Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko yläkouluikäisen lintsata koulu-uinnit?

Vierailija
17.03.2022 |

Tyttö osaa kyllä uida ja tiedän sen. Ei vaan haluaisi osallistua koulu-uinteihin, koska ei halua olla alasti luokkakavereiden tai muiden ihmisten seurassa... Uimahallissa ei kuulemma ole mitään yksityisempiä pukukoppeja tai suihkuja ja opettaja ei anna vaihtaa vaatteita vessassa. Olin (ja olen edelleen..) itse samanlainen ja muistan kuinka kauheaa nuo uinnit oli, koin että omien rajojeni yli mentiin siinä että pakotetaan riisuuntumaan siellä pienessä pukuhuoneessa muiden nähden. Tekisi mieli sallia lapsen lintsaaminen.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti on niin turhaa enää yläasteella ja se pitäisi lopettaa kokonaan. Lapset tykkäävät siitä mutta eivät tosiaan enää teinit. On ikävää riisua toisten seurassa, talvella on lisäksi kylmä pyöräillä koululle kostean hallin jälkeen ja riski sairastua sekä nyt varsinkin pandemia aikaan nämä pöpönpesät saisivat olla kokonaan suljettuna!

Vierailija
42/44 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, koulu-uinnit oli ahdistavia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möllikkä kirjoitti:

Kannattaa miettiä miksi se riisutuminen on niin kamalaa? Miksi omaa kehoaan pitää hävetä? Onko asenteet opittu esim. vanhemmilta, jotka arvostelevat ääneen omaa vartaloaan ja eivät esiinny alusvaatteissa/ uima-asussa?

Lapsille pitää opettaa, että omaa kehoaan pitää kunnioittaa ja ihailla, se mahdollistaa meille monia asioita. 

Joillekin se alastomuus on todella yksityinen ja henkilökohtainen asia, kuten itselleni. En häpeä kehoani, mutta en halua olla muiden edessä alasti.

Vierailija
44/44 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, murrosikä on joskus vaikea, nuori voi hävetä omaa kehoaan, en tietenkään pakottaisi uimapuvussa, suihkussa ja saunassa pyörii opettajan nenän edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän