Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti hylkäsi tyttärensä erossa.

Vierailija
25.08.2015 |

Hei, erosin parisen vuotta sitten miehestäni. Meillä on yhteisiä lapsia, ja olemme olleet tiiviisti tekemisissä vanhempieni kanssa aiemmin. Kuitenkin, kun äitini sai kuulla erostamme, hän hylkäsi minut. Sanoi, ettei tarvitse olla enää missään tekemisissä, hän ei auta lastenhoidossa eikä häntä tarvitse mitenkään muistaa. Ei, koska syyttää minua erosta, vaikka ei todellisia eroon johtaneita seikkoja edes tiedä. Sen sijaan exäni kanssa haluaa olla ja onkin tekemisissä. Alkuun olin hirveän surullinen. Sitten aina aika ajoin päätän, että en tarvitse elämääni ihmistä, joka kohtelee minua noin. Kunnes taas tulee aika jolloin olen hirvittävän surullinen varsinkin siitä, että äitini ei enää soita edes lapsilleni. Lapset isänsä kanssa joskus näkevät isovanhempiaan, mutta minulle äitini soitti viimeksi jouluna. Äitini on aina ollut pahimmanlaatuinen marttyyri, sen tiedän ja olen lapsesta asti sen saanut tuntea, mutta silti, tämä tuntuu niin kovin väärältä lapsiani ja minua kohtaan. Eli tuntuu pahalta vaikka aikaa on jo tässä kulunut. Aina se suru jossakin kohtaa tulee uudestaan pintaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 % avioliitoista päättyy eroon. Jollakin tapaa kun lukee näitä kirjoituksia tulee sellainen tunne, että se on nykynuorille aivan luonnollista. Se näyttää heitä vaivaavan kun joku rohkenee puolustaa viattomia lapsia.
Katkeran tuntuista ja kehittymättömän ihmisen tekstiä näiden eroa puolustavien raukkojen teksti.
Kasvakaa aikuisiksi ja sen jälkeen vasta sitoutukaa. Naikaa ja nussikaa koko sydämen kyllyydestä lähemmäs keski-ikää ja jos sitten se avioliitto onnistuisi. Ottakaa jokin kotieläin jos hedelmällisyysaika meni jo ohi. Sitten voitte erota jos niin päätätte. On toki tapahtunut niinkin että koirasta on tullut raju vääntö ja huoltajuuskiista . Hahahaha!!!!

Vierailija
2/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi pelaa julmaa valtapeliä. Eikö sulla ole parempi olla ilman marttyyri-ilkiötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Hhahahaha. On väännetty on! :D

Vierailija
4/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,hullulla on hullun touhut!

Vierailija
5/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes koirasta on joku naurettava nykypariskunta saanut oikein käräjille menneen riidan aikaiseksi. ONNEKSI heillä ei ollut ihmislapsia. Olisivat jääneet toissijaisiksi piskin takia. Hahahahahaaa! Pankaa te vaan ja naikaa ympäriinsä mutta älkää tehkö lapsia.

Vierailija
6/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 06:04"]Ymmärrän äitiäsi. Hän ajattelee pieniä lapsiasi. Sinuako pitäisi sääliä ja pönkittää? Höh hoijaa tätä maailmaa. Tehdään lapsia ja sitten erotaan kun ei enää toisen naama kiinnosta. Tai perse. Sori vaan mutta sitähän nykymeno on. Ei edes yritetä ottaa mistään tekemisistään vastuuta.
[/quote]

Jaha, ap:n äiti tuli linjoille. :D

Vierailija
7/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa äitisi idiootti.

Vierailija
8/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli martyyriäiti. Se ahdisti kovasti. Lopetin sille puhumisen yli 7 vuotta sitten, ei olla nähtykään kun muutin niin kauas kuin vain pääsin. En koe mitenkään ikävää, mutta huomaan että olen perinyt häneltä monia käyttäytymishäiriöitä esim. olen todella vaativa ja valitan usein turhistakin jutuista. Kuitenkin yleinen olotila on nyt varsin tasainen eikä tarvitse kestää turhaa draamaa. AP suosittelen kokeilemaan jos totaalinen irtiotto auttaisi asiaa.

Vierailija
9/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän äitiäsi. Hän ajattelee pieniä lapsiasi. Sinuako pitäisi sääliä ja pönkittää? Höh hoijaa tätä maailmaa. Tehdään lapsia ja sitten erotaan kun ei enää toisen naama kiinnosta. Tai perse. Sori vaan mutta sitähän nykymeno on. Ei edes yritetä ottaa mistään tekemisistään vastuuta.

Vierailija
10/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vähän vastaavanlainen kokemus. Erosin neljä vuotta sitten ns. täydellisestä miehestä. Itse suhteessa olin onneton. Olin luonut parisuhteen tietyllä tavalla vääränä ihmisenä enkä kokenut pystyväni purkamaan tuota valhetta.

Äitini haukkui minut ja asettui exäni tueksi. Jopa exääni tämä häiritsi. Puoli vuotta meni ilman yhteydenpitoa. Äitini on taas elämässämme, mutta välimme eivät ole palautuneet. Olen surullinen ja koen jopa syyllisyyttä. Olen kuitenkin onnellisempi. Se on tärkeintä.

Vierailija
11/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 06:04"]Ymmärrän äitiäsi. Hän ajattelee pieniä lapsiasi. Sinuako pitäisi sääliä ja pönkittää? Höh hoijaa tätä maailmaa. Tehdään lapsia ja sitten erotaan kun ei enää toisen naama kiinnosta. Tai perse. Sori vaan mutta sitähän nykymeno on. Ei edes yritetä ottaa mistään tekemisistään vastuuta.
[/quote]

Miten isoäiti tässä tapauksessa ajattelee lapsenlapsiaan? Ero on jo tapahtunut. Mitä mummelin älyvapaa käytös tilannetta auttaa lasten kannalta katsottuna?

Vierailija
12/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nait seuraavalla kerralla jonkun kuuluisan ja/tai rikkaan niin eiköhän se kohta ovia kolkuttele. Mutta älä avaa. Sellasia ne tuollaiset tyypit on, kukaan ei tarvitse sellaisia elämäänsä.

Vierailija
13/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen nykysukupolvi. Älkää tehkö lapsia. Mitä varten heidät pitää hommata ? Kokeilkaa ensin olla pari kolme vuotta ilman lapsia siinä onnellisessa :-). liitossanne ja kuulostelkaa ja katselkaa miten viihdytte keskenämme. Jos toisen pärstä alkaa vähänkin vituttamaan niin siitä on paljon helpompi lähteä kun ei ole lapsia kärsimässä. Näitä syyttömiä lapsia isovanhemmat säälivät, ei todellakaan aikuisia pareja vai oletteko aikuisia??
Uskomatonta ja käsittämätöntä avioerotilastot tänä päivänä. Hävetkää!

Vierailija
14/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:57"]

Lapsellinen nykysukupolvi. Älkää tehkö lapsia. Mitä varten heidät pitää hommata ? Kokeilkaa ensin olla pari kolme vuotta ilman lapsia siinä onnellisessa :-). liitossanne ja kuulostelkaa ja katselkaa miten viihdytte keskenämme. Jos toisen pärstä alkaa vähänkin vituttamaan niin siitä on paljon helpompi lähteä kun ei ole lapsia kärsimässä. Näitä syyttömiä lapsia isovanhemmat säälivät, ei todellakaan aikuisia pareja vai oletteko aikuisia?? Uskomatonta ja käsittämätöntä avioerotilastot tänä päivänä. Hävetkää!

[/quote]

Pusi pusi sullekin, Insinööri! <3 <3 <3 <3 Parempaa lykkyä naisväen kanssa, ettei tartte ihan noin katkerana loppuelämää elellä! :))))

Vierailija
15/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 06:04"]

Ymmärrän äitiäsi. Hän ajattelee pieniä lapsiasi. Sinuako pitäisi sääliä ja pönkittää? Höh hoijaa tätä maailmaa. Tehdään lapsia ja sitten erotaan kun ei enää toisen naama kiinnosta. Tai perse. Sori vaan mutta sitähän nykymeno on. Ei edes yritetä ottaa mistään tekemisistään vastuuta.

[/quote]

Whhaat 1? olipa hieman katkeran kuuloista tekstiä. Tuossa isoäiti on nimenomaan jättänyt pitämättä yhteyttä myös lapsenlapsiinsa, tuskin ajattelee siis heidän parastaan.

Tsemppiä AP:lle. Suhde vanhempien ja lasten välillä ei läheskään aina ole ruusuinen monista syistä ja omassa lapsuudenperheessäni myös tällainen välirikko. Kaikki ihmiset eivät kypsy viisaiksi vanhetessaan, surullista mutta totta

Vierailija
16/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 06:04"]

[/quote]

No mutta, miksi sitten eronneen parin miestä voi tavata? Miksi lakannut tapaamasta lapsiakin (no joo, ehkä tämä onkin tosiaan lapsille parhaaksi). Mistä keksit säälimis- ja pönkitysvaatimukset? Puhutko edes ap:n tapauksesta vai jostakin oman elämäsi ongelmatapauksesta? Onko oma nykymenosi siis ylläkuvaamasi kaltaista? 

Vierailija
17/17 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin avopuolisostani, kun hän petti minua kaverini kanssa. Kun kerroin tästä äidilleni painottaen että olen ihan romuna, hän haukkui minut pataluhaksi ja syytti minua erosta. Olin kuulema niin kamala ihminen ettei ihmekään että noin käy. Nykyistä puolisoani hän ei halunnut myöhemmin edes tavata, koska kuulema tämäkin mies tulee myös jättämään minut eikä äiti halunnut kiintyä uuteen puolisoon ja sitten kärsiä taas erossa (siis hän kärsiä, HÄN)!. Tässä on vain jäävuoren huippu siitä miten paskasti tämä minut synnyttänyt ihminen minua kohteli.

Lopulta, kun terapian myötä huomasin ja hoksasin ettei minua saa näin kohdella, ilmoitin äidille että hänen pitää muuttaa käytöstään tai en enää voi olla hänen kanssaan tekemisissä. Äiti sanoi etten voi vaatia häntä muuttumaan, ja parin päivän päästä lähetti vihaa tihkuvan kirjeen jossa mm. kertoi kuinka minulla on sisällä tyhjiö ja tulen kuolemaan yksin... Sen jälkeen en kuullut hänestä yhtään mitään.

No, nyt hänen pitkäaikainen miesystävänsä kuoli kesällä, ja kas kummaa minulle alkoi sataa viestejä kuinka hän on niiin yksinäinen, ja suree miehen lisäksi sitä kun minä "päätin etten ole enää hänen tyttärensä". Ei kuulema voi käsittää miksi häntä näin rankaisen, koska mitään pahaa hän ei ole ikinä tehnyt. Kummasti oli asiat kääntyneet ihan päälaelleen siitä, että hän itse päätti ettei edes halua yrittää muuttaa käytöstään siihen, että minä olen ihan ilman syytä päättänyt katkaista välit ja kieltää kaikki yhteydenotot. Mutta tietäähän tuon, persoonallisuushäiriöinen ihminen ei voi sietää ajatusta että hänessä olisi jotain vikaa, joten kaikki kääntyy päälaelleen ja muiden syyksi. 

Että näitä ihania äitejä on meillä muillakin, otan osaa. Ystävällisenä neuvona: hullut tekee mitä hullut tekee, eikä heidän tekemisiään voi normaali ihminen ymmärtää. Älä siis edes yritä, sillä vastausta ei ole. Pidä huoli itsestäsi ja lapsistasi, äläkä ole tekemisissä ihmisten kanssa jotka eivät sinua arvosta.