Kuinka eroon banaanikärpäsistä? Olen yrittänyt monta viikkoa eroon banaanikärpäsistä, joita tuli kotimaisista omenoista.
En pidä ruokia, hedelmiä tai tiskejä pöydillä, pidän roskiksen tyhjänä, sumutan Raidilla, mutta aina niitä vaan ilmestyy. Missähän ne voivat lisääntyä? Millä ne saisi hävitettyä? Voiko ne tulla ulkoa sisälle tai asua esim. ilmastointi putkissa? Alkaa mennä hermot niihin! Kiitos hyvistä neuvoista jo etukäteen.
Kommentit (14)
on aina hirmusti perskärpäsiä! Varsinkin kun mies hikipyllyllään paukuttelee..
Kokeilin tuota etikkajuttua. Kaksi meni lankaan, muut jäivät vain katselemaan kuolleita tovereitaan. Ja kun läheistyin niitä ne kääntyi katsomaan mua murhaavasti. Lopulta imuroin ne.
Siis ne parimilliset ruskeat kärpäset, joita loppukesästä näkyy sisällä.
Tuo ansa kuulostaa pätevältä, täytyykin viritellä sellainen.
Näin itse tein. Pienet kiusalaiset katosivat viikossa.
Ja kenellä on se imuri aina valmiina keittiössä, ei ainakaan mulle.
Punkkupullon jämät noin desin verran avatussa pullossa pöydälle, sinne ne hukkui parissa viikossa. Muista pyyhkiä pullon kaula puhtaaksi ulkopuolelta ja sisäpuolelta niin syvältä kuin sormella yletät ettei ne jää lipittää sitä punkkua siitä vaan menevät pohjalle saakka. Aluks ne kykki siinä pullon suulla mutta kun annoin kykkiä, menivät lopulta pulloon sisään asti.
Jos tarkoitat näitä...
Anna mullan kuivahtaa välillä.
Toinen keino laittaa pieneen astiaan etikkaa ja siihen pikku liraus astianpesuainetta. Seuraavana aamuna killuvat siellä =)
Hyvä ettette niitä ampiaisiksi nimitä...
Muutenkaan en ole niitä viikkoon ostanut joten ne kärpäset on vaan hävinnyt johku. Mä luulen että meille ne tuli rypäleiden myötä sillä ostin niitä paljon 3 vkon aikana ja silloin oli myös kärpäsiä.
Koko perhe ihan paukamilla ja öisin herää ärsyttävään ininään. Uskomatonta mutta totta, yöuniani häiritsee lokakuussa Helsingin keskustassa HYTTYSET.
myrkytät kämpän, niin kärpäset katoaa.
noudattaa täällä annettua neuvoa eli imuroin ne.
Laakeaan astiaan vettä, loraus etikkaa ja muutama pisara Fairya. Päälle elmukelmua ja siihen 5cm reikä keskelle. Astia sopivaan paikkaan ja voila...kärpäsiä alkaa saalistua.
varmaan hupaisan näköistä touhua.