Miehen mielestä en ole masentunut, koska jaksan nousta sängystä ylös.
Mies sanoi, että on itse käyny aikoinaan rankan masennuksen läpi. Kävi vain töissä ja nukkui. Sanoi että "Sinä sentään jaksat nousta sängystä" siis hä..? No onhan sekin jaksanu nousta kerta on töissäkin käyny. Sitten sanoi että vk loppuna vaan nukkui, eikä jaksanu edes aina syödä. Ja että minä kuulemma sentään jaksa. Vituttaa toi vähättely!
Ja siis minähän en voi olla masentunut, koska jaksan vk loppuna nousta sängystä myös, syödä, tehdä ruokaa ja siivota? Mulle esim.siivoaminen on mukavaa ajanvietettä, toki ei aina. Mut tykkään monesti tehdä sitä. Ja syön, koska saan siitä nautintoa, tulee edes hetkeksi hyvä olo.
On mullakin jaksoja, etten jaksa yhtään siivota, enkä tehdä yhtikäs mitään.
Olen myös päivät pitkät netissä yömyöhään, menen aamulla viiden aikaan nukkumaan ja herään jo kello 10 koska en vaan saa nukuttua.
Mitä sitten masentuneen pitäisi tehdä tai olla tekemättä, jotta olisi masentunut? Pitääkö kaikkien masentuneiden toimia samalla tavalla, jos teet poikkeuksen, et voi missään nimessä olla masentunut?
Huoh.
Kommentit (11)
Masennus on yksilöllistä. Ei millään pahalla miestäsi kohtaan, mutta on ylimielistä luokitella sellainen sairaus kuin masennus yhteen muottiin.
Monesta itsemurhan tehneestä ei olisi koskaan uskonut kukaan ulkopuolinen tai läheinen, että olivat masentunteita vaikka tosiasiassa itsemurhien taustalla usein on masennus. Mutta joo, onhan näitä että alan ammattilaisetkaan eivät usko naista, joka kertoo paskasta olostaan vain koska on jaksettu meikata ja pukeutua. Äly hoi...
No jo on typerä mies. Mulla ja ystävälläni on molemmilla ollut erittäin vaikeaa masennusta. Mulla se ilmeni niin etten jaksanut siivota tai nousta ylös, hänellä niin että oli pakko siivota, paķko raataa töissä niin että stressireaktiona alkoi vuotaa verta peräpäästään. En todellakaan ajatellut että hänen masennuksensa olisi jotenkin "helpompi", päinvastoin. Mutta voithan sä sitten jäädä makaamaan ja jättää kodin sekä talouden hänen hoidettavakseen jos ei muuten usko.
se on kiva kun vaivalle keksitään nimi, niin kaikki on heti sellaisia. ilman nimeä säkään tuskin jäisit sänkyyn makaamaan, mutta nyt se on ok, koska sä oelt masentunut.
Ollaan erilaisia myös sairauksien puolesta, itse käyn töissä, mutta iltaisin ja viikonloppuisin en jaksa siivota tms.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:54"]Masennus on yksilöllistä. Ei millään pahalla miestäsi kohtaan, mutta on ylimielistä luokitella sellainen sairaus kuin masennus yhteen muottiin.
Monesta itsemurhan tehneestä ei olisi koskaan uskonut kukaan ulkopuolinen tai läheinen, että olivat masentunteita vaikka tosiasiassa itsemurhien taustalla usein on masennus. Mutta joo, onhan näitä että alan ammattilaisetkaan eivät usko naista, joka kertoo paskasta olostaan vain koska on jaksettu meikata ja pukeutua. Äly hoi...
[/quote]
Joo, munkaan syömishäiriötä ei otettu tosissaan koska mulla oli suhteellisen isot rinnat. Painoa kuitenkin alle 45 kiloa ja laski siitä vielä 10, eikä silloinkaan kukaan sanonut juuri muuta kuin että "eihän ihmisen ole pakko syödä jos ei halua".
Yritä masentua lisää, et ole vielä miehen mielestä riittävän masentunut.
Masennus oli miehellesi varmaankin musertava juttu. Se oli sellainen, jonka hän haluaa nykyään torjua pois mielestään, jotta se ei uusisi. Hän ei varmasti halua nähdä sinussa masennusta, siis sitä omaa menneisyyttään, koska niihin tunteisiin palaaminen olisi hänelle liian tuskallista. Ehkä hän tuolla kieltämisellä taistelee yhä myös itseään ulos siitä menneestä masennuksesta. Tai sitten tuo on jotain miehistä uhoa. "Ette te naiset osaa edes masentua oikein. Minä tiedän, mitä on Oikea masennus. Ei sinun masennuksesi ole yhtään mitään verrattuna minun masennukseeni".
Sinä voisit kysyä mieheltäsi, mitä hän toivoo saavuttavansa kommenteillaan. Haluaako hän tukea sinua, vai nujertaa. Haluaako pahentaa oloasi, vai parantaa. Ja luuleeko, että hänen tavoitteensa todella saavutetaan, jos hän kommentoi kuten kommentoi.
masennusta ei ole se on vain laiskuutta.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:06"]
masennusta ei ole se on vain laiskuutta.
[/quote]
Provoyritys se tuokin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:01"]Masennus oli miehellesi varmaankin musertava juttu. Se oli sellainen, jonka hän haluaa nykyään torjua pois mielestään, jotta se ei uusisi. Hän ei varmasti halua nähdä sinussa masennusta, siis sitä omaa menneisyyttään, koska niihin tunteisiin palaaminen olisi hänelle liian tuskallista. Ehkä hän tuolla kieltämisellä taistelee yhä myös itseään ulos siitä menneestä masennuksesta. Tai sitten tuo on jotain miehistä uhoa. "Ette te naiset osaa edes masentua oikein. Minä tiedän, mitä on Oikea masennus. Ei sinun masennuksesi ole yhtään mitään verrattuna minun masennukseeni".
Sinä voisit kysyä mieheltäsi, mitä hän toivoo saavuttavansa kommenteillaan. Haluaako hän tukea sinua, vai nujertaa. Haluaako pahentaa oloasi, vai parantaa. Ja luuleeko, että hänen tavoitteensa todella saavutetaan, jos hän kommentoi kuten kommentoi.
[/quote]
Itse mietin samaa, että varmaan miehen menneisyyden masennuksella on jotain tekemistä asian kanssa. + Kannattaa jutella asiasta hänen kanssaan.
Hyvä toteamus on, että se ei kaikilla oirele/ole sama.