Aiotteko myydä asunnon pois ja rahaa tilille?
Onko hyvä myydä nyt asunto pois ennakoiden maailman tilannetta. Lähinnä jos Venäjä päättäisi hyökätä tms niin olisi kivempi että olisi rahaa tilillä eikä kaikki kiinni asunnossa.
Mitä olette miettineet omalla kohdalla?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kultaa pari vuotta sitten, luottamus euroon on pohjamudissa koko euroalue saattaa hyvinkin hajota lähiaikoina kun rytinät euroopassa alkaa silloin euroilla voi pyyhkiä....
Paljon harkko kultaa maksaa?
No sehän riippuu harkon koosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koska ulkomailla on asunto,siellä on turvallisempaa nyt.
Ulkomailla turvallisempi? Juuri ulkomailla soditaan, Suomeen ei ole sotaa tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Putoa jo Ivan ikkunasta, niin loppuu tämä sodan spämmääminen.
Näillä aloituksillani olen turvassa. Mutta itse lähdette aina mukaan aloituksiini. Hyvä te hölmöt
AP
Vierailija kirjoitti:
Myin juuri asuntoni, mutta en tästä syystä.
Rahat sijoitettuna, mutta mikä takaa, että saan rahani jos tarvin niitä??
ei mikään. Jos pankit kaatuu niin rahat menee samalla.
Vierailija kirjoitti:
En myy. Pitäähän se koti olla. Se on sitten sen ajan murhe mitä tapahtuu. Otetaan nyt ihan rauhallisesti.
En minäkään, mihin sitten pääsisi asumaan?
Myytiin jo muutama vuosi sitten iso talomme ja hajautettiin omaisuus 2 maahan.
Tukikohta säilyy aina Suomessa.
Lopettakaa se pirujen maalaaminen seinille!
Asunto on myyty mutta sodan pelon takia ei, vaan hallitus kannustaa asumaan vuokralla tukipolitiikkansa kanssa. Rahat eivät ole tilillä, koska hallitus kannustaa ostamaan niillä kultaa ja dollareita. En pullikoi, vaan uskon kannustajiani. Ensi talvena aion lähteä ajelulle Espanjaan, jos siellä ei v ituttaisi niin paljon kuin täällä. Päivärahat tietysti hoituvat netillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiuslaissa on mahdollisuus, että säädellään Suomen kansalaisten rahavaroja tilillä ja osakkeissa yms rahoitus- ja sijoitusomaisuutta. Eli raha ei välttämättä ole sielläkään turvassa.
Olin just tulossa sanomaan samaa, että valtio voi sodan takia takavarikoida Suomen kansalaisten rahat ja osakkeet etc, vaikka ne sijaitsisivat ulkomaillakin.
Toisekseen nyt on hyvä hetki ostaa asuntoja, ei myydä.
Valtio voi pakkotilassa takavarikoida ne asunnotkin muuhun käyttöön, esim. sotilaille tai evakoille. Sama koskee kaikkea yksityistä ja julkista omaisuutta.
Jos omaisuus tai raha ei ole ulkomailla turvassa, on se täysin vapaata riistaa valtiolle jos se niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koska ulkomailla on asunto,siellä on turvallisempaa nyt.
Ulkomailla turvallisempi? Juuri ulkomailla soditaan, Suomeen ei ole sotaa tulossa.
Ja vaikka tulisi, ei se silti koske Suomea vaan ainoastaan kaikkia muita?
Vierailija kirjoitti:
Ensi talvena aion lähteä ajelulle Espanjaan, jos siellä ei v ituttaisi niin paljon kuin täällä. Päivärahat tietysti hoituvat netillä.
Suosittelen. Se on juuri noin. V atutus vähenee murto-osaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n logiikalla siis myydään asunto kun Ukrainassa soditaan. Ok, leikitäänpä mukana.
Kuka nämä myytävät asunnot ostaa jos kaikki päättää myydä?
Ainakin hinnat laskee ja yhä useammalla työssäkäyvällä on mahdollisuus ostaa. Nythän omistusasuntojen hinnat ovat aivan älyttömän korkeita. Mikä niissä oikein on niin arvokasta? No. samoinhan on käynyt kaikkien hintojen kanssa.
Tekisi mieli myydä, mutta ei lie hyvä aika.
Voisin muuttaa vuokra-asuntoon, kun olen maksanut tästä itseni kipeäksi kaiken maailman remppojen takia. Putkiremppa kalleinpana.
Antaisin rahat ennakkoperintönä lapsilleni ja maksaisin perintöveron heidän puolestaan, kuten isäni teki aikanaan.
Asuntoja ja taloja ostetaan ja myydään Ukrainan tilanteesta huolimatta kokoajan
Tulevaisuutta on vaikea ennustaa. Itse olen miettinyt että onko järkevää vai ei-järkevää pitää vanha torppa landella, jos tulee sota ja kaupunkeja aletaan tuhota.
Ja jos vaikka haluaisinkin itse - tällainen vanha ja heikko henkilö - päästä kaupunkiasuntoon helpompiin olosuhteisiin, niin pitäisikö maaseutuasunto säilyttää tulevalle sukupolvelle - ja taas sodan mahdollisuuden takia?
Koskaan elinaikanani ei ole puhuttu niin paljon sodasta ja sodan mahdollisuudesta myös Suomessa kuin nyt. Revi tästä nyt sitten tulevaisuudenuskoa. Haluaisin olla optimisti ja luottavainen lastenlasteni elämän vuoksi.
Putoa jo Ivan ikkunasta, niin loppuu tämä sodan spämmääminen.