Miten muka naiset ei pitää huolta itsestään?
Sitä mä en voi ymmärtää miten aika ei riitä ihan perusjuttuihin mitä kauneudenhoitoon tulee. Tulin tänään kotiin klo 20.30, laitoin lapsille kaakaot ja join itse kupin teetä. Sitten värihuuhtelu hiuksiin, ihonpuhdistus ja savinaamio naamalle, suihkuun, ja sen jälkeen nopeat mani- ja pedikyyrit mukaanlukien öljyt, hieronta ja kovettaja, lopuksi väritön lakka. Nopea föönaus kuivahoitoaineella. Sitten oli aikaa vielä silittää viikon työvaatteet (miehen ja omat) ja lukea romaania pari tuntia. Nyt nukkumaan ja huomenna ysiksi töihin. Ei mitenkään yöivoimaisen vaikeaa, vaikka teenkin pitkiä päiviä ja ylitöitä.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 04:10"]Et sä mikään nainen oo vaan työtön mies, joka yrittää ajankuluksi manipuloida naisia näillä provoilla että näkis runkkumatskua kaupungilla enemmän. Näkeehän sen jo siitä että yöllä kirjoitat tällä, vaikka sanojesi mukaan yhdeksäksi pitäis mennä töihin, ei sua ne mustat silmänaluset ja silmäpussit sitten huoleta?
[/quote]
Sillä on jo varmaan kylmät lusikat pakkasessa odottamassa. Pitää lusikoita silmillä ja kysyy mitä on koulussa tänään ja juo samalla kaakaoo
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:36"]
Sitä mä en voi ymmärtää miten aika ei riitä ihan perusjuttuihin mitä kauneudenhoitoon tulee. Tulin tänään kotiin klo 20.30, laitoin lapsille kaakaot ja join itse kupin teetä. Sitten värihuuhtelu hiuksiin, ihonpuhdistus ja savinaamio naamalle, suihkuun, ja sen jälkeen nopeat mani- ja pedikyyrit mukaanlukien öljyt, hieronta ja kovettaja, lopuksi väritön lakka. Nopea föönaus kuivahoitoaineella. Sitten oli aikaa vielä silittää viikon työvaatteet (miehen ja omat) ja lukea romaania pari tuntia. Nyt nukkumaan ja huomenna ysiksi töihin. Ei mitenkään yöivoimaisen vaikeaa, vaikka teenkin pitkiä päiviä ja ylitöitä.
[/quote
TURHAA TUHRAUSTA tuo sunkin hommas. Et näytä yhtään paremmalta, kuin minäkään. Käväsin illalla suihkussa ja vähän rasvasin. Kysiä puren, kun alkavat tuntua liian pitkiltä.
Kun perheessä ei ole mitään ongelmia, helppo on itsensä huoltamiseen käyttää tunteja, kuten ap tekee.
Kun tilanne muuttuu sellaiseksi, että perheen kaikilla kolmella lapsella on lukihäiriö ja yhdellä vielä add, menee läksyjen tekemiseen lasten kanssa minimissäänkin tunti illassa, usein on mennyt yli 2 tuntia. Tälläisessä tapauksessa esim kaikki lukuläksyt luetaan lapselle. Samaan aikaan yhdellä lapsella on kilpaurheiluharrastus, jonka treenit kestävät 3 tuntia kerrallaan plus matkat.
Oman jaksamiseni kannalta mulle on tärkeintä, että mä harrastan liikuntaa, muuten tällä arjella tulisi täystyrmäys.
Me molemmat vanhemmat työskentelemme vaativissa asiantuntijatehtävissäjä ja työt tulevat usein myös kotiin.
Minä kyllä meikkaan, käyn säännöllisesti kampaajalla ja kynnetkin ovat lakassa, mutta kantapäät ovat rasvaamatta. Pukeudun myös naisellisiin mekkoihin.
Ymmärrän kuitenkin varsin hyvin, että kun arki on sellaista kuin meillä tai jos tätä pyörittäisi yksinhuoltaja, pitäisi tehdä valintoja sen suhteen, mitä jaksaa ja mitä ei.
Anteeksi taisin alapeukuttaa vahingossa :( piti peukuttaa. Hyvää tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 06:38"]
Kun perheessä ei ole mitään ongelmia, helppo on itsensä huoltamiseen käyttää tunteja, kuten ap tekee. Kun tilanne muuttuu sellaiseksi, että perheen kaikilla kolmella lapsella on lukihäiriö ja yhdellä vielä add, menee läksyjen tekemiseen lasten kanssa minimissäänkin tunti illassa, usein on mennyt yli 2 tuntia. Tälläisessä tapauksessa esim kaikki lukuläksyt luetaan lapselle. Samaan aikaan yhdellä lapsella on kilpaurheiluharrastus, jonka treenit kestävät 3 tuntia kerrallaan plus matkat. Oman jaksamiseni kannalta mulle on tärkeintä, että mä harrastan liikuntaa, muuten tällä arjella tulisi täystyrmäys. Me molemmat vanhemmat työskentelemme vaativissa asiantuntijatehtävissäjä ja työt tulevat usein myös kotiin. Minä kyllä meikkaan, käyn säännöllisesti kampaajalla ja kynnetkin ovat lakassa, mutta kantapäät ovat rasvaamatta. Pukeudun myös naisellisiin mekkoihin. Ymmärrän kuitenkin varsin hyvin, että kun arki on sellaista kuin meillä tai jos tätä pyörittäisi yksinhuoltaja, pitäisi tehdä valintoja sen suhteen, mitä jaksaa ja mitä ei.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:36"]Kuulostat joltain virolaiselta. Huonosti kirjoitit suomea.
Sinun kasvojen pesusi ei oikein kiinnosta ja olet maailman tylsimpiä naisia luettelemalla typeriä naamanhoitojuttujasi.
[/quote]Eli vaarallinen toinen kun ei ole samaa mieltä että naisen ei tarvitse panostaa kauneuteen.
Herään klo 5.30, keitän kahvit ja pesen kasvot ja hampaat. Pikainen meikki ja hiukset kiinni. 6.05 ulos ovesta, perillä 7.30. Arjen velvoitteet päättyy klo 15 ja olen kotona klo 17 haettuani lapset hoidosta. Mies laittanut ruuan, onneksi, jo ennen töihin menoaan. Safkat kitusiin ja pyykkikone päälle/kauppaan jne ja viemään koululaisia harrastuksiin. Kotiudutaan viim. klo 20.30. Iltapalat, pisut, pesut ja SADUT. Oma aika alkaa 21.30 jonka jälkeen keittiön, vessojen ym siivous, pyykkien viikkaus jne. Vielä paperityöt ja lopulta suihkuun, aikaisintaan klo 23. Aikaa miehen kanssa. Nukkumaan aikaisintaan klo 00 ja herätys on taas 5.30. Koko päivä jalkeilla, ei mitään pikkusievää toimistotyötä, vaan raksalla, remontoimassa tai asiakaskierroilla.
Meillä nyt vain on se tilanne, että vuorokaudessa on vain 24 tuntia, joista jo työmatkat lohkaisevat vähintään 3,5. Luulen, että tällä tahdilla jäisi ap'kin toiseksi. Tai sitten se aika omisi pois perheeltä tai mieheltä, jonka mielestä olen hyvin viehättävä. ;-)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:36"]
[/quote]
Naisille tuo "itsestä huolehtiminen" tarkoittaa usein jotain vähemmän tärkeää eli hiusten värjäämistä, vaatteiden ostamista jne.
Yhä useampi on "itsestään huolehtiva", mutta kuitenkin ylipainoinen, huonoryhtinen jne.
Liirum laarum. No,olen niin luonnonkaunis etten tarvi kaiken maailman naamioita ja liikun lasten kanssa monta tuntia päivässä (siis työ- ja hoitopäivän jälkeen) ns.hyötyliikuntaa, kynnetkin on ihan luonnontilassa (lakkaamattomat) ja tukka luonnonkihara + oma väri. Ehtisin varmaan tehdä enemmänkin mutta minäkin käytän sen ajan miel.esim. kielten opiskeluun. Ja jos tekisinkin enemmän niin en varmaan jaksaisi selostaa täällä mitä kaikkea teen, kantapäiden rasvauksia ym. Ketä niinku kiinnostaa? Ei mulla muuta.
Mun ilta meni lasten nukkumaanlaiton jälkeen näin: Miehen kanssa yhdessä treeni,sen jälkeen suihkuun ja panemaan. Sitten yhdessä iltapalaa ja nukkumaan. Mun mies arvostaa onneksi mun antamaa aikaa paljon enemmän kuin ulkonäköäni.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:29"]Herään klo 5.30, keitän kahvit ja pesen kasvot ja hampaat. Pikainen meikki ja hiukset kiinni. 6.05 ulos ovesta, perillä 7.30. Arjen velvoitteet päättyy klo 15 ja olen kotona klo 17 haettuani lapset hoidosta. Mies laittanut ruuan, onneksi, jo ennen töihin menoaan. Safkat kitusiin ja pyykkikone päälle/kauppaan jne ja viemään koululaisia harrastuksiin. Kotiudutaan viim. klo 20.30. Iltapalat, pisut, pesut ja SADUT. Oma aika alkaa 21.30 jonka jälkeen keittiön, vessojen ym siivous, pyykkien viikkaus jne. Vielä paperityöt ja lopulta suihkuun, aikaisintaan klo 23. Aikaa miehen kanssa. Nukkumaan aikaisintaan klo 00 ja herätys on taas 5.30. Koko päivä jalkeilla, ei mitään pikkusievää toimistotyötä, vaan raksalla, remontoimassa tai asiakaskierroilla.
Meillä nyt vain on se tilanne, että vuorokaudessa on vain 24 tuntia, joista jo työmatkat lohkaisevat vähintään 3,5. Luulen, että tällä tahdilla jäisi ap'kin toiseksi. Tai sitten se aika omisi pois perheeltä tai mieheltä, jonka mielestä olen hyvin viehättävä. ;-)
[/quote]
Kolme ja puolituntia päivässä työmatkoihin? No elämä on valintoja. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 07:14"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:36"]
[/quote]
Naisille tuo "itsestä huolehtiminen" tarkoittaa usein jotain vähemmän tärkeää eli hiusten värjäämistä, vaatteiden ostamista jne.
Yhä useampi on "itsestään huolehtiva", mutta kuitenkin ylipainoinen, huonoryhtinen jne.
[/quote]
Kaikki ne jotka korosti edellä säännöllisen liikunnan merkitystä on totta kai oikeessa! Käyn itse lenkillä pari kertaa viikossa ja treenaan kotona käsipainoilla. Lisäksi pyöräillään lasten kanssa ja tehdään kaikkea kivaa.
Monet on ehkä ymmärtänyt mun aloituksen väärin. Tarkoitin sanoa, että kun kaiken suunnittelee hyvin, ehtii vaikka mitä eikä se ole pois esim lasten kanssa olemisesta tai parisuhteesta. Samalla kun on värit päässä voi tehdä kasvonaamion ja sitten vaan suihkussa huuhtelee kaiken pois ja tekee vaikka vartalokuorinnan. Samoin pedit ja manit tekee minuuteissa. Peruskauneudenhoitoon ei mene juurikaan aikaa. Eli jos vetoaa kiireeseen ettei ehdi, niin se on kyllä ihan tekosyy! Tämä oli se mun pointti.
Ihan vielä kun luin ketjua, niin aika outoja kommentteja oli tullut yöllä! Ihme lusikkakommentteja ym? hyvää työpäivää kaikille!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:29"]Herään klo 5.30, keitän kahvit ja pesen kasvot ja hampaat. Pikainen meikki ja hiukset kiinni. 6.05 ulos ovesta, perillä 7.30. Arjen velvoitteet päättyy klo 15 ja olen kotona klo 17 haettuani lapset hoidosta. Mies laittanut ruuan, onneksi, jo ennen töihin menoaan. Safkat kitusiin ja pyykkikone päälle/kauppaan jne ja viemään koululaisia harrastuksiin. Kotiudutaan viim. klo 20.30. Iltapalat, pisut, pesut ja SADUT. Oma aika alkaa 21.30 jonka jälkeen keittiön, vessojen ym siivous, pyykkien viikkaus jne. Vielä paperityöt ja lopulta suihkuun, aikaisintaan klo 23. Aikaa miehen kanssa. Nukkumaan aikaisintaan klo 00 ja herätys on taas 5.30. Koko päivä jalkeilla, ei mitään pikkusievää toimistotyötä, vaan raksalla, remontoimassa tai asiakaskierroilla.
[/quote]
[/quote]
Toki voisin jäädä ansiosidonnaiselle, jolloin olisi sitä aikaa.. Joten, todellakin elämä on valintoja. Sinä varmasti valitsisit fiksummin? Mulla on unelmaduuni, unelmakoti ja unelmaperhe, mutta se ei ole tullut ilmaiseksi. Pidän näitä asioita tärkeämpänä kuin aikaa kotivärjäykselle. Mutta vedä sä markettivärit päähäsi ja katsele peilistä täydellisiä valintojasi. ;-) btw, käyn kerran kuukaudessa kampaajalla tai kosmetologilla. Mielummin niin, kuin pikaisesti kotivärjäys kesken iltapuuron keiton. Mutta kuten sanoit, elämä on valintoja..
No kyllä tuollaisen suht turhaa näpräystä vielä ehtii vaikka mikä olisi, mutta kuntoiluun, ruuanlaittoon (teen itse alusta saakka terveellistä ja puhdasta ruokaa niin vähän eineksiä käyttäen kuin pystyn),riittävään nukkumiseen, seksiin (pidän sitä elintärkeänä hyvinvoinnin kannalta) ja sen sellaiseen menee ainakin aivan jumalattomasti aikaa. En ymmärrä miten kiireisessä lapsiperheessä pystyisi panostamaan sillä volyymillä kuin "pitäisi", en mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:29"]Herään klo 5.30, keitän kahvit ja pesen kasvot ja hampaat. Pikainen meikki ja hiukset kiinni. 6.05 ulos ovesta, perillä 7.30. Arjen velvoitteet päättyy klo 15 ja olen kotona klo 17 haettuani lapset hoidosta. Mies laittanut ruuan, onneksi, jo ennen töihin menoaan. Safkat kitusiin ja pyykkikone päälle/kauppaan jne ja viemään koululaisia harrastuksiin. Kotiudutaan viim. klo 20.30. Iltapalat, pisut, pesut ja SADUT. Oma aika alkaa 21.30 jonka jälkeen keittiön, vessojen ym siivous, pyykkien viikkaus jne. Vielä paperityöt ja lopulta suihkuun, aikaisintaan klo 23. Aikaa miehen kanssa. Nukkumaan aikaisintaan klo 00 ja herätys on taas 5.30. Koko päivä jalkeilla, ei mitään pikkusievää toimistotyötä, vaan raksalla, remontoimassa tai asiakaskierroilla.
[/quote]
[/quote]
Toki voisin jäädä ansiosidonnaiselle, jolloin olisi sitä aikaa.. Joten, todellakin elämä on valintoja. Sinä varmasti valitsisit fiksummin? Mulla on unelmaduuni, unelmakoti ja unelmaperhe, mutta se ei ole tullut ilmaiseksi. Pidän näitä asioita tärkeämpänä kuin aikaa kotivärjäykselle. Mutta vedä sä markettivärit päähäsi ja katsele peilistä täydellisiä valintojasi. ;-) btw, käyn kerran kuukaudessa kampaajalla tai kosmetologilla. Mielummin niin, kuin pikaisesti kotivärjäys kesken iltapuuron keiton. Mutta kuten sanoit, elämä on valintoja..
[/quote]
Niin siis mä en ymmärrä mikset muuta lähemmäksi sun ihanneduunia? Tyhmää käyttää noin paljon aikaa työmatkoihin, mutta ihan miten vaan. Voin muuten suositella rentouttavaa vaahtokylpyä, vaikutat aika kireältä :( Onhan sulla amme siellä sun unelmakodissas? :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:10"]No kyllä tuollaisen suht turhaa näpräystä vielä ehtii vaikka mikä olisi, mutta kuntoiluun, ruuanlaittoon (teen itse alusta saakka terveellistä ja puhdasta ruokaa niin vähän eineksiä käyttäen kuin pystyn),riittävään nukkumiseen, seksiin (pidän sitä elintärkeänä hyvinvoinnin kannalta) ja sen sellaiseen menee ainakin aivan jumalattomasti aikaa. En ymmärrä miten kiireisessä lapsiperheessä pystyisi panostamaan sillä volyymillä kuin "pitäisi", en mitenkään.
[/quote]
No voi kumma?!
Mekin tehdään kaikki ruuat yhdessä miehen kanssa (viljellään itse vielä suurin osa) ja liikutaan riittävästi. Mun tilanteessa on varmaan sitten just se ero, että mun mies jakaa kaikki kotitaloustyöt mun kanssa. Viimeaikoina kun mulla on ollut pitkiä ja vaativia projekteja töissä mies on tehnyt enemmänkin kuin oman osansa. Tottakai seksi on tärkeetä, mutta kyllä se arjen jakaminen ja läsnäolo on ihan yhtä tärkeitä :)
Olen muuten ihan samaa mieltä sun kanssa siitä, että kauneudenhoito on ihan näpertelyä, jonka kaikki kyllä ehtii. Sehän olikin just mun pointti!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:10"]No kyllä tuollaisen suht turhaa näpräystä vielä ehtii vaikka mikä olisi, mutta kuntoiluun, ruuanlaittoon (teen itse alusta saakka terveellistä ja puhdasta ruokaa niin vähän eineksiä käyttäen kuin pystyn),riittävään nukkumiseen, seksiin (pidän sitä elintärkeänä hyvinvoinnin kannalta) ja sen sellaiseen menee ainakin aivan jumalattomasti aikaa. En ymmärrä miten kiireisessä lapsiperheessä pystyisi panostamaan sillä volyymillä kuin "pitäisi", en mitenkään. [/quote] No voi kumma?! Mekin tehdään kaikki ruuat yhdessä miehen kanssa (viljellään itse vielä suurin osa) ja liikutaan riittävästi. Mun tilanteessa on varmaan sitten just se ero, että mun mies jakaa kaikki kotitaloustyöt mun kanssa. Viimeaikoina kun mulla on ollut pitkiä ja vaativia projekteja töissä mies on tehnyt enemmänkin kuin oman osansa. Tottakai seksi on tärkeetä, mutta kyllä se arjen jakaminen ja läsnäolo on ihan yhtä tärkeitä :) Olen muuten ihan samaa mieltä sun kanssa siitä, että kauneudenhoito on ihan näpertelyä, jonka kaikki kyllä ehtii. Sehän olikin just mun pointti!
[/quote]
Niin minunkin mieheni jakaa arjen hommia, mutta muuten en kyllä välitä niin yhdessäolosta kuin seksin merkeissä liki päivittäin ja että joka päivä liikutaan yhdessä ja vain ollaan hetki, muuten haluan olla kyllä rauhassa ja laittaa ruokaa yksin. Ja lapsiakaan ei ole. Mutta tosiaankin liikuntaan menee joka päivä tunnista kolmeen tuntia aikaa, ruuanlaittoon noin tunti. Ja minusta tuntuu, että voisi kuntoilla, ja haluaisinkin, paljon enemmänkin, mutta kun ei ehdi. Jos lasketaan, että suihkussa käyntiin (noin kahdesti päivässä kun käyn liikunnan jälkeenkin), hiusten laittoon, meikkiin ja muuhun ehostukseen ym. menisi vielä minimissään tunti, niin onhan se paljon aikaa. Lisäksi vielä se aika joka menee kotitöihin ja pihanhoitoon, töissäkäyntiin, työmatkoihin, kauppareissuihin ym. ja sitten vielä omaa aikaakin pitäisi olla joskus ja ehtiä nukkumaan. Lisäksi vielä teen vähän sivutoimista työtä kotona ja luen yliopiston pääsykokeisiin. Ottaa päähän kun vuorokaudessa on liian vähän tunteja ja haluaisi tehdä vielä vaikka mitä muutakin, mutta kun ei hemmetti ehdi! :D
Mun ilta kuluu siivotessa keittiöstä alle kouluikäisten lasten sotkut, ripustanut koneessa päivällä pyörineet pyykit, teen ruoat miehelle töihin, katson lasten pkvaatteet valmiiksi ja sen jälkeen mies odottaa seksiä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:42"]Oliko kaakaon laittaminen ainut, mitä teit lasten kanssa? Sääli... Kun ehtisit vielä olemaan äiti lapsillesi.
[/quote]
No lapset menee ysin jälkeen nukkumaan eli tänään ei tehty tuon enempää, koska mulla venyi asiakaspalaveri myöhään. Yleensä kyllä käydään kotitehtävät yhdessä läpi, treenataan soittoläksyt, jutellaan päivän asioista, katsotaan telkkaria ja luetaan yhdessä. Mutta silti mulle jää aikaa vaikka mihin! Ja ihan hyvin voi vaikka lakata kynsiä samalla kun juttelee lasten kanssa. En vaan pysty ymmärtämään miten ihmisillä ei aika riitä ihan perusjuttuihin?
Et sä mikään nainen oo vaan työtön mies, joka yrittää ajankuluksi manipuloida naisia näillä provoilla että näkis runkkumatskua kaupungilla enemmän. Näkeehän sen jo siitä että yöllä kirjoitat tällä, vaikka sanojesi mukaan yhdeksäksi pitäis mennä töihin, ei sua ne mustat silmänaluset ja silmäpussit sitten huoleta?