Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jatkuvasti huonoja ostoksia tekeviä?

Vierailija
25.08.2015 |

Taas kävi näin. Ostin uudet farkut, jotka tuntuivat- ja näyttivät kaupassa täydellisiltä. Nyt kun olen käyttänyt niitä pari kertaa, niin olen todennut että ne eivät istukaan minulle :( maksoivat 50€, joka on minulle paljon, eikä todellakaan ole varaa ostaa uusia. Harmittaa!! Eikä tämä todellakaan ole eka kerta, vähän aikaa sitten ostin kivat kiilakorolliset sandaletit, jotka hiertävät niin pahasti ettei niitä voi käyttää. Rakkolaastarit ovat kalliita, eikä niitäkään viitsisi aina ostaa! Kaipaan vertaistukea :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotain tuotteita on niin hankala ostaa esim t paidat yllättävän hankalia, joskus huono malli osoittautuu vasta käytössä, joskus väri väärä ( mitä siellä kaupassa ei vaan muka huomannut) ei viitsisi aina niitä mustia ja harmaitakaan ostaa, sitten kun ostaa väriä ei muka "totu" siihen.. Joo tää on nykyihmisen ongelmia :D :/

Vierailija
2/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia olen alkanut inhoamaan shoppailua ja käynkin kaupoilla vain jos oikeasti tarvitsen jotain. Se tunne taas on mahtava, kun löytää etsimänsä joka osoittautuu hyväksi ostokseksi :) Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Olin aina luullut että minä olen ainut joka ei "osaa" ostaa vaatteita. Eli siis löytyy ainakin kohtalotoveri :(

Vierailija
4/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:33"]Ihanaa. Olin aina luullut että minä olen ainut joka ei "osaa" ostaa vaatteita. Eli siis löytyy ainakin kohtalotoveri :(
[/quote]

Jes, en ole ainoa! Meneekö sinullakin 9/10 vaateostoksesta mönkään? Miten ärsyttävää se onkaan..

Vierailija
5/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee. Pitäisi varmaan käydä ihan pukeutumisneuvojalla jos vaikka saisi hyvät ohjeet mitkä on minun vartalolle hyvät vaatteet.

Vierailija
6/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkolaastarit maksaa 5 €, kumpi on siis kannattavampaa. Ostaa hiertäviin kenkiin laastarit, ettei jalkoihin satu, vai heittää menemään?

Vierailija
7/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:40"]Rakkolaastarit maksaa 5 €, kumpi on siis kannattavampaa. Ostaa hiertäviin kenkiin laastarit, ettei jalkoihin satu, vai heittää menemään?
[/quote]

Ostin 6€ maksavan paketin rakkolaastareita. Niistä riitti pariin kävelykertaan, ovathan kertakäyttöisiä :) Ap
En aio ostaa uusia rakkolaastareita niiden kenkien takia enää..

Vierailija
8/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja olenkin lopettanut ostelun melkein kokonaan. Tulisin näillä vaatteillani toimeen vaikka hautaan asti. Yritän olla ostamatta niitä lisää. Koskee myös muuta kuin vaatteita. En saa nautintoa uuden hankkimisesta ja materiasta. Seuraus: pankkitili sen kun kasvaa.

Vierailija
9/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on hyvä tiedostaa, että vaikka housut tuntuvat vähän kireiltä, niin ne venyvät kyllä käytössä... ja vastaavasti, jos housut tuntuvat sovituskopissa mukavan rennoilta, eiväthän yhtään purista, ne todennäköisesti putoavat yltä, kun niitä on pari päivää pitänyt. Itse olen oppinut tuon kantapään kautta.

Vierailija
10/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:40"]Rakkolaastarit maksaa 5 €, kumpi on siis kannattavampaa. Ostaa hiertäviin kenkiin laastarit, ettei jalkoihin satu, vai heittää menemään? [/quote] Ostin 6€ maksavan paketin rakkolaastareita. Niistä riitti pariin kävelykertaan, ovathan kertakäyttöisiä :) Ap En aio ostaa uusia rakkolaastareita niiden kenkien takia enää..

[/quote]

Ei ne oo kertakäyttöisiä. Minulla pysyy parikin päivää ja jos käytät laastareita, voi kenkä vähitellen venyä.Tai käytä kotona ja laita sukka jalkaan.

Vierailija
11/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ostokseni kirppareillta, en osta mitään kallista. Ei haittaa vaikka joku vaate ei sitte sopisikaan tai ei tulisi käytettyä. 

Vierailija
12/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä osa niissä sandaleteissä hiertää ja mitä materiaalia ovat? Ainakin nahkaisia kenkiä voi yrittää pehmentää, suutariltakin voi kysyä neuvoa.

Vierailija
13/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuohon auttaa, kun viisastuu vahingoista: muistaa, että farkut vähän venähtävät, kun ovat olleet jonkin aikaa päällä tai menee kenkäkauppaan vasta iltapäivällä, kun jalat ovat väsyneet ja turvoksissa ja kävelee niillä hieman siellä kaupassa, muistaa että kengät (nahkaiset) voivat venyä leveyssuunnassa, mutta ei pituussuunnassa jne. Vaatetta on hyvä tutkia myös siellä kaupassa: mitä materiaalia se on, miltä saumat näyttävät, mitä pesulappu sanoo.

Vierailija
14/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin sandeletteihin ei itseensä vissiin voi laittaa sellaisia pehmustetyynyjä?

Vierailija
15/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen onneksi hyvin harvoin huonoja ostoksia.

Vierailija
16/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:42"]Joo. Ja olenkin lopettanut ostelun melkein kokonaan. Tulisin näillä vaatteillani toimeen vaikka hautaan asti. Yritän olla ostamatta niitä lisää. Koskee myös muuta kuin vaatteita. En saa nautintoa uuden hankkimisesta ja materiasta. Seuraus: pankkitili sen kun kasvaa.
[/quote]

Ja se hyödyttää mitä? Otatko rahat mukaan hautaan?

Vierailija
17/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:42"]Joo. Ja olenkin lopettanut ostelun melkein kokonaan. Tulisin näillä vaatteillani toimeen vaikka hautaan asti. Yritän olla ostamatta niitä lisää. Koskee myös muuta kuin vaatteita. En saa nautintoa uuden hankkimisesta ja materiasta. Seuraus: pankkitili sen kun kasvaa. [/quote] Ja se hyödyttää mitä? Otatko rahat mukaan hautaan?

[/quote]

Otatko itse sen krääsän, mitä ostat?

Vierailija
18/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran 800 euron kengät, jotka ovat niin korkeat, etten osaa kävellä niillä. Olen harjoitellut, mutta pelottaa nilkkojen puolesta. :) Pitäisi varmaan myydä eteenpäin.

Vierailija
19/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväni on juuri samanlainen. Ostaa vaatteita ja kenkiä, sekä muita asusteita, ja käyttää niitä tyytyväisenä maksimissaan viikon. (Usein vain muutaman päivän.) Sitten hän aloittaa itkun siitä, kun kiristää, puristaa, ei pysy jalassa, on liian lyhyt, pitkä, kamalaa kangasta, väärää materiaalia, typerän värinen.... Mitä siihen voi sanoa? Voi voi, itse sovitit ja ostit? :O

Vierailija
20/25 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein vaikeinta on ostaa hyvät kengät. Erityisesti jos tarvitsee urheilujalkineet lättäjalkaan niin kuin minulla on. Asicsin lenkkariostos meni viimeksi metsään niin että heilahti. Ei ollut halpa erehdys. Vasta käytön myötä kävi ilmi, että jalat kipeytyivät niissä. Kävelyyn ne kyllä sopivat (eivät juoksuun), että sikäli tulee käytettyä loppuun. Tuon erehdyksen jälkeen menin fysioterapeutin puheille, joka tarkasti jalkani ja nyt tiedän ainakin teoriassa, mitä pitää välttää tai suosia juoksukengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän