenisen kilon pudotus onnistui helposti, mutta sieltä saakka painoni on vaan noussut raskauksienkin myötä pikkuhiljalleen tähän lukemaan, jota en kehtaa enää edes mainita. Ei onneksi vielä yli sataa kiloa sentäs. Minulla ei vaan ole tarpeeksi motivaatiota laihduttaa, sillä elän hyvässä parisuhteessa, ja kaikki on siltä osin ok. Ja mieheni tykkää tämmöisenä kuin olen; ei häntä haittaa mun möhömaha - on kuulema kivempi ottaa kiinni kuin lankun laihasta. Mutta itseäni on alkanut risomaan vaatekaupoissa vaatteiden valintatilanteessa se, että joudun aina valitsemaan asusteeni ns. isojen tyttöjen mallistosta ja niitä isoja kokoja XL tai joskus jopa XXL-kokoisia pöksyjä ja tunikoita, koska olen tietysti lisäksi isorintainen ja en niinkään siro harteistanikaan. Haikeudella vaan muistelen niitä nuoruuteni aikoja, kun kokoa 36 ja 38/M ja L vaatteissa mahtuivat päälleni. Onneksi sentään kengän koko on pysynyt samana kuin laihempanakin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 02:12"]
Vanhemmiten ihmisen vatsan kudokset löystyvät ja tuloksena on pysyvä plöpötsi. Kirjoituksestasi päättelen, että olet viidenkympin paremmalla puolella, joten no can do, ainakaan ilman "puukkoa".
[/quote]
Olen viisikymppinen ja minulla ei ole näkyvää vatsakumpua. Kannattaa pitää huoli siitä, että vatsaa ei synny missään ikävaiheessa. Aion itse olla tässä kuosissa hamaan tulevaisuuteen, jos sellainen suodaan.
Mutta varmasti myös aloittaja voi tehdä paljonkin tilanteen parantamiseksi. Ylipaino maltillisesti pois. Olen lukenut jostain, että vaihdevuodet ohittaneen ei kannattaisi laihduttaa radikaalisti.