Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko luullut saaneesi keskenmenon mutta et olekaan?

Vierailija
25.08.2015 |

Eli kysymys otsikossa. Onko kellekään käynyt niin,  että olet alkuraskaudessa luullut saaneesi keskenmenon mutta lääkärissä onkin selvinnyt että et olekaan? Minkälaisia oireita olet luullut keskenmenoksi? Oliko ennen tätä ollut oikeasti keskenmenoa/ja? Oliko oletettu keskenmenon oireet samanlaisia kuin oikeassa? Tässä yritän pitää vielä toivoa yllä että en taas saanut km....olisi kiva kuulla rohkaisevia tarinoita

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole tällaisesta kokemuksia?

Vierailija
2/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, valitettavasti ovat kaikki olleet oikeita keskenmenoja (syke nähty).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on lääkärissä sanottu että tullut keskenmeno. Tossa tää "keskenmeno" nukkuu nyt vieressä, 2 vuotias tyttö.

Vierailija
4/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kovin herättele toiveita

Vierailija
5/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mulla oli kaksi keskenmenoa takana ja olin jälleen raskaana n. rv 7 kun verta alkoi tulla, lorisi ihan kunnolla pönttöön ja pitkin jalkoja koko illan. Ei mitään pientä tuhrua todellakaan. Olin ihan varma keskenmenosta ja itkinkin. Tuntui täsmälleen samalta kuin aiemmin. Raskausoireita ei juurikaan ollut koko aikana enkä osannut päätellä niistä mitään. Poika on nyt 3,5-vuotias :)

Vierailija
6/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toista lasta odottaessani rv 8 aamulla ensin muutama kipeä vihlaisu alavatsalla ja parin tunnin päästä alkoi vuoto. Vuoto oli aivan aluksi niukkaa mutta muuttui pian vuolaaksi. Olin jo aivan varma keskenmenosta ja sain onneksi iltapäivälle ajan tk lääkärille joka löysi ultrassa sykkeen. Voi niitä ilon kyyneliä! Kohdussa kaikki näytti normaalilta ja tässä vaiheessa vuotokin oli laantunut. Vuotoja tuli vielä muutaman kerran noin viikon välein. Gyne havaitsi hematooman jonka syytä taas ei voi tietää. Kohdun seinämä siellä vaan vuoti verta. Vuodot muuttui ruskeiksi (ei tuoretta verta) jäi kokonaan pois noin rv 18. Raskaus eteni täysin normaalisti ja terve tyttö syntyi ajallaan :) Mulla ei ole ollut keskenmenoja ennen tätä eikä kyllä tämän jälkeenkään. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään vuotoja.

Voimahalit täältä <3

Vierailija
7/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menin siis lääkäriin, koska kirkasta verta vuosi niin paljon että olin aivan varma keskenmenosta. Terveisin viesti 4 kirjoittaja.

Vierailija
8/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli runsaasti verta, ryöpsähtelemällä, kirkasta verta. Menin lääkäriin, koska sattui kovin.  ( ja tuli paha virtsia )Ultrasi ja pyysi kontrolliin kahden viikon kuluttua. Raskaus oikin 16 pv nuorempi, ja sikiö voi hyvin.

Vierailija
9/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:31"]

Minulle on lääkärissä sanottu että tullut keskenmeno. Tossa tää "keskenmeno" nukkuu nyt vieressä, 2 vuotias tyttö.

[/quote]

Miten sitten selvisi että raskaus ei ollutkaan mennyt kesken?  

Vierailija
10/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on kaikki olleet lopulta oikeita keskenmenoja, vaikka sainkin yhteen viikon "lisäaikaa", alkoi vuotamaan, naistenpolille päivystys, sylke+ ja vastasi viikkoja, mutta viikon päästä se sit meni.

Vierailija
11/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tsemppiä, ap! <3 on tää vaan epäreilua toisille :( t. 11

Vierailija
12/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin saaneeni keskenmenon 2013. Rv 6 alko tulla verta , välillä tiputellen ja välilä melko runsaasti ( kuten menkat ) . Ei kipuja kuitenkaan . Päivystyksessä hoitaja tokas että no kyllä se kesken menny . Menin yksityiselle , ihan kunnossa oli ja vuoto loppu muutaman pv päästä . Nyt 1 v 8 kk .

Vierailija
13/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Erittäin runsas verenvuoto viikolla 11, ei mitään kipuja. Menin sairaalaan, ultrattiin, vauva eli kaikkien yllätykseksi. Verenvuoto lakkasi muutaman päivän kuluessa. Vuodelepoa ja tippa määrättiin. Terve poika syntyi aikanaan. 

Vierailija
14/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:31"]

[/quote]

Miten sitten selvisi että raskaus ei ollutkaan mennyt kesken?  
[/quote]

Menin seuraavana päivänä yksityiselle tarkistamaan että kohtu tyhjenee normaalisti (minulla ollut aikaisemmin keskenmeno joka ei tyhjentynyt, vaan jouduin kaavintaan) ja yksityisellä lääkäri ultrasi vielä ja sanoi että täysin terve sikiö, sydän pamppailee. Olin niin onnellinen ja helpottunut huh

Vierailija
15/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lääkärissä ultrassa selvittämässä, onko raskaus viikolla 5. vai kuukauden pidemmällä, kun ultratessa alkoi jo verta valua tutkimuspöydälle. (viikkoja oli 4+, eikä alkiota vielä näkynyt, vain joku pussi) Kylmä lääkäri totesi, että saattaa nyt olla sitten keskenmeno. LÄhdin itkien kotiin. Makasin sängyllä itkemässä monta tuntia, maha sattui kuin menkkojen aikaan, ja kun vihdoin nousin ylös ja menin vessaan, jäi paperiin veriklönttejä ja ties mitä, mikä minulle vahvisti, että keskenmenohan se sitten oli tosiaan. Vaan kuinkas ollakaan, kun menin asiaa vielä varmistamaan n. viikkoa myöhemmin, näkyikin ultrassa jo alkio. Sykettä ei näkynyt kyllä vielä tuolloinkaan, mutta pussiin oli jotain sisälle tullut sen "keskenmenon" jälkeen, jolloin uskoin, että kaikki saattaakin sittenkin olla ihan hyvin ja kaikki ne itkut olivatkin turhia. Tuossa se pieni nyt nukkuu vieressä puolivuotiaana.