Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä normaalia käytöstä riidan jälkeen vai johtaako vielä eroon?

17.03.2022 |

Alkuun haluan korostaa että tiedostan oman osani ja että puolet suhteen dynamiikan ongelmallisuutta on omaa heikkouttani. En halua mustamaalata miestä vaan haluaisin itsekin kehittyä aidosti ihmisenä ja oppia ennen kaikkea ymmärtämään.

Meidän riidat kehittyy siis yleensä siitä, että olen ensin padonnut jotakin miehen tekojen/sanojen aiheuttamaa mielipahaa mielessäni konfliktin pelon vuoksi liian pitkään. Lopulta aina tunteet kuitenkin jotenkin pyrkivät (ehkä liian kärkkäästi) ulos, sitten kun osaan ne lopulta ilmaista ja saatan sanoa esim. että ”kun toimit tavalla x se tuntuu kuin et arvostaisi minua yhtään”. Tästä mies taas menee yleensä puolustuskannalle ja jotenkin täysin lukkoon, eikä hänellä herää sellaista asian selvittämisen ja väärinkäsityksen oikaisun halua mitä itse siinä loukattuna tietysti kaipaisin. Usein mies kokee olevansa nurkkaan ajettu välittömästi siitä, kun ilmaisen tunteitani ja uskallan näyttää että jokin hänen tapansa (joka hänellä on tiukassa) sattuu. Hänen asenteensa on tämän painostukseni hetkellä vähän sellainen ”omapa on ongelmasi jos loukkaannuit” ja reaktio on kaikkeen syvällisempään tarkasteluun sellainen ”en osaa, jaksa, enkä halua kehittää tästä itseäni jos se vaatii peiliin katsomista koska se on liian hankalaa, joten jos ei kelpaa niin erotaan sitten”. Asioiden ja suhteiden kuuluu miehen mielestä olla vain mukavia ja suhteen tuoda hyvää, vaikka hän olisi itse toimillaan saanut minulle olon ettei rakasta. Tuossa on olen itse vähän puun ja kuoren välissä - joko petän itseni ja omat tarpeeni tai sitten suututan miehen pyytämällä häneltä sellaista emotionaalista kohtaamista mitä hän ei osaa antaa. Saakohan kukaan tästä kiinni...?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentakaa keskustelutemplaatti, johon voi palata. 

Keskustelun rakennusteline, niin sanotusti.

Riita on rumaa. 

Vierailija
42/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin miehen samanlaisen riitelytyylin takia; kyllästyin siihen että olen ihmisenä pettymys, oli riidan aihe sitten keskustelu jostain yleisestä aiheesta josta olemme eri mieltä, tai puuttumiseni minua loukkaavaan käytökseen. Mies kyllä pyysi anteeksi, jos siihen oli aihetta, mutta heti sen jälkeen suuttui siitä että hän on aina se joka pyytää anteeksi; miksi minä en koskaan pyydä?

Mutta tuo ettei miehesi itse tee mitään suhteen eteen ja vain valittaa; jättäisin jo senkin takia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kamalalta suoraan sanoen. 

Ei sillä ole tässä tilanteessa väliä, onko sinussa vikaa. Kaikissa meissä on monenlaisia vikoja. On kuitenkin selvää, että olette molemmat onnettomia ja tyytymättömiä suhteessa. Yksin et voi asiaa muuttaa, ja mies ei halua. Kuulostaa siltä, että olet yrittänyt jo liikaakin. Kannattaa lähteä.

Vierailija
44/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ansaitse sinua. Kuulostaa että yrität kaikkesi mutta mikään ei miehestä ole tarpeeksi. Sulla on taito tarkastella itseäsi ja omaa käytöstäsi kriittisesti mutta miehellä ei. Hän tietää että syyllistyt helposti ja osaa käyttää sitä sua vastaan. Etsi joku joka arvostaa sua ja osaa kommunikoida.

Vierailija
45/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ansaitse sinua. Kuulostaa että yrität kaikkesi mutta mikään ei miehestä ole tarpeeksi. Sulla on taito tarkastella itseäsi ja omaa käytöstäsi kriittisesti mutta miehellä ei. Hän tietää että syyllistyt helposti ja osaa käyttää sitä sua vastaan. Etsi joku joka arvostaa sua ja osaa kommunikoida.

Kiitos

Vierailija
46/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä yrität kaikkesi, ja kuvittelet, että mieskin yrittää kaikkensa. Vaan ei yritä.

Ei kyse ole siitä, että mies ei osaa keskustella tai ei osaa ilmaista tunteitaan. Kyllä se sinunkin miehesi osaa. Se ei vain halua keskustella sinun kanssasi.

Viipyy kanssasi, koska saa seksipalveluja ja paljon muutakin palvelua ihan ilmaiseksi. Ei tarvitse kuin vähän syyllistää ja sitten "sopia" ja kehaista, niin sinä teet taas hänen hyväkseen mitä tahansa. Ja itse hänen ei tarvinnut vaivautua edes keskustelemaan tai puhumaan tunteista.

Vierailija
47/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies manipuloi ja käyttää sinua hyväksi.

Vierailija
48/51 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin miehen samanlaisen riitelytyylin takia; kyllästyin siihen että olen ihmisenä pettymys, oli riidan aihe sitten keskustelu jostain yleisestä aiheesta josta olemme eri mieltä, tai puuttumiseni minua loukkaavaan käytökseen. Mies kyllä pyysi anteeksi, jos siihen oli aihetta, mutta heti sen jälkeen suuttui siitä että hän on aina se joka pyytää anteeksi; miksi minä en koskaan pyydä?

Mutta tuo ettei miehesi itse tee mitään suhteen eteen ja vain valittaa; jättäisin jo senkin takia :)

Toisaalta AP:n mieshän kokee olevansa hänelle ihmisenä pettymys ja siksi sulkeutuu. Kritiikki ja kehityskeskustelut tulee sellaisena naiselta ulos, että se kuulostaa arvostelulta miehen korvaan. Tuota mies ei osaa kommunikoida ymmärrettävästi vaan ”hylkää” naisen (ja manipuloi tiedosti sitä itse tai ei) joka pian kokee hänkin olevansa pettymys miehelle, kun asioita ei onnistuta selvittämään. Sitten alkaa tuo valtaleikki kenen kuuluu pyytää ensin anteeksi, sovinto ehkä tulee mutta riitaa ei riidelty missään vaiheessa uudelleen. Kumpikaan ei saanut vastausta mikä omassa tyylissä pitäisi muuttua, molemmat saivat vain tietää tuottavansa pettymyksiä. Kumpikaan ei satuta toista välttämättä pahuuttaan vaan suhteessa ei puhuta samaa kieltä. Mies etsii turhaan naista jota ei manipulointi häiritsisi ja nainen analysoi liikaa epäolennaista asioita. Riitelyyn valuva energia pitäisi kanavoida paremmin mutta se on tietysti mahdotonta, jos vain toinen kokee dynamiikan niin suureksi ongelmaksi että sille voisi tehdäkin jotain. Jos toinen on luovuttanut eikä halua kehittää suhdetta niin ei ole toivoa. Vielä synkempi skenaario on että mies on vaan vähemmän sitoutunut, eli ottanut tähän asti rusinat pullasta ja nyt näkee ettei toisesta olekaan enää hyötyä kun pitäisi ottaa toinenkin huomioon. Epäkypsyyttä tai vaan vakavaan suhteeseen sopimaton luonne, ehkä molempia.

Vierailija
49/51 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*riitaa ei riidelty missään vaiheessa loppuun asti siis, eli itse ongelma jäi selvittämättä.

Vierailija
50/51 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikat jakoon. 

Vierailija
51/51 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista ottaa asioita puheeksi sitä mukaa kun niitä tulee, sen sijaan että odotat aina räjähdyspisteeseen asti ja sitten se tulee ulos rumasti ja voimalla? Ehkäpä konfliktien pelkosi on tässä se varsinainen ja alkuperäinen ongelma, jokaa ajaa teitä näihin konflikteihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi