Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisikohan elämä helpompaa jos sanoisi aina sen mitä ajattelee?

Vierailija
25.08.2015 |

Olen miettinyt täällä valkoisten kohteliaisuusvalheiden verkostossa, että entä jos alkaisi vaan sanomaan, mitä mieltä oikeasti on? Kaatuisiko sosiaaliset suhteet? Onko miehillä helpompaa, koska he sanovat yleensä asiat halki? Tai autisteilla?

Siis että jos joku pyytäisi kylään, niin sanoisi oikeasti että:"Ei kiitos, en jaksa jaaritella teidän kanssanne lauantai-iltana. Haluan olla rauhassa." 

- Mitäs teille kuuluu? 

- No vaikka mitä, mutta en sitä sulle ala kertomaan, koska kerrot eteenpäin kuitenkin.

Koen, että kaikki valkoinen valehtelu syö energiaa, koska pitää pitää kiinni siitä, mitä sanoi ja muistaa mitä kenellekin hätäpäissään keksi sanoa, ettei tyyppi loukkaannu kun esim. kieltäydyn. En halua enkä jaksa aina olla ihmisten kanssa tekemisissä ja tuntuu ahdistavalta, kun kaikkialla tutut kinuavat kuka minnekin. Aargh.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pyytää johonkin, voi mun mielestä sanoa että kiitti mutta en jaksa. Ei välttämättä tarvitse sanoa ettei jaksa jaaritella, mutta jaksamattomuus on ihan hyväksyttävää. Eikä tarvitse sanoa ihan mielipiteensä vastaisesti, eli vaikkapa kehua jotain mistä ei pidä, kunhan ei myöskään lyttää. 

Vierailija
22/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:35"]

Jatkoa: (en ole ap) mitä kuuluu- kaverit kysyy, no haluaisin että mieheni soittelisi minullekin eikä vain teille, tai olen löysässä hirressä miehen kanssa enkä tiedä miten edetä , tai en voi ostaa asuntoa, kun ei ole rahaa niin paljoa. Hirveää valehdella aina päin naamaa, että hyvää kuuluu ja käytiin katsomassa asuntoja ja miesähen kanssa on tehty kaikkea, not

[/quote]

No ala puhua suorempaan? Niin mä teen jos siltä tuntuu ja varmaan välit kavereihinkin lähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu? Vituttaa ja panettaa. 

Ihan sopiva vastaus omassa kohderyhmässään.

[/quote]

Ei ehkä kuitenkaan esim. mummolle tai pomolle vaikka noin ajattelisikin. Jos aina sanoisi just sen mitä mieltä on niin olisi hyvin pian suossa käytöksensä takia. Tilannetajulle on tarvetta, ihan syystä.

Vierailija
24/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajattelee pelkkää paskaa kaikista muista ihmisistä niin ainakin ne muut tietäisivät millainen oikeasti on. Muussa tapauksessa voi ihan hyvin olla valehtelematta ja sanoa vaikka että "kiitos, mutta en jaksa tulla tänään kylään."

Vierailija
25/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:44"]

Mitä kuuluu? Vituttaa ja panettaa. 

Ihan sopiva vastaus omassa kohderyhmässään.

[/quote]

Ei ehkä kuitenkaan esim. mummolle tai pomolle vaikka noin ajattelisikin. Jos aina sanoisi just sen mitä mieltä on niin olisi hyvin pian suossa käytöksensä takia. Tilannetajulle on tarvetta, ihan syystä.

[/quote]

Siis en sanoisi noin kaupan kassalle, apen uudelle naisystävälle ekaa kertaa tavatessa tai asiakastapaamisessa, mutta pomolleni voisin sanoakin...saisin luultavasti loppupäivän vapaata jotta voin hoitaa ainakin jälkimmäisen pois päiväjärjestyksestä.

Meidän suvussa tuo vanhempi polvi vasta rivoa onkin :)

Vierailija
26/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:31"]MInä pyrin siihen, että ajattelen vain sellaisia ajatuksia, jotka VOI sanoa ääneen. Ts. pyrin olemaan edes ajattelematta loukkaavia, julmia, epäkohteliaita tai ääliömäisiä ajatuksia. Jos jollakulla on kamala uusi permis, minä pyrin olemaan ajattelematta sitä ja keskityn vaikka hiusten väriin.

Minun ei tällä menettelytavalla tarvitse erityisesti muistella, mitä kenellekin sanon. Puhun aina totta, joskin pyrin katsomaan totuutta mukavimmilta mahdollisilta katsantokannoilta. ELämänikin tuntuu paljon onnellisemmalta kuin näiden jokapaikavalittajien.
[/quote]

Mäkin olen tällainen. Se tapahtuu ihan luonnostaan. Onneksi, koska puhun helposti, mitä sylki suuhun tuo.
Se muuten helpottaa elämää, jos osaa olla jauhamatta paskaa silloin kun pitäisi pyytää anteeksi ja myöntää omat virheensä. Monille se on aika vaikeaa. Itse ajattelen, että kaikki tekee virheitä ja on välillä liian törkeitä. Se on inhimillistä, mutta ajattelen myös, että anteeksi pyytäminen tekee ihmisestä aina vähän paremman. Ei se ole helppoa, ei, mutta siinä se anteeksipyynnön ja omien virheiden myöntämisen suuruus piilee. Muiden virheisiin on helppo tarttua ja olla samalla omalle toiminnalleen sokea.

Vierailija
27/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:35"]

Jatkoa: (en ole ap) mitä kuuluu- kaverit kysyy, no haluaisin että mieheni soittelisi minullekin eikä vain teille, tai olen löysässä hirressä miehen kanssa enkä tiedä miten edetä , tai en voi ostaa asuntoa, kun ei ole rahaa niin paljoa. Hirveää valehdella aina päin naamaa, että hyvää kuuluu ja käytiin katsomassa asuntoja ja miesähen kanssa on tehty kaikkea, not

[/quote]

No ala puhua suorempaan? Niin mä teen jos siltä tuntuu ja varmaan välit kavereihinkin lähenee.
[/quote]

No ehkä se voisi olla hyvä kokeilla, miksi pitäisi kokoajan valehdella, voin kai työpaikallakin sanoa että ei kiitos, jos en halua kahvia tai istua kahvitauolla aina, tai voin sanoa, että pelkään lentämistä , kun joku kysyy onko kiva matkustaa. Tuntuu, että mieleni uupuu ihan täysin kun aina kohtaan päivittäin tilanteita, joissa joku kysyy jotain ja joudun valehtelemaa. Miksi pitäisi. Jos lähden ajoissa töistä ja joku kysyy miksi, niin sanon että haluan vain lähteä aikaisin, ei kai siihen mitään syytä tarvitse olla.

Vierailija
28/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Musta nää on nyt eri asioita kuin tahallinen tökerösti sanominen. Ei mulle tulisi mieleen valehdella että on kayty katsomassa asuntoja ja tehty juttuja joita ei oikeasti ole tehty. Mitä hyötyä tosta on? Kyllä mä voisin kavereilleni sanoa että juu, nykynen kämppä ahistaa muttei tällä hetkellä ole varaa vaihtaakaan.

Eikä sitä nyt tarvitse alkaa kaikkea tilittää jos joku kysyy mitä kuuluu. Aina sitä jotain vähemmän henk.kohtaistakin voi sanoa, ilman että valehtelee. Vaikka sitten että mitäpä tässä, ei mitään uutta...

Ihan toinen asia sitten taas on puhua TOISESTA ihmisestä negatiivista. Mä en tajua mitä hyötyä on väläyttää jotain läskikommentteja kaverille? Tuleeko siitä parempi olo kun tietää että toiselle tulee paha mieli. 

Vierailija
29/29 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava perustelu aina näillä suorasuilla on se, että on niin kaksnaamasta olla kiltti ihmiselle naamakkain ja sitten selän takana jauhaa hänestä paskaa muitten kanssa. 

Eihän tossa nyt helvetti soikoon oikea ratkaisu ole se paskan jauhaminen naamakkain, vaan lopettaa se paskan jauhaminen myös siellä selän takana. Jessus. Alkeelliset käytöstavat....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi