Olipas kiusallinen tilanne tänään Lidlissä:(
Satuin näkemään naapurini tänään Lidlissä käydessäni. Asutaan hyvällä alueella molemmat isoissa taloissa ja ajetaan uusilla autoilla, eli ei mitään alaluokkaa olla. Katseemme kohtasivat kaupassa ja oli aika kiusallista, tiedostimme molemmat että aika noloa tulla nähdyksi siellä halpis kaupassa köyhien ja mamujen keskellä, ja jatkoimme sitten matkaamme. Tästä eivarmasti tulla puhumaan illan istujaisissa sanaakaan
Kommentit (46)
Miks et menny Citymarkettiin kun kerran et ole alaluokan ihminen?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:05"]
Satuin näkemään naapurini tänään Lidlissä käydessäni. Asutaan hyvällä alueella molemmat isoissa taloissa ja ajetaan uusilla autoilla, eli ei mitään alaluokkaa olla. Katseemme kohtasivat kaupassa ja oli aika kiusallista, tiedostimme molemmat että aika noloa tulla nähdyksi siellä halpis kaupassa köyhien ja mamujen keskellä, ja jatkoimme sitten matkaamme. Tästä eivarmasti tulla puhumaan illan istujaisissa sanaakaan
[/quote]Minäkään ne suostu mamujen kanssa samaan kauppaan, joku taso elämässä pitää olla.
Me asutaan Westendissä... Ja käydään melkein aina Lidlissä. Sou?
Höpö höpö mielikuvitusjuttu. Kaikki tuntemani hyvätuloset (myös+100.000 €) käy Lindlissä. Jos toi on sulle joku ongelma niin taitaa olla itsetunnossa pahasti puutteita.
Me tienataan miehen kanssa yhteensä noin 90t/vuosi ja käydään viikon toiset ostokset Lidlistä, toiset K-Supermarketista, lisäksi suosin pieniä erikoiskauppoja. Niin ja meidän hyvällä alueella on Lidli! Kisan päästä meidän puolen millin omakotitalosta. Ja kyllä, leuhkin anonyymisti rahoillamme ja omaisuudellamme, sillä olen syntynyt duunariperheeseen Vantaalle ja olen tilanteestamme avoimesti ylpeä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 07:56"]Me tienataan miehen kanssa yhteensä noin 90t/vuosi ja käydään viikon toiset ostokset Lidlistä, toiset K-Supermarketista, lisäksi suosin pieniä erikoiskauppoja. Niin ja meidän hyvällä alueella on Lidli! Kisan päästä meidän puolen millin omakotitalosta. Ja kyllä, leuhkin anonyymisti rahoillamme ja omaisuudellamme, sillä olen syntynyt duunariperheeseen Vantaalle ja olen tilanteestamme avoimesti ylpeä.
[/quote] Sen verran kyllä lipsahti vale, että meidän OKT on erillistalo, kuulumme paritaloja ja erillistaloja sisältävään taloyhtiöön.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:22"]Mä asun erittäin varakkaalla asuinalueella ja täkäläisistä valtaosa taitaa tehdä ainakin välillä ostoksia Lidlissä, koska paikallinen Lidl on keskeisellä paikalla, missä valtaosa muistakin alueen palveluista on. Siinä pihassa on rivissä toinen toistaa kalliimpia autoja, eikä ketään hävetä hakea maitolitraa "köyhien kaupasta". Alueen reunassa on isohko K-ketjun liike, mutta se on monelle ihan väärässä suunnassa joten sinne mennään yleensä tekemään isommat ruokaostokset. Päivittäiset ostoksensa moni tekee juuri Lidlissä, vaikka kuukausipalkka olisi viisinumeroinen.
[/quote]Juuri näin. Meillä sama homma. Meidän pikkukaupungissa ei juuri ole köyhiä eli lidlissä käy juurikin rikkaat. Puhutaan varmaan samasta kaupungista.
Mitä hävettävää siinä on että yrittää säästää rahaa? Ei kai sitä pysy rikkaana jos ei yhtään katso mihin rahansa pistää
Olen kaksi kertaa jäänyt kiinni Lidlissä käynnistä yhdelle lähellä samalla hyvällä alueella asuvalle tutulle, kun ollaan matkattu samalla bussilla. Minusta hän katsoi molemmilla kerroilla Lidlin muovipussia paheksuen. Minusta Lidlissä on joskus ihan kiva käydä vaihtelun vuoksi eikä se ole noloa.
Lisää tähän, että olette myös hyvin epävarmoja itsestänne, uusrikkaita tai ison asuntolainan, leasingauton omistajia.
Oikeasti rikasta ei Lidl-näkyvyys heilauttaisi senttiäkään. Päinvastoin esim. Vanhempani käyttäytyvät mahdollisimman tavanomaisesti ja pukeutuvat myös. Autot ei ole uusia, vaikkakin uutena olivat kalliimmanpuoleisia. Heillä on kuitenkin omaisuutta Suomen mittakaavassa enemmän kuin moni osaa laskea.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 07:56"]Me tienataan miehen kanssa yhteensä noin 90t/vuosi ja käydään viikon toiset ostokset Lidlistä, toiset K-Supermarketista, lisäksi suosin pieniä erikoiskauppoja. Niin ja meidän hyvällä alueella on Lidli! Kisan päästä meidän puolen millin omakotitalosta. Ja kyllä, leuhkin anonyymisti rahoillamme ja omaisuudellamme, sillä olen syntynyt duunariperheeseen Vantaalle ja olen tilanteestamme avoimesti ylpeä.
[/quote] Sen verran kyllä lipsahti vale, että meidän OKT on erillistalo, kuulumme paritaloja ja erillistaloja sisältävään taloyhtiöön.
[/quote]
Miten harmi ettei sen "puolen millin erillistalon" lisäksi tullut ostettua huumorintajua. :(
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:05"]
[/quote]
Miten tyhmä pitää olla, että viitsii vääntää tällaisen aloituksen? Nolo!
Kuka sanoo, ettei kotimainen tomaatti maistu paremmalta. Menkää ja ostakaa Lidlistä niitä Hollantilaisia terttutomaatteja , kuten itse tein . Ei meinaa saada kurkusta alas näitä vetisiä "tomaatteja".
Jos lähdetään siitä, että suomessa ei ole oikeasti rikkaita niin Lidl on kylä juuri oikea kauppa tänne. Ne jotka kuvittelevat olevansa liian hyviä käymään siellä ovat teeskentelijöitä.
minä käyn Lidlissä vaan bongaamassa lapseni koulukavereiden vanhempia. Sitten lähetän anonyymi-sähköpostiosoitteesta viestiä kaikille kuvien kera.
Minulla on tietenkin valeasu päälle, mm isot aurinkolasit ja huivi ettei minua kukaan tunnisa, tai kuvaa. Sehän olisi noloa jos jäisin kiinni
Ihan kiva, mutta ei jatkoon. Ensi kerralla vähän enemmän yritystä. Seuraava...
Jos sä olisit oikeasti sivistynyt yläluokkainen, niin et kirjoittaisi ala luokkainen.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet...
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:12"]
Minä olen kyllä rikas mutta käyn joskus Lidlissä. Eikä edes hävetä. En nyt mikään idiootti ole.
[/quote]
Mä en ole rikas mutta suht varakas kuitenkin. Ehkä sen takia onkin rahaa kun käyn Lidlissa ja muissa halpiskaupoissa. Niin ja juoksen tarjousten perässä.