kestovaippailijat!
Muotoon ommeltu sisävaippa + pul-kuorivaippa vai taskuvaippa?
ja
Nepparit vai tarrakiinnitys?
Omat suosikkisi ja perustelut. Kiitti!
Kyseleepi hankintoja miettivä.
Kommentit (8)
meillä käytettiin fuzzeja. Kaikille ei tosin sovi se fleece
Nyt siis mietin mitä hankkisin kokeiluun ihan alkukuukausille.
Kiitos jo vastanneille, lisääkin saa kertoa!
;)
ap
Joka tapauksessa tätä alkuvaihetta vasten kannattaa lankkia pienikokoisia harsoja, esim luomuharsoja, joita käyttää origamitaitoksella, kun sitä imukykyä ei niinkään tarvi vaan vain paljon vaippoja.
Imuhaasteet tulevat sitten myöhemmin, ja siinä ei ole hyvin pestyn hampun voitttanutta, bambu kanssa hyvä.
taskuvaipat parhaita, parhaat imut ikivanhoja sideharsoja, jotka taittelen taskuun pötköksi.
Saanen kysyä tässä ketjussa, että meneekö Bumpyistä ' pito' kun eksyivät vahingossa kuivausrumpuun? Onko kellekään sattunut. En ole vielä testannut päälle sen jälkeen
Harsot ja villahousut ovat hyvä, toimiva ja edullinen yhdistelmä. Meillä käytössä kaikenlaisia harsoja, mm. äp:n & ruskovillan. Ja villahousuissa mm. Jutta' s Desing' illa on hyvät ja pitävät housut.
Harsoilla + villiksillä saa aikaiseksi mukavan kompakstin paketin. Sensijaan oman kokemukseni mukaan paketti, jossa on sisävaippa, lisäimut ja päällikuori, tulee niin isoksi, että esim. jo itse vatsalleen kääntyvä tai ryömivä vauva ei kykene omin voimin liikkumaan, koska jalat ei lattialla maatessa yllä maahan ja veri pakkaa päähän :)
Mä tykkään eniten muotoonommelluista sisävaipoista, hyvänä kakkosena tulevat sisätäyttövaipat. Kuorena villahousut.
Minä pidän eniten tarrakiinnitteisistä vaipoista, koska ne ovat nopeat pukea. Meidän vauva ei jaksa odotella, että näpyttelen neppareita kiinni. Tarra on kuitenkin vähän paksumpi, niin että jos on tarrakiinnitteinen kuori ja tarrakiinnitteinen sisävaippa, tarrojen kohdasta voi tulla tönkköpaksu.
taskuvaippa ja hamppu- tai bambuimu. Kamalaa, kun lapsella on jalat levällään ja kävelee vaikeasti liian paksun vaipan kanssa. Älyttömän näköistä katsella ja tuntuu, että lapsella on paha olla erittäin paksujen vaippojen kanssa. Sisävaippasysteemeistä kun tulee väkisinkin kamalan paksuja ja leveitä. Ajatelkaa myös lapsen mukavuutta ekologisuuden rinnalla.