Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksen saisi pukea tyttöäni pinkkiin? (tutun kommentit)

Vierailija
25.08.2015 |

Tuttu äiti itse tyrkyttää pojilleen barbeja koska haluaa jotenkin todistella kuinka suvaitsevainen on tms. Pojat ovat itse toivoneet barbien sijaan robotteja ja autoja ja muita "poikien leluja" mutteivät niitä saa.jonkun nallen saattavat saada esim. Keltaisena. Äiti yrittää itsekin näyttää mahdollisimman mitäänsanomattomalta, tukka siili ja miesten vaatteet tai vaihtoehtoisesti kaapuvaatteet. Inhottaa kun hän naureskelee minulle jos laitan meikkiä tai hiuksia. Ja pahin synti hänestä mitä teen on se että annan 5v tyttöni pukeutua pinkkiin ja kimalteisiin koska hän rakastaa sellaisia vaatteita. Myös hameen valitsee aina mielummin kun housut. Nyt ks. Nainen on loukkaantunut kun tyttöni ei halua käyttää hänen lahjaksi antamaansa paitaa. Paita on sininen ja siinä on hirviön kuva. Miksi pakottaisin hänet pitämään vaatetta jota hän inhoaa? Menee hermo pikku hiljaa... Naapureita kun ollaan niin ei voi välttyä häneen törmäämiseensä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:11"]

Mikä tuo #olenlenni-juttu on? Netti jumittaa enkä saa montaa ikkunaa auki, jos jollain on suora linkki?

Kiitos kannustavista kommenteista :) Tapana on ollut että käydään poikien synttäreillä ja he taas vastaavasti meidän tytöllä, niin repisiköhän äiti pelihousunsa jos ostaisin nyt toisen pojan synttäreille yhden ok-hintaisen robottilelun mistä poika usein puhuu? Hän on siis puhunut kuinka päiväkodissa leikkii roboteilla ja jopa pyssyillä, niin miten se eroaa kotona leikkimisestä...?

ap

[/quote]

Osta ihmeessä, toteuta pienen pojan toive, kun ei edes oma äiti ymmärrä.

Vierailija
2/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:05"]

Itselleni tuli jotenkin syyllinen olo, kun menin erääseen "tiedostavien ihmisten" paikkaan ja tyttövauvani oli yltä päältä vaaleanpunaisessa :D. Mietin, että nyt noi tuhahtelee mielessään, että olen semmoinen "barbimamma" :D. Ehkä oli turhaa huolta, en tiedä. Olisin kuitenkin halunnut huutaa, että meidän tytöllä on kyllä kaikenvärisiä vaatteita ja käyttää ihan yhtä paljon myös sinisiä ja harmaita vaatteita. 

...Ja siis totta se on. Meidän vauvalla on ihan kaikenlaisia vaatteita, joita raskausaikana hommasin. Mietin, että ihan sama tuleeko tyttö tai poika niin saa käyttää niin pinkkejä hörhötyksiä kuin robottipaitojakin. Kaikissa sateenkaaren väreissä :). Ehkä lapsi sitten jossain vaiheessa alkaa suosia enemmän tietynkaltaisia vaatteita/leluja, ja vaikka tyttäreni mieltyisikin jossain vaiheessa yksinomaan vaaleanpunaiseen ja nukkeihin, niin en missään nimessä häntä kiellä. "Tyttöjen värit" tai "tyttöjen maailma" ei ole yhtään sen vähäpätöisempi kuin poikien vastaavat. 

[/quote]

Siis mitä h... mä just luin?! Onko tällasia ihmisiä oikeesti olemassa?

[/quote]

Juu on. Usein hyvinkoulutetut äidit pukevat lapsensa tosi neutraalisti tai jopa vähän provosoivasti; tytöt siniseen ja pojat pinkkiin. tosi juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:16"]

Mikä tuo #olenlenni-juttu on? Netti jumittaa enkä saa montaa ikkunaa auki, jos jollain on suora linkki?

Kiitos kannustavista kommenteista :) Tapana on ollut että käydään poikien synttäreillä ja he taas vastaavasti meidän tytöllä, niin repisiköhän äiti pelihousunsa jos ostaisin nyt toisen pojan synttäreille yhden ok-hintaisen robottilelun mistä poika usein puhuu? Hän on siis puhunut kuinka päiväkodissa leikkii roboteilla ja jopa pyssyillä, niin miten se eroaa kotona leikkimisestä...?

ap

[/quote]

[/quote]

Sain muutaman idean, vie tuo äiti mukanasi ja kerro, että nyt mennään hemmotteluhoitoihin ja sen jälkeen mennä ostamaan uusia seksikkäitä alusvaatteita ja lopuksi baariin katsomaan miehiä.

Itse antaisin lahjakortin kosmetologille, oikeasti. 

Vierailija
4/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tytöt muka pitävät pinkistä? Sehän on oksettava väri. Siksi varmaan, kun kaikki suomalaiset sisäänostajat ovat päättäneet, että tyttöjen vaatteet ovat pinkkejä ja poikien tummansinisiä. Onneksi ulkomailta on aina saanut muitakin vaihtoehtoja. Ainoat pinkit kamat meillä ovat olleet anopin hankintoja. Tyttäristä vain yhden lempiväri on punainen, ja sekin on kirkkaan punainen. Kukaan heistä ei niin ikään ole ollut mikään prinsessa vaan harrastukset ovat kaikkea muuta.

Kummipojan äiti valitti kun sai pojalle fillarin. Muuten hyvä mutta pahus, punainen. Pitää maalata. Arvaan että vetelee sudilla siniseksi ja tulee karmeeta jälkeä.

Vierailija
5/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:21"]

ap

[/quote]

[/quote]

Sain muutaman idean, vie tuo äiti mukanasi ja kerro, että nyt mennään hemmotteluhoitoihin ja sen jälkeen mennä ostamaan uusia seksikkäitä alusvaatteita ja lopuksi baariin katsomaan miehiä.

[/quote]

Sanot, että hänen on panostettava ulkonääkönsä, muuten ei EROTA SEINÄSTÄ EIKÄ TAPETISTA.

Vierailija
6/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:05"]

Itselleni tuli jotenkin syyllinen olo, kun menin erääseen "tiedostavien ihmisten" paikkaan ja tyttövauvani oli yltä päältä vaaleanpunaisessa :D. Mietin, että nyt noi tuhahtelee mielessään, että olen semmoinen "barbimamma" :D. Ehkä oli turhaa huolta, en tiedä. Olisin kuitenkin halunnut huutaa, että meidän tytöllä on kyllä kaikenvärisiä vaatteita ja käyttää ihan yhtä paljon myös sinisiä ja harmaita vaatteita. 

...Ja siis totta se on. Meidän vauvalla on ihan kaikenlaisia vaatteita, joita raskausaikana hommasin. Mietin, että ihan sama tuleeko tyttö tai poika niin saa käyttää niin pinkkejä hörhötyksiä kuin robottipaitojakin. Kaikissa sateenkaaren väreissä :). Ehkä lapsi sitten jossain vaiheessa alkaa suosia enemmän tietynkaltaisia vaatteita/leluja, ja vaikka tyttäreni mieltyisikin jossain vaiheessa yksinomaan vaaleanpunaiseen ja nukkeihin, niin en missään nimessä häntä kiellä. "Tyttöjen värit" tai "tyttöjen maailma" ei ole yhtään sen vähäpätöisempi kuin poikien vastaavat. 

[/quote]

Siis mitä h... mä just luin?! Onko tällasia ihmisiä oikeesti olemassa?

[/quote]

Juu on. Usein hyvinkoulutetut äidit pukevat lapsensa tosi neutraalisti tai jopa vähän provosoivasti; tytöt siniseen ja pojat pinkkiin. tosi juttu.

[/quote]

Ei ku tarkoitin tuota, että jollain on noin huono itseluottamus ja todistelun tarve ulkopuolisille, et ihan tuntee syyllisyyttä siitä miten on lapsensa pukenut ja tekisi mieli alkaa huutamaan "tiedostaville" (mitä tämäkin tarkoittaa? :D) vakuuttaakseen nämä jostain, minkä itse on päässän luonut... En voi tajuta. En millään. 

Vierailija
7/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:22"]

Miksi tytöt muka pitävät pinkistä? Sehän on oksettava väri. Siksi varmaan, kun kaikki suomalaiset sisäänostajat ovat päättäneet, että tyttöjen vaatteet ovat pinkkejä ja poikien tummansinisiä. Onneksi ulkomailta on aina saanut muitakin vaihtoehtoja. Ainoat pinkit kamat meillä ovat olleet anopin hankintoja. Tyttäristä vain yhden lempiväri on punainen, ja sekin on kirkkaan punainen. Kukaan heistä ei niin ikään ole ollut mikään prinsessa vaan harrastukset ovat kaikkea muuta.

Kummipojan äiti valitti kun sai pojalle fillarin. Muuten hyvä mutta pahus, punainen. Pitää maalata. Arvaan että vetelee sudilla siniseksi ja tulee karmeeta jälkeä.

[/quote]

Siis miten sokea täytyy olla, jos ei muita värejä lastenvaateliikkeissä näe. Kyllä minä olen löytänyt vaikka mitä värejä. 

Sinäkö muuten olet se värikuningatar, joka päätät mikä väri on oksettava ja mikä ei? Anna jokaisen valita itse. 

Vierailija
8/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:21"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sanot, että hänen on panostettava ulkonääkönsä, muuten ei EROTA SEINÄSTÄ EIKÄ TAPETISTA.

[/quote]

Laita tuolle naapurille ap luu kurkkuun, niin takaa että hiljenee. Viet kosmetologille, ja kerrot että on sen tarpeessa. Lisää ideoita voi kysyä, olen mestari vittuilemaan.

Vierailija
9/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi toisensa jälkeen kompastuu selvään provoon.

Vierailija
10/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:22"]

[/quote]

Siis miten sokea täytyy olla, jos ei muita värejä lastenvaateliikkeissä näe. Kyllä minä olen löytänyt vaikka mitä värejä. 

Sinäkö muuten olet se värikuningatar, joka päätät mikä väri on oksettava ja mikä ei? Anna jokaisen valita itse. 

[/quote]

En minä mitään päätä. Pinkki nyt vaan on melkein yhtä oksettava väri kuin yleisbeige. Värinäkin se sopii hyvin harvoille. Kumma kyllä sitä kuitenkin näkee kaikilla pikkutytöillä vauvasta alkaen. 

Oikeastaan vielä enemmän on surettanut pienet pojat. Mustaa, tummaa sinistä, pääkalloa, automonstereita ja maastokuosia. 

Totta kai muutakin löytyy, ja vuosien aikana valikoima on onneksi Suomessakin parantunut, mutta silti aina vaan puna-sinisessä maailmassa eletään.

Vierailija
11/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että suomalaiset aikuiset olis normaaleit...
Ja paskat! Tää on nii törkeen typerä juttu et en oikeest tienny et ootte noin naiiveja punane on nätti väri ja moponki sillä ruiskulla maalaan, sininen ei niinkään pure! Nyt töihin veronmaksajat!!

Vierailija
12/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen lapset oletuksena tyylikkäisiin "oman sukupuolensa" vaatteisiin, tosin joitain vaatteita käytän ristikkäinkin, jos se näyttää fiksulta. Lelut sen sijaan ostan melko sukupuolineutraalisti (meillä on poika ja tyttö) ja annan lasten leikkiä sillä, millä haluavat. Esim. meillä joskus pinkkiinkin puettu tyttö leikkii mielellään autoilla ja ajelee traktorilla (poikaa taas autot eivät kiinnosta pätkääkään). Ja jos lapsi haluaa välillä pukeutua omalla tavallaan (esim. poika haluaa välttämättä laittaa mekon), annan siihen luvan toki. Toisin sanoen oletuksena tarjoan avoimen mahdollisuuden toteuttaa mielenkiinnon kohteitaan liikaa rajoittamatta tai tuomitsematta. Mutta ainakin ihan pieninä puen tytön tyttömäisesti ja pojan poikamaisesti, ellei lapsi sitten ala muuta toivoa.

Vierailija
13/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä ongelma joillakin on siinä miten vauvaa pukee. Jos vanhempi haluaa tyttövauvaa pukea vaaleanpunaiseen ja röyhelöihin mikä on ongelma! Pitäisikö niitä poikia pakottaa vetämään hameet päälle... 

Menee jo ihan järjettömyyksiin nämä.. Liikennemerkit liian maskuliinisia sun muut.. Laittaa ihan vihaiseksi.

Vierailija
14/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:11"]Mä en ymmärrä mikä ongelma joillakin on siinä miten vauvaa pukee. Jos vanhempi haluaa tyttövauvaa pukea vaaleanpunaiseen ja röyhelöihin mikä on ongelma! Pitäisikö niitä poikia pakottaa vetämään hameet päälle... 

Menee jo ihan järjettömyyksiin nämä.. Liikennemerkit liian maskuliinisia sun muut.. Laittaa ihan vihaiseksi.
[/quote]

Järjettömyyksiin mikä? Se liikennemerkki jupakkakin oli uutisankka (lue niin hämmästyt).

Vierailija
15/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei saa olla hetero, eikä nainen tai mies. Eikä niitä asioita saa korostaa. Ärsyttää. Kaikkien pitäis olla sukupuolettomia ja vähintäänkin bi. GRRRRRRRR

Vierailija
16/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:14"]

Onko tämä nyt jatkoa niille #olenlenni-jutuille? Minusta on ällöttävää kun vanhemmat koittavat kiillottaa kruunuaan lapsen kustannuksella. Faceen pistetään kuvia pikkuisista kaksivuotiaista pojista minihameissa ja huulipunalla meikattuina ja hihkutaan tyttöjen kanssa miten suvaitsevia ollaan. 

Kyllä, on hienoa että lapsi haluaa kokeilla kaikenlaista, myös toiselle sukupuolelle "kuuluvia" juttuja, niin minäkin tein. Mutta en ymmärrä miksi niitä tungetaan someen? Lapsi on varmaan kovin mielissään vanhempana, kun vanhemmat ovat pistäneet sellaisia kuvia tuhansien tuntemattomien tuijotettavaksi, ja on jokunen saattanut ajautua vähemmän mukavien aikuisten viihdykkeeksikin. Hyi hitto kun inhottaa jo ajatuskin.

Miksi muuten se on aina niin, että poika puetaan mekkoon? Enpä ole kertaakaan nähnyt kenenkään pukevan tytärtään maastopukuun leikkipyssy kädessä ja paukuttavan sillä rumpuaan somessa.

[/quote] En tunne ketään ketä ei olis rajannut tietojensa näkyvyyttä.

[/quote]

Ihan sama, siltä lapselta ei kukaan kysy! Mieti et susta olis jollain äiskän kaverilla kuvia ties millä mitalla, eikö ahdistais? Tai siis kaverilaumalla. Mikä siinä on, ettei voi ajatella sen lapsen näkökulmasta vaan lapsi on jotain minkä avulla pitää koko ajan esittää ulkomaailmaan jotakin. Antaa lapsen itse päättää myöhemmin haluaako someen vai ei.
[/quote] 4-vuotiaani pyytää että laittaisin hänestä hassuttelukuvat facebookiin.

Vierailija
17/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:22"]Miksi tytöt muka pitävät pinkistä? Sehän on oksettava väri. Siksi varmaan, kun kaikki suomalaiset sisäänostajat ovat päättäneet, että tyttöjen vaatteet ovat pinkkejä ja poikien tummansinisiä. Onneksi ulkomailta on aina saanut muitakin vaihtoehtoja. Ainoat pinkit kamat meillä ovat olleet anopin hankintoja. Tyttäristä vain yhden lempiväri on punainen, ja sekin on kirkkaan punainen. Kukaan heistä ei niin ikään ole ollut mikään prinsessa vaan harrastukset ovat kaikkea muuta.

[/quote] Mun tyttö valitsee lilaa, pinkkiä tai turkoosia kun itse saa valita. Poika myös.

Vierailija
18/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poika, 4v, joka itse valitsee vaatteensa. On marvelia, sinistä, punaista jne. Ja pitkät tyttömäiset hiukset (koska ei anna leikata niitä). Leikkii mieluiten poikien leluilla ja katsoo telkkarista keiju-piirrettyjä. En kasvata lastani sukupuolineutraalisti mutten myöskään ohjaa häntä toimimaan poikamaisesti. Hän on lapsi, joka saa olla omanlaisensa

Vierailija
19/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:32"]

Nykyään ei saa olla hetero, eikä nainen tai mies. Eikä niitä asioita saa korostaa. Ärsyttää. Kaikkien pitäis olla sukupuolettomia ja vähintäänkin bi. GRRRRRRRR

[/quote]

Miksi niin sinua ärsyttää se, jos muut pitävät muista kuin pinkischminkistä kilmalteesta tytölle ja synkänsinistä liekkikuvaa pojille? Mikä laki määrää, että värien pitää mennä niin? Äitien tätä skeidaperinnettä täytyy jatkaa, koska isiä ei kiinnosta vaatteissa kuin ehkä se että ne on oikein päin päällä - eikä kokemuksen mukaan aina sitäkään.

Vierailija
20/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:32"]

[/quote]

Miksi niin sinua ärsyttää se, jos muut pitävät muista kuin pinkischminkistä kilmalteesta tytölle ja synkänsinistä liekkikuvaa pojille? Mikä laki määrää, että värien pitää mennä niin? Äitien tätä skeidaperinnettä täytyy jatkaa, koska isiä ei kiinnosta vaatteissa kuin ehkä se että ne on oikein päin päällä - eikä kokemuksen mukaan aina sitäkään.
[/quote]

Muut= muutama idiootti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän